• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Humbrol + aerograf

karol_mar

Znany użytkownik
#1
Bawię się już parę dni aerografem (AB133 firmy Mar Sp. j.) i za choinkę nie mogę uzyskać zadowalającej powłoki lakierniczej.

Próbowałem różne stopnie rozcieńczenia farby, różne ciśnienia powietrza zasilającego aerograf, ale efekt z reguły wychodzi podobny. Wygląda to tak jakbym malował proszkiem. Poniżej fotografia poglądowa uzyskanego efektu.

Co jest z tym nie tak ?
 

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#4
Pierwsza sprawa jest temperetura tak i w pomieszczeniu jak i samej farby ! Juz na wylocie farba...kiedy ma za wysoka temperature ..schnie ! Mozna stosowac specjalne plyny spowalniajace ten proces....jest tego cala gama...szczegolnie jak maluje sie farbami akrylowymi. Jest tez i taki domowy przepis....dolac kilka kropel...Ludwika....plyn do mycia naczyn ! Kolor farby nie ulegnie zmianie a sama konsystencja jest jakby troszke,,,tlustawa,, i nie paruje tak szybko w locie . Trzeba ta technike troszke poswiczyc...coby samym Ludwikiem nie malowac :D
Ja maluje tak juz wiele lat i nie mam z ..proszkowaniem,, problemu :)
,Jeszcze jedno....nie kazda farba moze byc rozcienczana woda !!!! Mowa o akrylach :LOL:
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#6
A....rozumiem... i tu problem wyglada podobnie . Temperatura samej farby tez ma wplyw na efekt koncowy. Jak jest za cieplo...bedzie schla szybciej ! Probuj dodac wiecej rozcienczalnika.... pomaluj kilka razy... bez pospiechu...Farba nie moze byc gesta !!! Wymieszaj dokladnie puszke..czy te farby sa nowe czy ...z odzysku ? :D
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
#7
Farby kupiłem na allegro jako nowe, próbowałem już rozcieńczać w bardzo dużym stopniu, ale efekt był podobny. Staram się malować cienkimi warstwami.
W sumie może faktycznie te farby jakieś przeterminowane są.
Mam jedną Model Master i tu efekt był dużo lepszy.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#8
Wada niejako farb trzymanych w metalowych puszkach jest ich wrazliwosc na zmiany temperatury ! Metal wychladza sie bardzo szybko...i z tad mozna przypuszczac iz w drodze transportu...a kawalek drogi napewno przebyly...farby po prostu przemarzly !! Jest to bardzo czesta przyczyna psucia sie pigmentow farb olejnych ! W niewielkim stopniu mozna pomoc sobie nabywajac ...orginalny rozcienczalnik ...przeznaczony do danego typu farby. Uszkodzony niejako pigment bedzie odrzucal obce rozcienczalniki i powloka bedzie tak wlasnie wygladala jak na Twoim wagonie !
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
#9
W takim razie spróbuję kupić nową puszkę i rozcieńczalnik Humbrola, zobaczymy jaki będzie efekt. W jakim stosunku rozcieńczasz Humbrola ?
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#10
Sorki ze dopisuje od razu....ale teraz powiekszylem sobie zdjecie !! Mysle ze farby sa cos nie teges... czyzby to byly....second hand??? Firmy czasami robia duze wyprzedaze farb ktorym konczy sie niejako gwarancja. W hurcie mozna kupic cos takiego za grosze....a nasi handlowcy.....wiadomo ! :devil: Nie wiem czy nie trafiles czasem na cos takiego :x
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
#11
Bez przesady z tą temperaturą.
Zmień farbę i rozcieńcz ją odpowiednio. Ilość rozcieńczalnika dobierzesz doświadczalnie. Mieszaj w aerografie.
 

DarekW

Znany użytkownik
#12
Ja Karolu mam dla Ciebie inną radę. Podejdź na Paderewskiego do sklepu Modelarskiego i poproś o farbę akrylową Gunze. Weź do niej spowalniacz, dolej go 10 kropli (lub więcej by farba była konsystencji mleka). Zaoszczędzisz sobie zapachu rozpuszczalnika w domu, bo aerograf możesz umyć wodą. Efekty malowania będą podobne jak farbami rozpuszczalnikowymi.

Taka próba będzie kosztowała ok. 20 zł.
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
#15
Te też postaram się wypróbować. Problem w tym, że kupiłem sporo różnych Humbroli jakiś czas temu i teraz ciężko mi się z nimi rozstać, czyt. "wyrzucić do śmieci" .
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#16
jacekk napisał(a):
Bez przesady z tą temperaturą.
Zmień farbę i rozcieńcz ją odpowiednio. Ilość rozcieńczalnika dobierzesz doświadczalnie. Mieszaj w aerografie.
Czy kolega na w ogole jakies pojecie o farbach ????
Bo z tego co widze to chyba zadne !! I kto miesza w aerografie ????? :D
A Farby Vallejo....to swiatowy poziom !! Szczegolnie seria Model Air jak wyzej kolega wspomnial! A Humbrole....zostaw..co olej to olej :D
 

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#17
Fajnie, tylko nikt nie napisał o tym, że jak się maluje ze zbyt dużej odległości to ta farba wysycha w locie i jest taki właśnie efekt.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#18
zuk napisał(a):
Fajnie, tylko nikt nie napisał o tym, że jak się maluje ze zbyt dużej odległości to ta farba wysycha w locie i jest taki właśnie efekt.
Popatrz dobrze na zdjecie....tu widac iz odleglosc dyszy od modelu zostala dobrana optymalnie ! Czyli nic az duzo i nic za malo :D Z technika i sprzetem mysle jest OK !
Jakby bylo za blisko....byly by zacieki....jakby bylo za daleko....wagon bylby nie pomalowany :D 100% wina farby !! Juz o tym pisalem :D
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
#19
Z odległościami już też eksperymentowałem, jak jest za blisko to wychodzą "grube krechy". Wydaje mi się, że tu jednak problem jest z farbą (jak kolega Bipa1966 zauważył). Po wpuszczeniu kropli farby do rozpuszczalnika, tworzy się taki ziarnisty osad na dnie, a powinno chyba się rozpuścić, gdyby wszystko było OK ?
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#20
Uzyj nowej farby....wtedy porozmawiamy :D A wszekiego rodzju domysly czy niepotrzebne dywagacje i teorie... sa na chwile obecna wydaje mi sie zbedne :D
Zdjecie mowi samo za siebie :D
 

Podobne wątki