• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Identyfikacja pojazdu, prawdopodobnie ezt

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#4
A dlaczego niby Włocławek nie pasuje - wszak to teren dawnej dyrekcji Północnej, tej samej gdzie stacjonowały EW58. Niestety jakość zdjęcia i do tego te cholerne graffiti pozwala mi na stwierdzenie, że to jest EW58 i jednocześnie jeszcze raz powtarzam - to nie jest EW54.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
40 2 1
#5
czyli to byłby człon srodkowy, z dorobionym czołem, tylko linia dachu mi nie pasuje zupełnie do EW58, ale może faktycznie masz rację
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#6
Też mam wątpliwość, czy to EW58. EW58 ma czołową ścianę dzieloną w połowie: od góry i od dołu pochyla się nieco do tyłu i najbardziej do przodu wystaje środek, tuż pod oknami (podobnie, jak np. SU46). Na zdjęciu czołowa ściana wygląda na pionową, a jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby komuś chciało się dorabiać nową ścianę czołową z oknami. EW54 powinna mieć ryfle, ale na tej fotce niewiele widać z powodu przeróbek, a przede wszystkim popaćkania tym graffiti.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#8
Może być EW53 ale pod warunkiem wymiany wszystkich okien. A to co widzimy na pierwszym planie to nie jest ściana czołowa kabiny maszynisty tylko ściana końcowa członu, w której niegdyś były drzwi przejściowe a obecnie zabudowano okno.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
40 2 1
#9
Nie, popatrz tam są zaspawane drzwi służbowe dla mecha, ściana jest owalna, nie no sorki ale nie uwierze w to że to było ew58
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
#10
Zdecydowanie i z całą pewnością to NIE jest EW58.

Tutaj taka ciekawostka, bo wagonów tego typu i po przebudowie na pociąg sieciowy może być i jak widać jest więcej - zdjęcia mojego autorstwa, wykonane podczas przechadzki po modernizowanej stacji Brzesko-Okocim. Mam nadzieję, że wniosą one coś do dyskusji i pomogą rozwiązać tą zagadkę.
Zdjęcia wagonu zrobione były przy okazji na szybko, celem była sama stacja, a zupełnym przypadkiem zainteresował mnie właśnie ten wagon, więc proszę o wyrozumiałość. ;)
Trochę ciemno się zrobiło, a na domiar złego zaczęła padać bateria w telefonie i zostałem przez to pozbawiony lampy błyskowej...

kliknij miniaturkę
20150605_214844.jpg 20150605_215153.jpg 20150605_215408.jpg 20150605_215417.jpg 20150605_214212.jpg 20150605_214008.jpg 20150605_214023.jpg 20150605_214152.jpg

Początkowo obstawiałem po dość poważnej przebudowie EW55 (tak, tak - brak ryfli i zaspawane drzwi do kabiny w miejscu okna etc.)...
Ostatecznie stwierdziłem, że może to być wagon z jednostki serii EW53.
[DOUBLEPOST=1435089811][/DOUBLEPOST]Na szybko wyszukane zdjęcie z internetu wydaje się potwierdzać moją tezę odnośnie EW53...

EW53.jpg

http://www.en57.hpu.pl/forum/viewthread.php?forum_id=5&thread_id=109


Bardziej kanciaste okna czołowe w kabinie w porównaniu do EW54, charakterystyczna tablica kierunkowa, brak ryfli - zamiast kilku jak w EW54, tutaj jest jeden pod linią okien okalający cały wagon wraz ze ścianą czołową.
Co do tablicy kierunkowej to EW54 nie miała jej wcale, a przynajmniej nie znalazłem nigdzie fotografii, żeby było inaczej.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#11
Na Twoich nocnych zdjęciach widać dużo więcej niż na tamtym z Włocławka. To co sfotografowałeś jest z całą pewnością EW53, natomiast ten z Włocławka może też. Wczoraj zmyliły mnie te wymienione okna, dziś widzę na Twoich zdjęciach, że tu też dokonano takiej wymiany.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
#12
Dokładnie tak, stąd też przez te okna własnie pojawiły się u mnie w pierwszym odruchu, na gorąco, błędne domysły dotyczące nowszej EW55 (po przejściach...) ...
Aczkolwiek prawdę powiedziawszy to prędzej spodziewałbym się wycofanej nowszej konstrukcji niż dawno zapomnianego zabytku. :)
Gdzie to się uchowało (i szkoda, że nie bliższe pierwotnemu wyglądowi)...
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
#14
Słuszna uwaga i fakt, że EW55 miała okna uchylne.
Okna na zdjęciu bardziej pasują do EN57, będącej rozwinięciem konstrukcyjnym jednostek EW55, stąd moje początkowo błędne skojarzenia. Przepraszam za zamieszanie z tymi oknami, dzięki tej dyskusji też wyjaśniło mi się kilka szczegółów, które wydawać by się mogły oczywiste. :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#16
Co do tablicy kierunkowej to EW54 nie miała jej wcale, a przynajmniej nie znalazłem nigdzie fotografii, żeby było inaczej.
A ja pamiętam, że miała..... :)oczywiście nie w takiej postaci jak w EW53 i 55 czy też późniejszych EN57. Była to podświetlana listwa, w górnej części prawego okna (patrząc od strony czoła jednostki). Na tej listwie umieszczano tablicę ze sklejki lub płyty pilśniowej, na której widniała nazwa stacji docelowej. Podobnie było w jednostkach EW51 i 52 do końca lat sześćdziesiątych, kiedy to w niektórych pojazdach wykonano "okienka" i zamontowano w nich przewijaną taśmę z nazwami stacji ..... tzw "film".
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
#17
W takim razie, opisane przez Ciebie rozwiązanie zmienia oczywiście postać rzeczy (y)
Ja niestety nie pamiętam tych wehikułów z czasów ich świetności.
A rozwiązanie o którym piszesz, było zresztą stosowane, także współcześnie w jednostkach EN57 na nieplanowych obiegach i oddelegowaniach,
oczywiście poza fabrycznym oknem tablicy kierunkowej... ;)
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#20
Jeszcze dwa lata temu na wrocławskim Brochowie z tyłu szopy przy dawnych zasiekach węglowych stał człon EW90... Stał...
 

Załączniki

Podobne wątki