Cechą charakterystyczną wszystkich wagonów standardu Y produkcji HCP wyeksportowanych do Grecji (typy 115A, 116A i 117A) jest podwinięta rama podwozia, dwa stopnie w drzwiach wejściowych, a także otwieralne okna w drzwiach wejściowych. Wagony przez cały okres eksploatacji (którą zakończono około 2012 roku) zachowały swój pierwotny wygląd i typowe dla nich rozwiązania zastosowane przez Cegielskiego.
Przy tej okazji warto zwrócić uwagę, że są to typowe atrybuty wagonów produkowanych również dla PKP od połowy lat 60. do końca lat 70. XX wieku, więc mniej - więcej tak powinny wyglądać również modele polskich wagonów, odwzorowane w epoce IVa - IVb.
Autorem pierwszych trzech zdjęć jest człowiek podpisujący się na forum Balkanmodels.biz jako Balkanmodels.
Dział poświęcony wagonom - w tym polskim z Pafawagu i z Cegielskiego jest tu:
http://balkanmodels.biz/forum/viewforum.php?f=12&sid=c50f6bb2b1cb533053f74db56a9fb0da
Wagon typu 115A (1/2 kl) kolei OSE:
Wagon typu 116A (2 kl.):
Inny wagon tego typu:
Wagon typu 117A (kuszeta) na stacji Paris Gare de Lyon:
Autor zdjęcia: Pierre B.
Wagony dla kolei węgierskich MAV - typu 130A i 131A to dużo nowsze konstrukcje, bo dostarczono je tam w 1980 roku, mają więc kanciastą ramę, trzy stopnie pod drzwiami wejściowymi oraz nieotwieralne okna w drzwiach wejściowych. Konstrukcyjnie są bardzo podobne do typów 111Ap i 112Ag, więc powinny być łatwym kąskiem dla producentów takich jak Robo, czy Piko.
Wagon typu 131A (2 kl.) (źródło: vagonweb.cz):
Wagon typu 130A (1 kl.) (niestety nie zapisałem źródła ani autora):