• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

I nastał koniec......

Robert

Znany użytkownik
To by bylo super. Niestety sa inne mniej przyjemne wiadomosci; parowoz TKt48-58 stacjonujacy dotychczas w Jeleniej Gorze, zostal chyba przetransportowany do Wroclawia. Niewiadomo jakie beda jego losy. Jest to jedyny zachowany "uszatek" z oryginalnymi suwakami, za nim zaczeto wstawiac tekatkom rozrzad pary Trofimowa. Numer 58 sluzyl tez przez dlugie lata w pociagach podmiejskich z Jeleniej Gory, miedzy innymi takze do Swieradowa Zdroju. Maszynisci w Jeleniej Gorze dbali o niego przez lata, odmalowywujac maszyne. Ponoc parowoz jest tez na tyle sprawny, ze mozna go jeszcze rozpalic. Fajnie by bylo zobaczyc ta tekatke z dwoma ryflakami, lub ze zwezakiem i ryflakiem na linii do Swieradowa, jak to bylo w latach 70 i 80-tych.
Rozpalić ogień wszędzie można, tylko ta tekatka nigdzie nie pojedzie. Nie jest zachowany tak, jakby mogło się wydawać. Pod farbą, rdza po zjada.
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Powrót do przeszłości :D Wirtualna przejażdżka pociągiem na trasie Gryfów Śl - Mirsk -Świeradów Zdrój- Świeradów Zdrój Nadleśnictwo (ciekawostka - osobiście nigdy nie miałem okazji jechać pociągiem na końcowym odcinku tej linii). Szlak dość realnie odwzorowany. Jedynie co to można mieć zastrzeżenia do szczegółów ale jak ktoś nie wie jak było na prawdę to i tak się nie połapie ;)
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik

Załączniki

  • 215,9 KB Wyświetleń: 31
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Ostatnio edytowane:
Generalnie udało się uratować budynek dworca:)
Jestem pod wrażeniem!(y)
Budynek został odnowiony z zachowaniem oryginalnej bryły i elementów architektonicznych. Nawet budynek magazynu wygląda z zewnątrz jak dawny budynek kolejowy! Czyli jak się chce, to się da. :giggle:

Nie to, co robili w np. Karpaczu, gdzie w ramach "rewitalizacji" wyburzyli pół stacji, a to co zostało obudowali bezkształtnymi przybudówkami, niszcząc w ten sposób bezpowrotnie pierwotną architekturę budynku:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/a/ab/Karpacz1.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Parowóz TKt48-18 obowiązkowo, jako że stacjonował w Jeleniej Górze 20 lat. Zapewne jechałem za tą maszyną w ryflaku i zwężaku co najmniej kilka razy za brzdąca. Żeby tak jeszcze wyremontowano zwężaka i ryflaka na tą okazje:p, był by typowy dwu wagonowy zestaw z tamtego okresu. Pamiętam jeszcze że dodawano pociągi do rozkładu jazdy w latach 80-tych. Pomiędzy Proszówką i Mirskiem szlak jest kręty i pociąg tak się wlekł że myślałem że dam rady go przegonić.:X3:
 

Podobne wątki