• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Hluk - Spotkanie FREMO w Czechach - 8.-12. listopada 2017

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#22
Tak sobie patrzę na zdjęcia i nie mogę się oprzeć wrażeniu że zieleń to nie jest najmocniejsza strona wielu wystawców.
 
#23
Bo wszyscy jesteśmy zapatrzeni na prace kolegi Daniela, porównujemy do jego prac pokazywanych tutaj na forum, a niestety nie wszyscy twórcy tych segmentów mają takie zdolności jak kolega Daniel. Ale ważne jest że budują, i że te swoje prace pokazują.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#24
Bo wszyscy jesteśmy zapatrzeni na prace kolegi Daniela, porównujemy do jego prac pokazywanych tutaj na forum, a niestety nie wszyscy twórcy tych segmentów mają takie zdolności jak kolega Daniel. Ale ważne jest że budują, i że te swoje prace pokazują.
Nie porównuję do Daniela.
Nie wszyscy mają zdolności, fakt.
To co napisałeś o pokazywaniu, zgadzam się z Tobą.

Ale to"drzewo".

IMAG0818.jpg

To mi przypomina bardziej tę roślinę niż drzewo.

images.jpg


Swoją drogą czy można na tym forum wyrazić swoje zdanie nie będąc od razu atakowanym przez grupę obrońców wszelkiej maści badziewia, chyba już nie.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#27
Bardzo ładnie, gdyby nasz klub żył, a nie był gnijącym trupem z rozbuchanym ego, też byśmy się wybrali w obce strony, oczywiście w charakterze niekwestionowanych gwiazd.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#31
Heloł :). Wspaniałe zdjęcia. Oglądam z wielką przyjemnością. Zwróciłem jednak uwagę na coś, czego się nie spodziewałem na stacjach FREMO. Odnoszę bowiem wrażenie, że kwestia załadunku i rozładunku towarów (co jest wielki atutem tego typu zabawy) doprowadziła do rozbudowy ogromnych bocznic przy mikroskopijnej infrastrukturze stacji, która ma je obsłużyć. Po bocznicach poruszają się całe składy bez jakichkolwiek urządzeń srk! Stacja Hrabova ma bardzo rozbudowaną bocznicę i zero torów przyjazdowo-wyjazdowych. Wjazd na szlak odbywa się na wskazanie tarczy manewrowej, co wydaje mi się niezgodne z przepisami. Marząc o tym aby kiedyś móc uczestniczyć w zabawie FREMO buduję z mozołem moją stację, wyliczam ilość torów niezbędnych do obsługi pociągów bocznicowych, obliczam ile może być bocznic aby nie zakorkować stacji, a tu ..... . Czy to oznacza że w kwestii organizacji ruchu kolejowego moje podejście należy uznać z fanatyczno-ortodoksyjne?:niepewny:
 
OP
OP
12groszy

12groszy

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#33
Faktycznie, trochę mnie poniosło z określeniem Hrabová jako stacji. Okazuje się że Milevsko to też bocznica.
[DOUBLEPOST=1510557051,1510556692][/DOUBLEPOST]Stacja Kadaň
IMAG0971.jpg
IMAG0973.jpg
IMAG0974.jpg
IMAG0975.jpg
IMAG0977.jpg
 

Kempol

Znany użytkownik
Donator forum
MSMK
GGM
#34
Tak sobie patrzę na zdjęcia i nie mogę się oprzeć wrażeniu że zieleń to nie jest najmocniejsza strona wielu wystawców.
Paweł, zobacz ten poniżej wiedział, że bardzo krytycznie podchodzisz do partaniny i będziesz narzekał na jakość drzew, więc wolał się nie narażać i wyciął je w pień:

1.jpg

2.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#36
Witam miło! Znów mam pytanie. Tym razem dotyczące ostatniej pokazanej powyżej stacji Luhačovice. Proszę nie odbierać tego jako czepianie się. Po prostu wyobrażam sobie zabawę na takiej imprezie i interesuje mnie wszystko, a zwłaszcza zagadnienia związanie z bezpieczeństwem "ruchu kolejowego". Na tej stacji tarcze manewrowe są ustawione przy torach bocznych oraz przed pierwszym rozjazdem od strony wjazdów do stacji. Tymczasem semafory przy torze głównym i dodatkowym mają odpowiednio 2 i 3 komory. Nie mogą więc wyświetlić sygnału manewrowego. Coś podobnego widziałem tylko w Suwałkach ale tam tarcze osłaniały tylko tory boczne. Nie było ich przed wjazdem na stację (pokłosie tzw. wersji ekonomicznej modernizacji stacji). Stanowi to dla mnie kolejną poszlakę, że kwestie sygnalizacji na zabawach FREMO ustępują zagadnieniom związanym z ruchem samych pociągów i przewożenia towarów. Czy tak jest naprawdę? Czy gdybym kiedyś został dopuszczony do takiej zabawy ze swoją stacją i będąc szkolonym przez naszych surowych Nauczycieli, odgrywał rolę skrupulatnego i przestrzegającego przepisów dyżurnego ruchu, czy zostałbym zignorowany? wyśmiany? Czy jestem samotny w moim "fiołku"?
 
OP
OP
12groszy

12groszy

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#37
Z tego co znalazłem w necie o stacji Luhačovice to wychodzi że jest dość wiernie odtworzona w modelu. Zauważyłem że czeskie małe stacje często są dość ubogie w sygnalizację.
 

Podobne wątki