• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ikarusy 260 s.e.s - jak podrasować model

28339

Użytkownik
#1
Postanowiłem podzielić się swoim doświadczeniem w przeróbkach popularnych modeli Ikarusów produkcji niemieckiej firmy s.e.s. Zasadniczo "goły" model Ikarusa 260 odpowiada stanowi z samego początku produkcji tych wozów, mniej więcej na pierwszą połowę lat 70 XX wieku. Jak wiadomo do naszych czasów zachowało się bardzo bardzo mało takich egzemplarzy, żeby mieć model w miarę odpowiadający polskim realiom z lat powiedzmy 1983-2005 trzeba włożyć trochę pracy.
Na początek: wycięcie otworów na szyby w pierwszych drzwiach, co ciekawe na rynku pojawiały się czasem partie modeli już z wyciętymi otworami, jednak są one rzadkie. Następny krok to skrócenie zderzaków, robimy to za pomocą nożyka modelarskiego, przyda się też szpachlówka i delikatny papier ścierny. W wozach dostarczanych do Polski (były wyjątki) zasadniczo nie było bagażnika, który znajduje się w modelu za tylnim kołem, także przy okazji skracania zderzaka tylnego, usuwamy klapę bagażnika. Wkrótce kolejne zdjęcia :)
drzwi.JPG
zderzak tył.JPG