• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

silvertom1

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
Mam pytanie o Heris 17031-5. Czy istnieje wersja bez łaty? Posiadam wagon z nr 51 51 20-80 486-6 Bwxz, przydział poznański, z łatą.

Pozostałe tj. 17031-1, 17031-2, 17031-3, 17031-4 są w wersji z łatami (poznańskie) i bez łat (te same nr inwentarzowe, ale różne przydziały).
Tak, istnieje wersja bez łaty modelu wagonu Heris 17031-5. Kiedyś takowy nabyłem w Niemczech.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
Dzięki. Czyli warto śledzić aukcje. Żeby ten egzemplarz nie miał plamy/zacieku/otarcia pomiędzy oknami, byłby super :)
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 1 0
Pierwszy z lewej to VI epoka (logo MAV-START). Co ciekawe, na stronie sklepu Lippe jest także opisany jako IV epoka, a na zdjęciu wygląda na VI...
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
323 4 0
Zakupiłem niedawno wagon 111 A od Herisa ( z re edycji ) w malowaniu niby z ep. IV a. Po wyjęciu z pudełka rzucił się w oczy pierwszy błąd konstrukcyjny, którego w poprzednich edycjach nie było. Wagon ma trzy stopnie co w roku 1970 było niemożliwe. Wagony miały wówczas dwa stopnie bo tak je produkował Pafawag.
Poniżej fota stopni :
20200810_075010 (Copy).jpg


Druga rzecz, która rzuciła mi się w oczy to srebrne ramy okien, co też jest charakterystyczne dla późniejszej produkcji. W omawianym czasie ramy okienne w wagonach z Pafawagu były złotawe tak jak na foto
106157.jpg


Pomijam już kwestię braku podwiniętego pudło. Wychodzi na to, że Heris wykorzystał podwozie do wagonów w malowaniu z VI epoki i ząłożył je do budy w malowaniu z epoki IV a i to z lat 1970 - 1971 .
No ale te błędy da się wykorzystać w konwersji na model - u mnie z roku 1973
Znalazłem zdjęcie w sieci wagonu produkcji Pafawag ze srebrnymi ramami okiennymi i na nim się wzorowałem w konwersji .
Po przeróbkach wygląda to tak :

117286303_214293830010149_3125818681552999708_n (Copy).jpg
117312004_764570497611938_1354450927880963242_n (Copy).jpg
117193849_1230862060588142_236667612958256665_n (Copy).jpg

Wnętrze wykorzystałem z Herisa z poprzedniej edycji bo obecnie montowane jest w kolorze ciemny orzech a to nie pasuje na epokę IV a.
Pozostaje teraz dokupić Herisa z poprzednich edycji i założyć mu podwozie z dwoma schodkami a potem nowy przydział stacyjny i patyna .
Okazuje się, że to będzie jeden z moich droższych wagonów choć dalece odbiegać będzie od odwzorowania oryginału.

Może ktoś ma na zbyciu takiego Herisa z łatą ale ze wszystkimi - nie połamanymi, schodkami ?
 

J1974H0

Znany użytkownik
Reakcje
2.302 235 89
Kolega @tulip pisze, że pierwszy to VI epoka....
Pierwszy z lewej to VI epoka (logo MAV-START).
Pytanko.... te węgierskie wagony miały "generalnie" to samo malowanie od IV do IV epoki? Logo, OK.... inne na pierwszym (i piktogramy), ale piszę o malaturze pudła. Wszystkie bowiem wyglądają tak samo w tym aspekcie. Byłaby ciekawostka mając na uwadze, że na PKP wagony takie przeszły całą gamę malowań we wspomnianym okresie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.492 167 22
Te węgierskie wagony miały "generalnie" to samo malowanie od IV do IV epoki?
Raczej od IV do VI epoki. Ale "generalnie" tak, choć mogły być pewne drobne różnice (szczegółów nie znam). Ale trzeba pamiętać, że mniej więcej na przełomie lat 1970. i 80. malowanie się zmieniło. Wcześniej wagony były ciemniejsze, bardziej granatowe, niż niebieskie, a pas pod oknami był węższy i w kolorze kremowym, nie "aluminiowym", tak, że dół pudła też był granatowy. Tak więc nie przez całą epokę IV malowanie było takie same.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
677 11 1
Jeżeli modele Herisa z nowego wypustu mają trzy stopnie i kolor ram aluminiowy to jest ich błąd. Wagony mają stopnie jako wymienne wkładki i pierwsza edycja z plamą i ta bez miały po dwa schodki. Jak jest teraz, we wznowieniu to nie wiem. Ramy miały kolor nie złoty tylko słomkowy, a kolor pudła jest opisany jako khaki (tu chyba był przywołany Polifarb Opole - ale już nie jestem pewny, ale na pewno nie operowano RAL-em). Tak jest w dokumentacji fabrycznej, a jest to efekt utleniania aluminium z jakimś dodatkiem do kąpieli galwanicznej. Ten kolor słomkowy dotyczy całej galanterii aluminiowej w wagonie, a więc ściana korytarzowa jak i listwy ozdobne na ścianach, suficie czy stolikach podokiennych. Numery wagonów z modeli nie są wagonami Pafawag-u tylko Cegielskiego i na tych trzeba się wzorować, choć dokumentacja była przekazywana przez CBK PTK do Pafawagu jak i do HCP.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
677 11 1
To co to za opcja, że są stopnie wymienne dwu i trzy schodkowe? Chyba że tylko do produkcji innej wersji modelu. Bo skoro 111A miał 2 stopnie, to nie może mieć jako odwzorowanie wymiennych różnych stopni.
 

Podobne wątki