• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Identyfikacja lokomotywy ČSD

pjmo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Czy któryś z Was, zetknął się z taką oto lokomotywą?
Pochodzi z zestawu startowego z NRD, PIKO N Transit (pudełko ma nawet pieczątkę IMPORT z ceną 240zł :) ) w którym znajdują się jeszcze 3 wagony towarowe DR (torów i zasilacza już nie posiadam).
Czy lokomotywa ma swojego odpowiednika w 1:1? Chciałbym zająć się jej renowacją, ale nie potrafię jej zidentyfikować. Najbardziej przypomina mi to serię 111 ČD, ale model jest za mało kanciasty...
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#2
Ten model może mieć ze 40 lat, jak nie więcej, pochodzi z pierwszej serii modeli Piko w N, produkowanej od połowy lat 1960-tych. Na bazie tego samego podwozia (zmieniano tylko maskownice wózków) produkowano tę lokomotywę ČSD, spalinową BR118 (dawny V180) DR i elektrowóz SNCF. Modele nie miały oświetlenia. Nie jestem znawcą taboru czechosłowackiego (teraz czeskiego i słowackiego), ale wydaje mi się, że był to jakiś prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej (mowa oczywiście o oryginale, nie modelu). Ale trzeba pamiętać, że te pierwsze modele Piko w N niezbyt wiernie odwzorowywały rzeczywistość.
 
OP
OP
pjmo

pjmo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Andrzej Harassek napisał(a):
Ten model może mieć ze 40 lat
A nadal działa, wczoraj lekko przesmarowałem silnik.
Andrzej Harassek napisał(a):
jak nie więcej
Tu bym się nie zdziwił. Mój dziadek woził kiedyś N'kę z NRD, niestety tylko lokomotywa i 3 wagony się ostały.

Miło mnie zaskoczyłeś, fajnie być posiadaczem czegoś z "pierwszego sortu" :)
Nie zmienia to niestety faktu, że dalej nie wiem w jakie malowanie go puścić :(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#4
Ja bym zostawił tak, jak jest. Po pierwsze, ma walor autentyku (nie poprawia się zabytkowych modeli, nawet, jeżeli nie do końca odpowiadają oryginałom), a po drugie, to chyba tak właśnie (mniej więcej) wyglądał oryginał. Oni już wtedy malowali lokomotywy na takie kolory. Przynajmniej dopóki nie znajdziemy gdzieś informacji o prawdziwej lokomotywie, niczego bym nie ruszał.

PS. A może przenieść tę dyskusję do poddziału N?
 

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
879 1 0
#10
Eechm, może rzeczywiście ;) , tyle że T449.0 miała takie fajne pomosty z obu stron, których ten model nie ma - stąd też wywód iż jest to T478.0 (która pomostów nie posiada).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 7
Tabor 7
Tabor 9
Tabor 60

Podobne wątki