• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Jeden będę miał niedługo, przyjdzie to wrzucę kilka fotek
Kuszetka Heris 17141-1 ma naniesioną datę rewizji 30.09.1972. Kolor oliwkowy minimalnie zimniejszy od oliwek Herisa, za to szary kolor dachu bardzo minimalnie ciemniejszy. Kolor ramek okien srebrny. Szybki okien delikatnie przyciemnione, we wcześniejszych igrekach były czyste białe.
Poza tym ta kuszetka nie różni się NICZYM od oliwek osobowych Bwxz Herisa - nawet wnętrze to przedziały z fotelami jak z wagonu pasażerskiego. Tylko przedział z pełnymi nieoszklonymi drzwiami ma od korytarza gładką ściankę bez jakiejkolwiek choćby nadrukowanej imitacji drzwi czy innych motywów.
Odsyłam do sklepu
4BE0B4C7-3CB5-47E4-93EB-C7DC554F5BF5.jpeg 5C2E502E-50E6-465B-91C9-380592588B26.jpeg 4C82ACBF-6A82-4F5B-A34C-DA6AEB6CA508.jpeg 80732317-3399-4551-A9F4-04787E28A73A.jpeg 79A2B70A-CE16-4AF5-B1D1-3A6373CFFF25.jpeg
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Kuszetka Heris 17141-1 ma naniesioną datę rewizji 30.09.1972. Kolor oliwkowy minimalnie zimniejszy od oliwek Herisa, za to szary kolor dachu bardzo minimalnie ciemniejszy. Kolor ramek okien srebrny. Szybki okien delikatnie przyciemnione, we wcześniejszych igrekach były czyste białe.
Poza tym ta kuszetka nie różni się NICZYM od oliwek osobowych Bwxz Herisa - nawet wnętrze to przedziały z fotelami jak z wagonu pasażerskiego. Tylko przedział z pełnymi nieoszklonymi drzwiami ma od korytarza gładką ściankę bez jakiejkolwiek choćby nadrukowanej imitacji drzwi czy innych motywów.
Odsyłam do sklepu
Zobacz załącznik 741268 Zobacz załącznik 741269 Zobacz załącznik 741270 Zobacz załącznik 741271 Zobacz załącznik 741272
Rozumiem, że jak odsyłacz do sklepu to nie polecasz zakupu?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Dwa wagony zielone z kremowym pasem pojawiły się także u Lippego, ale według numerów katalogowych i zdjęć jest to wznowienie wcześniej dostępnych modeli
https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17025-1/pl/modell_232785.html
https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17025-2/pl/modell_256388.html

Edit - są już też oliwkowe, ponownie te same numery i zdjęcia katalogowe, choć w to trudno mi uwierzyć. Znowu łata? Przecież to by wymagało dodatkowej pracy...

https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17031-1/pl/modell_212397.html
https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17031-2/pl/modell_256391.html
https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17031-3/pl/modell_256392.html
https://www.modellbahnshop-lippe.co...nger+cars/Heris-17031-4/pl/modell_256393.html
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Te oliwkowe z tego co widzę Stacja Poznań w czterech różnych numerach..... wygląda na epokę IVa.
W tej chwili najbardziej ciekawy jest jednak wg mnie rowerowo-bagażowy (i chyba przystosowany dla osób niepełnosprawnych) wywodzący się z 609A typ 612A. Tego to chyba jeszcze w ogóle nie było z żadnej firmy. Produkcja tego typu w latach 80-tych XX w daje nadzieję na epokę IVc gdy widzę w opisie, że ma być to epoka IV. Nr katalogowy Heris'a: 17076.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
są już też oliwkowe, ponownie te same numery i zdjęcia katalogowe, choć w to trudno mi uwierzyć. Znowu łata?
Te oliwkowe z tego co widzę Stacja Poznań w czterech różnych numerach.
Przecież sam sobie kolega OLF odpowiedział: te same zdjęcia i jest to także odpowiedź dla kolegi J1974H0. To są zdjęcia pierwszej serii, wszystkie z Poznania i z łatką. Jestem przekonany, że w rzeczywistości będzie to wznowienie drugiej serii, bez łatek, z różnymi, prawidłowymi przydziałami. Ciekawe, czy Michas Bahnhof znowu zamówi piąty numer.

PS. Jak my lubimy bić pianę...
 
Reakcje
1.611 378 7
Dla przykładu ze sklepu Lippe
"Heris 17031-4 Skala H0 Reisezugwagen 2.Klasse Typ 111 der PKP, dunkelgrün, Epoche III"
że co, za przeproszeniem?...,
zdaje się że Heris wypuszcza nie wiadomo co i informacje podaje nierzetelne, a sklepy powielają te bzdury,
w zeszłym roku /wrzesień/ jeszcze w Michas Bahnhof, na wystawie wisiała kremowo-zielona "dwójka PKP" w paskudnie wypłowiałym od słońca pudełku...nie siejmy sensacji ani paniki...
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Przecież sam sobie kolega OLF odpowiedział: te same zdjęcia i jest to także odpowiedź dla kolegi J1974H0. To są zdjęcia pierwszej serii, wszystkie z Poznania i z łatką. Jestem przekonany, że w rzeczywistości będzie to wznowienie drugiej serii, bez łatek, z różnymi, prawidłowymi przydziałami. Ciekawe, czy Michas Bahnhof znowu zamówi piąty numer.

PS. Jak my lubimy bić pianę...
Nie doczytałem wpisu kolegi @OLF . Myślałem więc, że to zdjęcia tego, co teraz ma być. Trzeba jednak jak widać zawsze brać poprawkę na fakt jakże częstych przypadków wklejania zdjęć poprzednich modeli w informacjach o nowych propozycjach firm. Akurat nie znałem numerów poprzednich wypustów. Ale przyznaję... Czasem lepiej nic nie pisać, albo skrupulatniej czytać forum. Sorry.
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
145 0 0

Przystanek Sklep Hobbystyczny podaje na swoim FB info o dostępnych wagonach.

17031-1 Wagon 2 klasy 111A PKP; stacja Poznań; rewizja: 16.02.70
17031-2 Wagon 2 klasy 111A PKP; stacja Warszawa Grochów; rewizja: 4.03.70
17031-3 Wagon 2 klasy 111A PKP; stacja: Gdynia Gł. Os.; rewizja: 17.08.70
17031-4 Wagon 2 klasy 111A PKP; stacja: Szczecin; rewizja: 31.07.70
17141-1 Wagon z miejscami do leżenia 110A; st. Warszawa Szczęśliwice; rewizja 30.08.72
17141-2 Wagon z miejscami do leżenia 110A; st. Warszawa Szczęśliwice; rewizja: 1.09.72
17025-1 Wagon 2 klasy 111Ag; Przewozy Regionalne; stacja: Łódź Fabryczna; rewizja: 18.07.08
17025-2 Wagon 2 klasy 111Ab; Przewozy Regionalne; stacja: Przemyśl; rewizja: 28.08.10

Tak więc są to wznowienia wagonów oliwkowych z epoki IVa i zielono-kremowych z epoki VI z tymi samymi numerami inwentarzowymi. Jedynie dwie kuszetki z epoki IVa są nowością. Cena 220 zł. (Wznowienia wagonów oliwkowych są bez łaty.)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Heris ze swoimi quasimodo-Ygrekami pojawił się swego czasu pierwszy na rynku co pozwoliło mu upłynnić szybko produkcję ...
Tym razem będzie to
czołowe zderzenie z nową rzeczywistością na polskim rynku , z Y-kami Robo i Y-kami Piko, emitowanymi dokładnie w tym samym czasie ! ... :D
Jeżeli potwierdzi się że :

są to wznowienia wagonów oliwkowych z epoki IVa i zielono-kremowych z epoki VI z tymi samymi numerami inwentarzowymi.
... to będzie katastrofa połączona z wyprzedażą za ca. 140 złociszy ... ;)
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
Też mi się tak wydaje. Jestem całkowicie zdziwiony brakiem informacji o rynku. Z drugiej strony dla nas może to lepiej, bo jak wspomniałeś dojdzie do tego, że będzie można trafić modele w dobrej cenie. Może ktoś się skusi do prezentacji realnych składów wagonów skoro mamy już wydania od trzech firm. Czy w żaden sposób te wagony do siebie nie pasują? mam na myśli modle firm tj. Heris, Robo, Piko,
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
Ja bym przecenionego herisa chetnie przygarnął. Podwozie ma całkiem ładne a buda doskonale nadaje się do wykonania jakiś odmian 111tko pochodnych.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
( ... ) Jestem całkowicie zdziwiony brakiem informacji o rynku. Może ktoś się skusi do prezentacji realnych składów wagonów skoro mamy już wydania od trzech firm. Czy w żaden sposób te wagony do siebie nie pasują? mam na myśli modle firm tj. Heris, Robo, Piko,
Ja też w pierwszej chwili byłem zdziwiony kompletnym brakiem rozeznania w sytuacji rynku polskiego przez Heris ...
Ale biorac poprawkę na nonszalancję zachodnich firm zdziwiony nie jestem ... :cool:


Co do realności składów to własnie Piko postawiło wymóg realności składu złożonego z Y-ków w epoce IVb który sukcesywnie zaczął się ukazywać . To ma być realny historycznie udokumentowany skład relacji GDYNIA - Poznań - Wrocław - SZKLARSKA PRĘBA/ KUDOWA !
Lokomotywy do niej to m.in poznańska SU46 i wrocławska EU07-161 + np. TKt2 ...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Ja też w pierwszej chwili byłem zdziwiony kompletnym brakiem rozeznania w sytuacji rynku polskiego przez Heris ...
Ale biorac poprawkę na nonszalancję zachodnich firm zdziwiony nie jestem ... :cool:


Co do realności składów to własnie Piko postawiło wymóg realności składu złożonego z Y-ków w epoce IVb który sukcesywnie zaczął się ukazywać . To ma być realny historycznie udokumentowany skład relacji GDYNIA - Poznań - Wrocław - SZKLARSKA PRĘBA/ KUDOWA !
Lokomotywy do niej to m.in poznańska SU46 i wrocławska EU07-161 + np. TKt2 ...
Ale piszesz o wagonach z Łodzi? Bo z tego co tu było na forum to wagony mają faktycznie odzwierciedlać realny skład, tj. posp. "Włókniarz".
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Też mi się tak wydaje. Jestem całkowicie zdziwiony brakiem informacji o rynku. Z drugiej strony dla nas może to lepiej, bo jak wspomniałeś dojdzie do tego, że będzie można trafić modele w dobrej cenie. Może ktoś się skusi do prezentacji realnych składów wagonów skoro mamy już wydania od trzech firm. Czy w żaden sposób te wagony do siebie nie pasują? mam na myśli modle firm tj. Heris, Robo, Piko,
Nie pasują bo nie mają zgodnych dat rewizji...:eek:...
 

Podobne wątki