• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

instrukcja montażu MX645

OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
Widzę, że chcesz mi pomóc więc troche cię pomęczę. Mam takie coś:
IMG_0221.JPG
12.jpg


Chcę to włożyć do SM42 Piko. Bardzo proszę o najlepiej obrazkowe przedstawienie krok po kroku jak to zrobić.
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Zobacz tutaj.

Generalnie wkładasz wtyczkę w gniazdo, jeśli nie działają światła, obracasz ją o 180 stopni, wcześniej lutujesz głośnik, (jeśli dobrze spojrzałem do instrukcji) do fioletowych kabli i upychasz w lokomotywie. Szczegółowe pytania najlepiej skierować bezpośrednio do Elvisa, on zajmuje się montowaniem dekoderów w "Stonkach", dorabia również światła manewrowe.
Powodzenia.

O kondensator podpytaj Elvisa, bo instrukcja sugeruje by podłączać przez dławik plus diodę i dwa rezystory, nie wiem czy masz w komplecie, na pewno można zrezygnować z kondensatora, ale tracisz wtedy podtrzymanie zasilania.
 
Ostatnio edytowane:

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#8
Kondensator zapobiega chwilowym utratom zasilania w przypadku problemów z odbiorem prądu, np zanieczyszczony tor lub koła, przez co zapobiega resetowaniu dekodera i poprawia płynność jego pracy.
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Przy chwilowych zanikach zasilania (rozjazd, brudne szyny) pozwala ominąć przeszkodę, pobierając w takiej chwili prąd z kondensatora.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#11
Obcinasz je zostawiając krótkie odcinki, a do nich dolutowujesz kable, które wychodzą z drugiej strony dekodera niż ta główna wiązka (niebieski i szary).
BARDZO WAŻNE: należy bezwzględnie zachować biegunowość (+/-) inaczej kondensator może eksplodować.

Niebieski to PLUS, szary to MINUS, na kondensatorze z kolei jest napisane, które wyprowadzenie to MINUS.
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Super panowie. To jeszcze tylko powiedźcie jak podłączyć głośnik taki jak na zdjęciu i będę coś próbował. Acha polecacie jakąś fajną lutownicę do tego typu rzeczy?
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#19
Bardzo proszę o najlepiej obrazkowe przedstawienie krok po kroku jak to zrobić.
Z tym obrazkowym to trochę przesadziłeś :D Za dobrze by było. Zresztą na forum już było o tym, wstawiane też były skany ze świata kolei. Ale napiszę ci co ja wiem bo też wstawiałem to do dwóch sztuk modeli:

Brązowy - do niczego - zostaw go luzem. Generalnie sposób działania jest taki:

a) odcinasz wtyczkę od dekodera (tą co się do gniazda w loku z założenia ma wtykać) przy wtyczce - tak by kabelki zostawić. Chyba że się nie boisz to możesz odlutować z dekodera przewody i zapamiętać jaki kolor gdzie idzie (kabelki potem lutuje się kolorami). Ja zostawiłem kabelki odchodzące od deka i obciąłem samą wtyczkę - ale teraz sobie myślę, że mogłem je trochę skrócić;

b) usuwasz całą płytkę z elektroniką z lokomotywy (tą z filtrami LRC która zawiera gniazdo dekodera) - znajduje się z jednej ze stron przy czole lokomotywy;

c) lutujesz następująco:

-Czarny, czerwony w dekoderze (to prąd z kół) - lutujesz do czarnego i czerwonego w lokomotywie <kolorami do siebie - jak pisałem wyżej>. Z tego co pamiętam w lokomotywie są cztery kable (2 czarne, 2 czerwone od każdego wózka) od blaszek pobierających prąd z kół - i to wszystko razem lutujesz kolorami z kabelkami w dekoderze;

- Pomarańczowy i szary z dekodera to prąd na silnik - i tutaj też lutujesz kolorami do takich samych w lokomotywie.

- Biały, niebieski, żółty to jest oświetlenie przód i tył (niebieski to masa wspólna do oświetlenia) i te również kolorami lutujesz do takich samych - w lokomotywie odchodzą z płytek, na których znajdują się diody świecące na czołach. Masz takie same kolory, czyli żółty, biały i niebieski. Musisz je polutować razem kolorami z dekoderem, czyli żółty z płytki na przodzie i tyle z żółtym od dekodera, biały płytka przód i tył i biały dekoder. Niebieski płytka pierwsza i druga i kabel niebieski dekoder. Jest z tym trochę zabawy, a cały myk polega na tym, by tak to zrobić aby potem obudowa się zamknęła :)

No i niech się nie stanie, że się miejsca lutowania postykają ze sobą bo będzie spalenizna. Trzeba zailzolować wszystko. Proponuję na koniec podkleić całość taśmą izolacyjną do boków lokomotywy przed założeniem obudowy tak by delikatnie ścisnąć wszystko.Dekoder chyba w takim przypadku będzie musiał spoczywać na ściśniętych kabelkach. No chyba, że odlutujesz kable od deka wtedy będzie więcej miejsca <i będziesz lutował bezpośrednio do deka>.

Na zdjęciach Elvis'a, które na forum zamieszczał (skany z ŚK) masz wzorowe wykonanie i rozmieszczenie przewodów. Pamiętaj też aby przewody przy kabinie puścić bokami w tych "korytkach" bo ci się obudowa będzie ciężko domykać. Ja aż tak pięknie nie zrobiłem, bo bałem się trochę lutować bezpośrednio do deka, więc obciąłem wtyczkę zostawiając kable z deka i lutowałem do tych kabelków, a nie bezpośrednio do deka. Dlatego miałem w obudowie więcej przewodów. Ale z pomocą taśmy ładnie się wszystko ścisnęło - dek leży na kabelkach.Tak więc da się i w ten sposób.

Kabelki fioletowe jak pisali koledzy - do głośniczka. Z kondensatorem też już wiesz jak bo wyżej było.

Osobiście mi najwięcej problemu sprawiło lutowanie 3 przewodów do siebie - np. dwa czerwone w loku z jednym czerwonym z dekodera. Tutaj możesz się trochę nagimnastykować. Potem trzeba zaizolować miejsce lutowania.

Good Luck
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 7
DCC 3
DCC 11
DCC 7
DCC 5

Podobne wątki