• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.967 6 0
-hmm.. ten obiekt ale nie jako tło tylko jako zasłona(!) semafora kształtowego, na zdjęciu wklejonym wyżej - sfotografowałem obecnie niestety ale tylko jako model , który odtworzyłem z pamięci , a widziałem taki obiekt w rzeczywistości w Toruniu jadąc pociągiem z Inowrocławia do Torunia Głównego bardzo dawno temu bo było to aż w roku 1976 , ów obiekt był zamontowany na wysokości Torunia Towarowego po między szlakiem 405 , 430 a pierwszą grupą towarową stacji TT tuż przed łącznicą z drugą grupą towarową i zasłaniała ta "zasłona" pierwszy semafor grupy towarowej (kierunek Toruń Główny), jak pamiętam ta "zasłona" była już wtedy trochę nadwątlona czasem i atmosferą , nie wszystkie żerdzi trzymały poziom ,mniej więcej tak jak to pokazałem na tym modelu, a zasłona ta była ustawiona w celu wyeliminowania "czytania" semafora z grupy towarowej jako szlakowego w związku ze specyficznym układem dwóch torowisk na tym odcinku ( wg mnie około 1000 metrów) szlaku przed łącznicą z Toruniem Towarowym
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Czy takie rozwiązanie jest na całej stacji czy tylko na części? Jest o tyle ciekawe, że rozjazdy z tymi napędami nie maja zamknięć nastawczych, a zamknięcie iglicy zawsze zapewnia napęd. Pierwsza na której zastosowano to rozwiązanie to Żagań. Jest jeszcze Tarnów Filia, ale tylko rozjazdy z napędami szybkobieżnymi za górka rozrządową w strefie podziałowej. Nie jest to rozwiązanie typowe.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
A to posprawdzam jak to wygląda w przypadku reszty rozjazdów na tym fragmencie. Dzisiaj było pusto, to wszedłem na tory popatrzeć. Jak będzie okazja to przejdę cały odcinek.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
Czy takie rozwiązanie jest na całej stacji czy tylko na części? Jest o tyle ciekawe, że rozjazdy z tymi napędami nie maja zamknięć nastawczych, a zamknięcie iglicy zawsze zapewnia napęd. Pierwsza na której zastosowano to rozwiązanie to Żagań. Jest jeszcze Tarnów Filia, ale tylko rozjazdy z napędami szybkobieżnymi za górka rozrządową w strefie podziałowej. Nie jest to rozwiązanie typowe.
Wygląda na to, że wszystkie rozjazdy są tak rozwiązane.

KPL-12626.jpg KPL-12627.jpg
[DOUBLEPOST=1466261446][/DOUBLEPOST]Ale mam pytanie. Znalazłam przy zwrotnicy taki oto dzynks.
Co to, po co to i co to robi?

KPL-12628.jpg KPL-12629.jpg KPL-12630.jpg
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
Niepotrzebnie gmatwasz. Zawsze, jeżeli mówimy o trójczłonie, taki EZT, składał się z trzech odrębnych wagonów, tworzących daną jednostkę trakcyjną. I trzymajmy się prawidłowego nazewnictwa - ra, s i rb a nie Ra,Rb i S.
Przypuszczam, że wiem o co Tobie chodzi - najprawdopodobniej o różną numerację (EVN) dla każdego wagonu wchodzącego w skład danego zestawu.
Czy ta "r-ka" w ra, rb to jakiś skrót? Co dokładnie oznacza (poza określeniem wagonów czołowych w EZT)? Rozumiem, że napęd w EN57 jest wyłącznie w członie środkowym, czyli s (silnikowym)?
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
Przepust w okolicy rogatek Będzin Łagisza. ...aż strach pomyśleć co tam może płynąć. Śmierdzi bagnem, ale ten pomarańcz jest zastanawiający...dotknąć się bałem :obcy:

przepust wodny Będzin Ksawera.jpg przepust wodny Będzin Ksawera 2.jpg
 
P

Paweł Piotr

Gość
To jest totalne kretyństwo i dobitny dowód nieznajomości przepisów. Semafor ciemny (brak sygnału S1) oznacza w myśl przepisów sygnał S1 "Stój". Wyjazd spod takiego semafora z przywaloną na stałe - jak widać - tarczą D1, wymaga wypełnienie działki 1 oraz działki 4 rozkazu S (działka 1 - na pominięcie sygnału "Stój" na semaforze, działka 4 na pominięcie tarczy D1). Polecam lekturę przepisów Ie-1(E-1), paragraf 10, ust. 5.
 

Podobne wątki