• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

P

Paweł Piotr

Gość
#46
W obecnie obowiązujących wytycznych Ie-4(WTB-E10) zapis brzmi: Przykładowe...
Warto też dodać, że układ komór na tarczy ostrzegawczej świetlnej, nie przerabianej z trzykomorowej - np. na posterunkach odstępowych obsługiwanych, w początkowym okresie wchodzenia do eksploatacji był przeniesiony wprost z układu świateł na tarczy ostrzegawczej kształtowej, gdzie światło pomrańczowe jest u góry...
 

Załączniki

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#48
I to się nazywa łubek! @Ostbahn przydałby się w Twojej ofercie :)

łubki.jpg

...i pytanie do ekspertów. Co to za magiczne skrzynki podpięte są przewodami do szyn obu torów?

Zagadka.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#49
To są specjalne łubki, stosowane w tzw. złączach izolowanych klejono-sprężonych. Służą do odcinków szyn między sobą przy obwodach torowych. Te złącza wykonuje się w wytwórni i na miejscu "wspawa" się w tor. Widać to na drugim zdjęciu, gdzie ok. 5 podkładów od złącza widoczne są spoiny po zgrzewaniu termitowym szyn.
Co to za magiczne skrzynki podpięte są przewodami do szyn obu torów?
Są to dławiki torowe, czyli wykonane z grubego drutu (czy raczej prętów) uzwojenia, zapewniające przepływ powrotnego (stałego) prądu trakcyjnego, a jednocześnie blokujące przepływ prądu zmiennego, stosowanego w obwodach torowych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#51
Ale tylko tam, gdzie w naturze są obwody torowe. Takich złączy nie stosuje się do zwykłego łączenia szyn.
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
#52

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#53
Ja też nie przypominam sobie, żebym widział na żywo złącze 6-otworowe bez izolacji, ale może faktycznie się takie zdarzają. Z załacznika do Id-6 też nie wynika wprost, czy stosuje się takie złącza nieizolowane. Moim zdaniem te 6-otworowe to są przykłady izolowanych, ale się nie upieram.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#57
Oj chyba nie. Jak dobrze popatrzeć to widać przekładki pod łubkami oraz brak jest łapki na podkładzie po prawej bo pewnie robiła zwarcie.
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#60
Spotkany kozioł oporowy na stacji w Skawinie, pytanie do szacownych Forumowiczów ? po co ten środkowy zderzak?
20150611_183837.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki