a po ludzku, wyjazd na 80km/h a na następnym semaforze "na stój"...
Kolego Przemku, proponuję nie mieszać dwóch spraw. Wskaźnik W 21 nie ma nic wspólnego ze wskazaniem semafora, informującym o następnym semaforze na "stój". Oczywiście, w tym konkretnym wypadku, wskazanie semafora widoczne na zdjęciu oznacza dokładnie to, co kolega
@Harry Potter napisał, ale równie dobrze semafor mógłby wskazywać, że na następnym semaforze jest sygnał zezwalający na jazdę, a z jaką prędkością, zależy już wyłącznie od układu torowego za tym następnym semaforem i od jego wskazań, a nie od wskaźnika W 21 na tym semaforze. Dla kolegi Przemka jest to oczywiste, ale nie wszyscy muszą to wiedzieć, a wpis mógł sugerować jakiś związek.
Jednym z nielicznych wyjątków jest semafor z dwiema komorami: czerwoną i białą. Spod takiego semafora nie przewiduje się jazd pociągowych, a jedynie manewrowe, więc Sz nie jest potrzebny
moim zdaniem to nie jest prawda
Przyznaję, że w tym dawnym wpisie pominąłem sytuację, gdy 2-komorowy semafor służy do sygnalizowania wjazdu z toru niewłaściwego, ale w takim wypadku nie może on podawać sygnału Ms 2 - a dyskusja była właśnie o o semaforach, na których podaje się sygnał manewrowy, stąd moje przeoczenie. A teraz po kolei:
1) Stacja Hel, semafory G, H, J w stronę wyjazdu w kierunku portu. Mogą dawać sygnały S1 lub Ms2.
A skąd przypuszczenie, że te semafory mogą podawać Sz? Dokąd miałyby się odbywać jazdy
pociągowe? Moim zdaniem te semafory są właśnie przykładami wyjątków, o których pisałem.
2) Stacja Reda, szlak od strony Rumii, semafor Szn2. Może dawać sygnały S1 lub Sz (tu jako wjazd na stację z toru niewłaściwego).
Tę sytuację już wyjaśniłem wyżej.
3) Ta sama stacja Reda, wyjazd z toru 2 w kierunku Wejherowa, semafor K2. Może dawać sygnały S1 lub Sz.
Tego nie rozumiem. Czy rzeczywiście spod semafora K2 przewiduje się wyjazdy pociągowe? A dlaczego nie na normalny sygnał zezwalający? Jeżeli urządzenia srk na to nie pozwalają, to nie powinno się zakładać, że spod tego semafor w ogóle będą wyjeżdżały pociągi, więc Sz nie byłby potrzebny. Natomiast dziwi mnie brak możliwości podania sygnału Ms 2, ale może po prostu nie ma tam potrzeby jazd manewrowych. A może to błąd na rysunku?
wyjazd na tor niewłaściwy w stacji Warszawa Falenica
Potrzebowałbym więcej informacji, żeby się do tego odnieść.