• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Wydaje mi się, że nie, widać wyraźne wcięcie pudła na końcach, gdzie są drzwi. Poza tym okna są chyba za wąskie jak na szczupaka. To wygląda na wagon sporo starszej budowy.
 
K

KNG

Gość
No to teraz poproszę o wyjaśnienie to jest wagon "Co" - co znaczyło "o"?
Z pamięci bo kwitów nie mogę gdzieś wynaleźć, "o" oznaczało ogrzewanie typu "koza", było jakieś ładne określenie ale nie pamiętam.
Ten BCi to jakiego mógł być pochodzenia?
Też pamięci, nie były to wagony o skrajni rosyjskiej, bo te oznaczano czarnym trójkątem.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
No to teraz poproszę o wyjaśnienie to jest wagon "Co" - co znaczyło "o"?
Ten BCi to jakiego mógł być pochodzenia?
Wagony z korytarzem bocznym i wyjściem w ścianie czołowej mogły mieć oznaczenia
z - przedziały zamknięty
r - mieszane
o - otwarte.
Pochodzenie mogło być jakiekolwiek na tej linii. Ex-rosyjskie nie powinny natomiast występować na liniach zaborów pruskiego i habsburskiego. Były odpowiednie przepisy które to regulowały.
 
K

KNG

Gość
Dzięki. Jak widać nie powinienem się podpierać pamięcią .... hehehe
Były odpowiednie przepisy które to regulowały.
Przynajmniej na początku wszystkie ex-rosyjskie wagony towarowe były w Dyrekcji w Wilnie.
1587052355030.png

Przypuszczam, że podobnie było z wagonami pasażerskimi. Przypuszczam również, że z czasem wszystkie albo większość jednych i drugich wagonów przebudowano do skrajni normalnej. Kwitów na to nie mam ale mam coś takiego:
1587052495904.png


Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Przypuszczam również, że z czasem wszystkie albo większość jednych i drugich wagonów przebudowano do skrajni normalnej.
Nie mam żadnych kwitów ani innych dowodów, ale śmiem wątpić. Wydaje mi się, że przebudowa taboru na skrajnię europejską mogłaby być nieopłacalna, ale to oczywiście zależy od konkretnego wagonu, być może niektóre były tak przerabiane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
ktoś przewidział taką możliwość
Albo po prostu przewidział, że niektóre wagony dawnych kolei rosyjskich mogą bez przebudowy, albo z niewielkimi modyfikacjami, kursować po całej sieci PKP. Wcale nie jest pewne, że wszystkie wagony rosyjskie wykraczały poza skrajnię europejską.
 

Mitor-01

Użytkownik
Reakcje
208 1 0
Wrzesień 39r. Kielce, spalone pudła wagonów drewnianych. Jeśli wcześniej oświetlenie w danym wahonie było gazowe i w przypadku pożaru dogaszono je nic nie stalo na przeszkodzie zrobienia z podwozia platformy.
 

Załączniki

Podobne wątki