• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Innotrans 2016

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#1
Dziś w Berlinie zakończyły się organizowane co dwa lata międzynarodowe targi kolejowe Innotrans 2016. Przez weekend będzie jeszcze dostępna dla zwiedzających zewnętrzna ekspozycja taboru, ale główne targi są już za nami. Innotrans to największa w Europie, o ile nie na świecie, impreza tego typu. Polskę reprezentowało 80 firm, nie tylko znani producenci taboru jak Pesa czy Newag, ale także wytwórcy najrozmaitszych podzespołów i elementów dla kolei, a także usługodawcy. Niżej pierwsza porcja migawek z wystawy taboru - na początek tabor polski.

Tramwaje Pesy (dla Krakowa) i Solarisa (dla Olsztyna). Przy okazji: na Innotrans oficjalnie ogłoszono o połączeniu działu produkcji tramwajów Solarisa ze Stadlerem.

IMG_6175.JPG
IMG_6333.JPG
IMG_6334.JPG


Dragon o imieniu "Ernest Malinowski":

IMG_6190.JPG
IMG_6192.JPG
IMG_6273.JPG
IMG_6194.JPG


Dart - z jednej strony z pokrywą sprzęgu, z drugiej w wersji "karp". Stał w doborowym towarzystwie obleganego przez zwiedzających składu dużej prędkości dla kolei tureckich.

IMG_6215.JPG
IMG_6218.JPG
IMG_6256.JPG


LINK Pesy dla NEB i Impuls Newagu:

IMG_6219.JPG
IMG_6224.JPG
IMG_6324.JPG
IMG_6399.JPG
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#2
Dziś parę fotek tramwajów i zespołów trakcyjnych zagranicznych producentów. Stadler Variobahn dla duńskiego Aarhus. A za nim ciekawy w formie pociąg metra. Niestety, nie zanotowałem producenta ani przeznaczenia składu.

IMG_6178.JPG
IMG_6185.JPG
IMG_6186.JPG


Tramwaj dla Hanoweru firmy HeiterBlick.

IMG_6188.JPG


Hybrydowy tramwaj dla Chemnitz firmy Stadler (we współpracy z Vossloh). Na torach tramwajowych zasilany jest z górnej sieci trakcyjnej i osiąga prędkość 60 km/h, po wyjechaniu na linię kolejową korzysta z napędu diesla i rozwija prędkość do 100 km/h.

IMG_6306.JPG


Tramwaj Skoda dla Bratysławy.

IMG_6303.JPG
IMG_6304.JPG


I znowu Stadler: IC dla SBB, dalej zespół regionalny dla NS.

IMG_6316.JPG
IMG_6357.JPG
IMG_6396.JPG


Zespół trakcyjny ÖBB produkcji Siemensa.

IMG_6250.JPG
IMG_6374.JPG
IMG_6382.JPG


I na koniec zespół trakcyjny chorwackiego producenta Končar dla kolei tego kraju.

IMG_6393.JPG
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#3
Ostatnia porcja moich fotek. Lokomotywa Eurodual Stadlera dla przewoźnika brytyjskiego. Oprócz napędu elektrycznego (moc 4000 kW) ma dodatkowy silnik spalinowy o mocy 708 kW.

IMG_6353.JPG
IMG_6355.JPG


Dwa Vectrony (Siemens), ten zielony dla Finlandii, na specjalnych wózkach transportowych 1435 mm.

IMG_6364.JPG
IMG_6378.JPG
IMG_6366.JPG
IMG_6369.JPG


Czeska lokomotywa manewrowa.

IMG_6291.JPG


Dwa spośród kilku wystawionych wagonów towarowych.

IMG_6281.JPG
IMG_6295.JPG
IMG_6297.JPG


Pojazdy robocze - też oczywiście nie wszystkie.

IMG_6245.JPG
IMG_6246.JPG


I na koniec, jak za każdym razem, "żywy" parowóz, którym można było odbyć krótką przejażdżkę w budce.

IMG_6235.JPG
IMG_6241.JPG
IMG_6243.JPG
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#6
Jak pisałem na początku, polskich wystawców było osiemdziesięciu. Pesa, Newag czy Solaris pokazywały swoje sztandarowe produkty i nie bardzo jest tu co komentować. Ciekawe byłoby porównanie ofert tych mniejszych, oferujących najróżniejsze produkty i podzespoły, z podobnymi firmami zagranicznymi. Niestety, nie mam ani odpowiednie wiedzy, ani nie miałem czasu na taki przegląd. Z wyglądu te stoiska, które widziałem, prezentowały się na podobnym poziomie, jak inne, ale to za mało, żeby ocenić ich ofertę. Mogę tylko podać jeden przykład, firmę Medcom (nie ma nic wspólnego z medycyną), dostarczającą systemy sterowania napędu elektrycznego wielu znanym producentom taboru - jest to przedsiębiorstwo, mające już ugruntowaną pozycję na tym rynku.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#8
A za nim ciekawy w formie pociąg metra. Niestety, nie zanotowałem producenta ani przeznaczenia składu.
Jest to bezobsługowe metro produkcji Siemensa. Odbiorcą jest metro Riyadh z Arabii Saudyjskiej. Buduje się tam nową sieć, ma być złożona z 6 linii o łącznej długości tras 176 km. Na razie od października 2013 budowane są linie 1 (niebieska) i 2 (czerwona), łącznie 63 km. Siemens ma dostarczyć łącznie 74 składy, oparte na platformie Inspiro, 29 dwuczłonowych i 45 czteroczłonowych. Składy powinny zostać dostarczone pomiędzy 2017 a 2018 rokiem ;)
 

Podobne wątki