• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

PULMAN

Znany użytkownik
A no niestety. Budynek stacyjny zburzono ( z tego co wiem ) to w 2004 roku. A szkoda, bo to dość ciekawa budowla była. Wklejam kilka fotek ( Nie mojego autorstwa ) oraz podaję link gdzie zdjęć jest więcej.http://arturamaj.republika.pl/kolej/gal-pie.html. Polecam ;).Co ciekawe to to,że jeszcze w roku 2003 ulica Jasna w D.G. Piekle nie była asfaltowa. Obecnie przejazd kolejowy jak i ona wygląda inaczej. Pozdrawiam.
pie_05.jpg
pie_06.jpg
pie_10.jpg
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Jak w już opisanym w innym wątku wypad na pociągi z młodym już opisałem, tak by nie robić bajzlu w odpowiednie przegródki na forum wrzucam:

...
Zobacz załącznik 406729
...a wraca tymi kabelkami co chowają się w ziemi do podstacji trakcyjnej.

Pozdrawiam z MMz:)
Heloł :). Poruszone tu zostało pewne zagadnienie, co do którego mam wątpliwości. Wydaje mi się, że funkcja dławików torowych jest inna niż powrót pądu do stacji trakcyjnej (w domyśle do elektrowni). Chociaż dławiki uczestniczą w przepływie prądu trakcyjnego, to głównym ich zadaniem jest regulacja kilkunastowoltowych prądów wzbudzających przekaźniki wykorzystywane do wykrywania zajętości torów. Ponieważ tradycyjnie słyszę dzwon w kościele ale nie wiem, w którym liczę na szybkie doprecyzowanie przez Nauczycieli :love::love:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No, nie całkiem w tym kościele... Zadaniem dławików jest umożliwienie przepływu prądu trakcyjnego (do podstacji trakcyjnej) mimo izolacji w szynach (koniecznej dla działania obwodów torowych), a jednocześnie zablokowanie przepływu prądu sygnałowego (to te, jak je nazwał Michał "kilkunastowoltowe prądy wzbudzające przekaźniki"). Gdyby nie było izolacji szyn (brak obwodów torowych lub inny sposób ich separacji), dławiki nie byłyby konieczne. Podobnie na linii niezelektryfikowanej, nawet gdy są obwody torowe z izolacją szyn, nie ma potrzeby stosowania dławików.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Dławik dławikiem ale koledze w zacytowanym zdjęciu chodziło zapewne o niebieską skrzynkę przyłączeniową. W tym przypadku dławik służy do rozdzielania obwodów izolowanych jednego i drugiego toru a przepuszczenie prądu trakcyjnego z obu torów do podstacji trakcyjnej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
To już jest zgadywanie, o co chodziło Michałowi, ale tak czy tak, dławik służy do przepuszczenia prądu trakcyjnego przy "zablokowaniu" prądu sygnałowego - tyle, że w tym wypadku nie między dwoma odcinkami jednego toru (rozdzielonymi izolacją), a między torami a podstacją (prąd trakcyjny) oraz między dwoma torami (prąd sygnałowy).
 
Panowie, niejako będąc wywołanym do tablicy jako autor... odpowiadam.
Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na sposób podłączenia / poprowadzenia kabli powrotnych od wylotu kanału kablowego do szyn??
Otóż dławik swym wejściem i wyjściem podpięty jest do szyn, a w jego połowie podpięty jest minus z podstacji.
Podłączenie do szyn z pominięciem dławika powodowało by detekcję zajętości toru u dyżurnego na pulpicie.

Powyższe wasze rozważania streszczę poniższym przykładem:
schemat
IMG_20160825_192655[1].jpg


W naszym przypadku brak kabla między torami.

źródło
IMG_20160825_192703[1].jpg


Pozdrawiam z MMz:)

ps. niestety znów słuchawka ratuje sytuację...:gwizd:
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki