• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele IX Ogólnopolska Wystawa Modeli 1-87 - Iława 2016

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
#22
Długi to jak 2 Bipy po 4 człony.
Nie zupełnie tak. Długość samych peronów może być mniejsza niż 250 cm i wówczas będzie to mała stacja a zatrzymywać się na niej będą mogły tylko pociągi rozkładowe lokalne jak metrowej długości cztero członowa Bipa, czy skład z dwóch ryflaków z lokomotywami włącznie.
Problemem natomiast jest brak możliwości minięcia się na takiej stacji dwóch dłuższych składów np. pięcio wagonowego pospiesznego z z piętnasto wagonowym towarowym.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#24
Zacytuję tutaj odpowiedź, którą otrzymałem jakiś czas temu od @Paweł Piotr , a dotyczącą długości peronów.


Kwestia długości peronów jest ściśle związana z kategorią linii kolejowej, która określa między innymi dopuszczalną prędkość (z tego wynika np. długość drogi hamowania, potrzebna do określenia odległości tarczy ostrzegawczej od semafora wjazdowego) oraz zestawienie pociągów pasażerskich różnych kategorii, w szczególności tych zatrzymujących się na stacjach i przystankach przy tychże peronach. Na przestrzeni czasów do dzisiaj wykształciły się pewne normy, które określają długość peronów, i tak:

a)dla linii magistralnych i pierwszorzędnych (0, 1) przyjęto stosowanie długości peronów od 300 do 400 m;

b)dla linii drugorzędnych 200 do 350 m;

c)dla linii z kursującymi EZT – 200 m;

d)dla linii lokalnych znaczenia miejscowego (3) - min. 120 m.

Perony o długości 100 m mają zastosowanie na wydzielonych (określonych) liniach, na których kursujące tam wyłącznie składy (zespoły trakcyjne) nie przekraczają tej długości (np. kolej aglomeracyjna z Krakowa do Balic (Airport)).

Ty poczyniłeś już pewne zaszeregowanie, mianowicie przyjmując odległość min. 250 m między tarczą ostrzegawczą a semaforem wjazdowym, czyli najkrótszą stosowaną na kolei długość drogi hamowania, przypisaną dla linii lokalnych znaczenia miejscowego (3) o dopuszczalnej maksymalnej prędkości 40 km/h, dla której długość peronu winna być nie mniejsza od 120 m, czyli Twoje 140 m jest jak najbardziej na miejscu.

Mam nadzięję że się przyda wszystkim planujacym budowę peronów, kiedy nie wiadomo jaką długość można założyć żeby trzymać się realiów kolejowych.
 
J

Jurek ST44

Gość
#25
Konkretnie chodzi o stacje Międzychód, jazda bardziej kameralna niż wyścig na magistrali. Z jednej strony dochodzą 2 tory rozchodzące się na 3 perony, z drugiej wyjazd przechodzący w 1 tor. Takie coś mi się ubzdurało, długość modółow 140 cm.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#28
Wydaje mi się, że kolega SP45-166 merytorycznie ma jednak trochę racji. Tylko ten styl dyskusji... Ale takie czasy, muszę chyba przywyknąć... :(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#30
Ja nie wystawiam żadnej oceny, a tym bardziej nie mówię o "babolach". Natomiast faktem jest, że może trochę zastanawiać pozostawienie miejsca na drugi tor pod wiaduktem, a z drugiej strony postawienie nastawni, uniemożliwiające ułożenie tego drugiego toru. Ciekaw jestem, czy tak zdarzało się w rzeczywistości (ja nie kojarzę, ale nie zwracałem specjalnie na to uwagi, zresztą nie znam całej sieci PKP)? Również budowa piętrowej nastawni w okręgu nastawczym, w którym jest tylko jedna zwrotnica i żadnych semaforów (no, powiedzmy, że jest wjazdowy) wydaje się wątpliwa. Ale ja raczej zapytałbym, czy ma to uzasadnienie w rzeczywistości, a nie pisałbym z grubej rury o "babolach". Ale o stylu prowadzenia dyskusji chyba nie ma co się rozpisywać.
 
J

Jurek ST44

Gość
#33
53302758edf6b_o,size,933x0,q,70,h,ca3f0f.jpg
O widzisz gospodarza brakowało. Da rade obejrzeć bez logowania do klubu ?
Znalazłem to. Wcale nie taka duża stacja Perony krótsze od Bipy 4 członowej. 1 moduł tylko tu jest, bo chyba ma 7 w całóści.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#34
Strona jest jakiś czas w przebudowie ;) Brak webmastera :(
Jeżeli coś konkretnego Cię interesuje, to jutro mogę zrobić kilka zdjęć. :)
 
J

Jurek ST44

Gość
#36
I o to mi chodziło :) Jeszcze jakby gdzieś były pokazane na modułach rozjazdy przed i za stacją to był by cud miód malina.
 

Podobne wątki