• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Późniejszy Tp15, jeśli się nie mylę. Większość maszyn tej serii miała koła tarczowe z wycięciami, ale podobno były też takie z kołami "szprychowymi". Czy ktoś ma może dowód bytności takowych na PKP (ta zapomniana dziś seria była onegdaj dość popularna)?
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
22 0 0
Myślę, że przy odrobinie wyrozumiałości z Waszej strony do tego wątku da się wcisnąć taki oto ciekawy epizod obcych oznaczeń na dawnym taborze II RP- parowóz Ty23-453 w "barwach klubowych" kolei rumuńskich, jako 150.904. Koleje CFR eksploatowały 4 parowozy tej zacnej polskiej serii. Fotografie zaczerpnięte z pozycji, której okładkę pokazuję poniżej. Skądinąd świetna pozycja, pomimo fatalnej jakości edytorskiej (zwłaszcza materiału zdjęciowego).

CFR_150_904.jpg


CFR_150_904a.jpg


57_1.jpg
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
439 18 0
Zdjęciami nie wesprę, ale
(...)Przyprowadzenie przez Niemców do Polski pewnej liczby francuskich parowozów serii 140 jest faktem historycznym.
a w rozkładzie jazdy na wojenne lato związane z atakiem na Wołgograd przewidziano dla tych lokomotyw większość prac na trasie do Kutna, Tłuszcza czy nawet Częstochowy.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
22 0 0
Praca wre..!! Jeszcze tylko zamalować ten gustowny emblemat na drzwiach dymnicy, w miejscu orzełka napisać "Ostbahn" i w drogę... z powrotem na 1435 mm...

Ok22_bildarchiv1.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Tak wiem. Pisząc o orzełku bez korony wybiegłem ciut do przodu pomijając służbę tego par. na DR pod numerem 38 4625. Ten drugi /z gwiazdą / to Ok22-42, którego przenumerowano na 38 4623. Jak wcześniej napisałem ten pierwszy trafił na PKP i został oznaczony Ok22-74 natomiast losów drugiego nie znam ..... najprawdopodobniej jeszcze raz go przekuto na 1524 mm.:(
 

Podobne wątki