• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Identyfikacja pojazdu, prawdopodobnie ezt

Jarząbek

Znany użytkownik
#4
A dlaczego niby Włocławek nie pasuje - wszak to teren dawnej dyrekcji Północnej, tej samej gdzie stacjonowały EW58. Niestety jakość zdjęcia i do tego te cholerne graffiti pozwala mi na stwierdzenie, że to jest EW58 i jednocześnie jeszcze raz powtarzam - to nie jest EW54.
 
OP
OP
SINYOU

SINYOU

Aktywny użytkownik
#5
czyli to byłby człon srodkowy, z dorobionym czołem, tylko linia dachu mi nie pasuje zupełnie do EW58, ale może faktycznie masz rację
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#6
Też mam wątpliwość, czy to EW58. EW58 ma czołową ścianę dzieloną w połowie: od góry i od dołu pochyla się nieco do tyłu i najbardziej do przodu wystaje środek, tuż pod oknami (podobnie, jak np. SU46). Na zdjęciu czołowa ściana wygląda na pionową, a jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby komuś chciało się dorabiać nową ścianę czołową z oknami. EW54 powinna mieć ryfle, ale na tej fotce niewiele widać z powodu przeróbek, a przede wszystkim popaćkania tym graffiti.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#8
Może być EW53 ale pod warunkiem wymiany wszystkich okien. A to co widzimy na pierwszym planie to nie jest ściana czołowa kabiny maszynisty tylko ściana końcowa członu, w której niegdyś były drzwi przejściowe a obecnie zabudowano okno.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#10
Zdecydowanie i z całą pewnością to NIE jest EW58.

Tutaj taka ciekawostka, bo wagonów tego typu i po przebudowie na pociąg sieciowy może być i jak widać jest więcej - zdjęcia mojego autorstwa, wykonane podczas przechadzki po modernizowanej stacji Brzesko-Okocim. Mam nadzieję, że wniosą one coś do dyskusji i pomogą rozwiązać tą zagadkę.
Zdjęcia wagonu zrobione były przy okazji na szybko, celem była sama stacja, a zupełnym przypadkiem zainteresował mnie właśnie ten wagon, więc proszę o wyrozumiałość. ;)
Trochę ciemno się zrobiło, a na domiar złego zaczęła padać bateria w telefonie i zostałem przez to pozbawiony lampy błyskowej...

kliknij miniaturkę
20150605_214844.jpg 20150605_215153.jpg 20150605_215408.jpg 20150605_215417.jpg 20150605_214212.jpg 20150605_214008.jpg 20150605_214023.jpg 20150605_214152.jpg

Początkowo obstawiałem po dość poważnej przebudowie EW55 (tak, tak - brak ryfli i zaspawane drzwi do kabiny w miejscu okna etc.)...
Ostatecznie stwierdziłem, że może to być wagon z jednostki serii EW53.
[DOUBLEPOST=1435089811][/DOUBLEPOST]Na szybko wyszukane zdjęcie z internetu wydaje się potwierdzać moją tezę odnośnie EW53...

EW53.jpg

http://www.en57.hpu.pl/forum/viewthread.php?forum_id=5&thread_id=109


Bardziej kanciaste okna czołowe w kabinie w porównaniu do EW54, charakterystyczna tablica kierunkowa, brak ryfli - zamiast kilku jak w EW54, tutaj jest jeden pod linią okien okalający cały wagon wraz ze ścianą czołową.
Co do tablicy kierunkowej to EW54 nie miała jej wcale, a przynajmniej nie znalazłem nigdzie fotografii, żeby było inaczej.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
#11
Na Twoich nocnych zdjęciach widać dużo więcej niż na tamtym z Włocławka. To co sfotografowałeś jest z całą pewnością EW53, natomiast ten z Włocławka może też. Wczoraj zmyliły mnie te wymienione okna, dziś widzę na Twoich zdjęciach, że tu też dokonano takiej wymiany.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#12
Dokładnie tak, stąd też przez te okna własnie pojawiły się u mnie w pierwszym odruchu, na gorąco, błędne domysły dotyczące nowszej EW55 (po przejściach...) ...
Aczkolwiek prawdę powiedziawszy to prędzej spodziewałbym się wycofanej nowszej konstrukcji niż dawno zapomnianego zabytku. :)
Gdzie to się uchowało (i szkoda, że nie bliższe pierwotnemu wyglądowi)...
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#14
Słuszna uwaga i fakt, że EW55 miała okna uchylne.
Okna na zdjęciu bardziej pasują do EN57, będącej rozwinięciem konstrukcyjnym jednostek EW55, stąd moje początkowo błędne skojarzenia. Przepraszam za zamieszanie z tymi oknami, dzięki tej dyskusji też wyjaśniło mi się kilka szczegółów, które wydawać by się mogły oczywiste. :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#16
Co do tablicy kierunkowej to EW54 nie miała jej wcale, a przynajmniej nie znalazłem nigdzie fotografii, żeby było inaczej.
A ja pamiętam, że miała..... :)oczywiście nie w takiej postaci jak w EW53 i 55 czy też późniejszych EN57. Była to podświetlana listwa, w górnej części prawego okna (patrząc od strony czoła jednostki). Na tej listwie umieszczano tablicę ze sklejki lub płyty pilśniowej, na której widniała nazwa stacji docelowej. Podobnie było w jednostkach EW51 i 52 do końca lat sześćdziesiątych, kiedy to w niektórych pojazdach wykonano "okienka" i zamontowano w nich przewijaną taśmę z nazwami stacji ..... tzw "film".
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#17
W takim razie, opisane przez Ciebie rozwiązanie zmienia oczywiście postać rzeczy (y)
Ja niestety nie pamiętam tych wehikułów z czasów ich świetności.
A rozwiązanie o którym piszesz, było zresztą stosowane, także współcześnie w jednostkach EN57 na nieplanowych obiegach i oddelegowaniach,
oczywiście poza fabrycznym oknem tablicy kierunkowej... ;)
 

SM03-422

Znany użytkownik
#20
Jeszcze dwa lata temu na wrocławskim Brochowie z tyłu szopy przy dawnych zasiekach węglowych stał człon EW90... Stał...
 

Załączniki

Podobne wątki