• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

salio

Aktywny użytkownik
stacja powroźnik na linii 105 i opuszczona hala do mycia i sprzątania składów , według dróżnika urządzenia zdemontowano ok. dwa lata temu DSC_0385.JPG DSC_0386.JPG
[DOUBLEPOST=1477337418,1477336905][/DOUBLEPOST]I na tej samej stacji kozioł oporowy na zaoranej bocznicy do składu budowlanego, chyba jedynej na tej linii DSC_0382.JPG DSC_0384.JPG
 
Cóż..., w niedawnym wywiadzie w RK prezes SKM jasno powiedziała - dostęp do infrastruktury to 20% kosztów firmy co tylko przy...32 maszynach to sporo... w KM'ach pewnie wyjdzie dużo więcej...

Pozdrawiam z MMz:)
 
Przepraszam za podbicie postu... cóż- czas edycji za krótki ...
Do meritum...
IMG_20161227_093428[1].jpg

Pomijając :napędy i instalacje grzałek rozjazdu to czym jest ten cylinder na drugiej podrozjezdnicy??
Fragment układu smarowania czy coś??

Pozdrawiam z MMz:)

Ps. Dla wyjaśnienia dodam, ze jest to rozjazd nr 13 zabudowany w torze nr 1 w stacji Pruszków...
Ps2. obok napędu widać nawet sponozamek...
 

Alana

Aktywny użytkownik
Podejzewam ze balisy ETCS sa tam po to zeby wyslac do lokomotywy sygnal "koniec odcinka ETCS" i ze jest to okreslone w przepisach sygnalizacji i stad "nawet na nieuzywanym torze". Trzeba by podejzec czy taki zestawik przypadkiem nie wyladowal na bocznicy Lotniska Gdansk odgaleziajacej sie od PKM.
 
Podejzewam ze balisy ETCS sa tam po to zeby wyslac do lokomotywy sygnal "koniec odcinka ETCS"
Alana...(y),to są balisy od ETCS'u. Ogólnie są one umieszczane jakąś odległość przed semaforem.
Nie znam Regulaminu Technicznego Stacji, ale zakładam, że wyjazd z bocznicy jest na tarczę i dalej standardowo semafor wyjazdowy lub drogowskazowy a następnie wyjazdowy lub grupowy ( dla grupy torów -tu bocznic) i wyjazdowy ze stacji. A że wyjazd jest na szlak z urządzeniami ETCS, to są też balisy w drodze przebiegu z tej grupy torów ( po zjechaniu z ostrza , za rozjazdem) gdyby lokomotywa obsługująca tu manewry miała ww aparaturę.
Na stronie PKP PLK są dostępne instrukcje eksploatacyjne dotyczące pociągów prowadzonych pod ETCS'em.

Pozdrawiam z MMz:)

ps. Jeśli kopnąłem się z czymś to proszę o korektę...;)
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Słup kotwienia środkowego przęsła naprężenia postawiony wraz z elektryfikacją linii Otwock - Warszawa - Grodzisk Mazowiecki na stacji Warszawa Wawer w torze nr 1( l.k. nr 7).
Dodatkowo wspomnę, iż izolatory widoczne na odciągach są także stosowane w "żabach" starej konstrukcji oraz jako izolacja drugiego stopnia w taborze kolejowym z rozruchem oporowym ( EN57 i pochodne) - mocowanie sekcji oporowych.
IMG_20180710_065457[1].jpg IMG_20180710_065509[1].jpg

Pozdrawiam,


ps. żabą w tym kontekście często zwie się izolator sekcyjny zabudowany w sieci trakcyjnej...
 

Podobne wątki