• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

I nastał koniec......

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
To by bylo super. Niestety sa inne mniej przyjemne wiadomosci; parowoz TKt48-58 stacjonujacy dotychczas w Jeleniej Gorze, zostal chyba przetransportowany do Wroclawia. Niewiadomo jakie beda jego losy. Jest to jedyny zachowany "uszatek" z oryginalnymi suwakami, za nim zaczeto wstawiac tekatkom rozrzad pary Trofimowa. Numer 58 sluzyl tez przez dlugie lata w pociagach podmiejskich z Jeleniej Gory, miedzy innymi takze do Swieradowa Zdroju. Maszynisci w Jeleniej Gorze dbali o niego przez lata, odmalowywujac maszyne. Ponoc parowoz jest tez na tyle sprawny, ze mozna go jeszcze rozpalic. Fajnie by bylo zobaczyc ta tekatke z dwoma ryflakami, lub ze zwezakiem i ryflakiem na linii do Swieradowa, jak to bylo w latach 70 i 80-tych.
Rozpalić ogień wszędzie można, tylko ta tekatka nigdzie nie pojedzie. Nie jest zachowany tak, jakby mogło się wydawać. Pod farbą, rdza po zjada.
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
Powrót do przeszłości :D Wirtualna przejażdżka pociągiem na trasie Gryfów Śl - Mirsk -Świeradów Zdrój- Świeradów Zdrój Nadleśnictwo (ciekawostka - osobiście nigdy nie miałem okazji jechać pociągiem na końcowym odcinku tej linii). Szlak dość realnie odwzorowany. Jedynie co to można mieć zastrzeżenia do szczegółów ale jak ktoś nie wie jak było na prawdę to i tak się nie połapie ;)
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0

Załączniki

  • 215,9 KB Wyświetleń: 33
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
Generalnie udało się uratować budynek dworca:)
Jestem pod wrażeniem!(y)
Budynek został odnowiony z zachowaniem oryginalnej bryły i elementów architektonicznych. Nawet budynek magazynu wygląda z zewnątrz jak dawny budynek kolejowy! Czyli jak się chce, to się da. :giggle:

Nie to, co robili w np. Karpaczu, gdzie w ramach "rewitalizacji" wyburzyli pół stacji, a to co zostało obudowali bezkształtnymi przybudówkami, niszcząc w ten sposób bezpowrotnie pierwotną architekturę budynku:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/a/ab/Karpacz1.JPG
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Parowóz TKt48-18 obowiązkowo, jako że stacjonował w Jeleniej Górze 20 lat. Zapewne jechałem za tą maszyną w ryflaku i zwężaku co najmniej kilka razy za brzdąca. Żeby tak jeszcze wyremontowano zwężaka i ryflaka na tą okazje:p, był by typowy dwu wagonowy zestaw z tamtego okresu. Pamiętam jeszcze że dodawano pociągi do rozkładu jazdy w latach 80-tych. Pomiędzy Proszówką i Mirskiem szlak jest kręty i pociąg tak się wlekł że myślałem że dam rady go przegonić.:X3:
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
Małe info w temacie LK do Świeradowa
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=260852299414599&id=100064694918995

REWITALIZACJA LINII KOLEJOWEJ GRYFÓW ŚLĄSKI – MIRSK – ŚWIERADÓW-ZDRÓJ.

Pierwsza część rewitalizacji linii kolejowej Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój polegający na usunięciu samosiejek, zdjęciu starych podkładów kolejowych, szyn i podbudowy został zakończony. Obecnie oczekujemy na rozpoczęcie prac związanych z budową nowej linii. Zgodnie z informacjami Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, jeszcze do końca roku, powinien zostać ogłoszony przetarg na budowę linii Gryfów – Mirsk, nazwanym I etapem rewitalizacji. Środki na to działanie będą pochodzić ze środków europejskich, jeszcze z rozdania na lata 2014-2020. Pojawiają się pytania, co dalej?

W wykazie przedsięwzięć priorytetowych (czyli wskazanych do realizacji z zapewnionym dofinansowaniem) Dolnego Śląska na lata 2021-2027 znalazła się rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Mirsk – Świeradów-Zdrój (II etap) za kwotę 8 mln euro, z czego 4,5 mln ma pochodzić ze środków europejskich. Dużą niespodzianką, jest pojawienie się wśród zadań priorytetowych etapu III tego zadnia tj. elektryfikacja całej linii szacowane na 10 mln 625 tys. euro, z czego dofinansowanie wyniesie nieco ponad 6 mln. Zarząd Województwa Dolnośląskiego bardzo poważnie traktuje rewitalizację tej linii zabezpieczając środki na wszystkie trzy etapy.

Po etapie przygotowań, usunięciu samosiejek, wyrównaniu nasypów itp. pojawiły się pytania, czy nie lepiej położyć nawierzchnię asfaltową i uruchomić ścieżkę rowerową? Wydaje się, że na tym etapie, już takiej możliwości nie ma. Stan zaawansowania prac i zabezpieczenie dofinansowania wskazuje, że rewitalizacja zostanie doprowadzona do końca. Nadal negocjowana i dyskutowana pomiędzy Gminą a Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei jest sprawa przejazdów, które mogą utrudnić korzystanie z gruntów po drugiej stronie przejazdu kolejowego. Obecnie obowiązują przepisy, które znacznie ograniczają możliwość korzystania z takich dróg. Gmina przygotowuje rozwiązania, które mają umożliwić korzystanie z przejazdów do gruntów zamieszkałych. Trochę gorzej wygląda sprawa z przejazdami do gruntów rolnych, dlatego też chcemy ten stan prawny zmienić.

Burmistrz i radni RMGM wystosowali pismo do Ministra Infrastruktury z prośbą o zmianę obowiązującego rozporządzenia dotyczącego dróg gruntowych i leśnych tzn. zlikwidowanie przejazdów kategorii F, które powodują utrudnienia. Te przejazdy powinny być traktowane jak przejazdy na drogach publicznych, z właściwym oznakowaniem, czy też szlabanami zamykanymi i otwieranymi automatycznie, a nie przez właścicieli gruntów rolnych. Stanowisko to przesłaliśmy również dolnośląskim senatorom i posłom z prośbą o poparcie działań. Wiemy, że podobne pisma wysyłają samorządowcy z całego kraju z nadzieją, że minister rozpatrzy pozytywnie te prośby.
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0

Podobne wątki