Zacytuję tutaj odpowiedź, którą otrzymałem jakiś czas temu od
@Paweł Piotr , a dotyczącą długości peronów.
Kwestia długości peronów jest ściśle związana z kategorią linii kolejowej, która określa między innymi dopuszczalną prędkość (z tego wynika np. długość drogi hamowania, potrzebna do określenia odległości tarczy ostrzegawczej od semafora wjazdowego) oraz zestawienie pociągów pasażerskich różnych kategorii, w szczególności tych zatrzymujących się na stacjach i przystankach przy tychże peronach. Na przestrzeni czasów do dzisiaj wykształciły się pewne normy, które określają długość peronów, i tak:
a)dla linii magistralnych i pierwszorzędnych (0, 1) przyjęto stosowanie długości peronów od 300 do 400 m;
b)dla linii drugorzędnych 200 do 350 m;
c)dla linii z kursującymi EZT – 200 m;
d)dla linii lokalnych znaczenia miejscowego (3) - min. 120 m.
Perony o długości 100 m mają zastosowanie na wydzielonych (określonych) liniach, na których kursujące tam wyłącznie składy (zespoły trakcyjne) nie przekraczają tej długości (np. kolej aglomeracyjna z Krakowa do Balic (Airport)).
Ty poczyniłeś już pewne zaszeregowanie, mianowicie przyjmując odległość min. 250 m między tarczą ostrzegawczą a semaforem wjazdowym, czyli najkrótszą stosowaną na kolei długość drogi hamowania, przypisaną dla linii lokalnych znaczenia miejscowego (3) o dopuszczalnej maksymalnej prędkości 40 km/h, dla której długość peronu winna być nie mniejsza od 120 m, czyli Twoje 140 m jest jak najbardziej na miejscu.
Mam nadzięję że się przyda wszystkim planujacym budowę peronów, kiedy nie wiadomo jaką długość można założyć żeby trzymać się realiów kolejowych.