• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 2 2
Nie pasują bo nie mają zgodnych dat rewizji...:eek:...
Oznaczenia w ep IVa i IVb są podobne, schemat malowania też, dat rewizji i tak nie widać z daleka... Z przydziałami też większych problemów nie będzie - Szczecińskie, Warszawskie i Poznańskie razem jeździły itp... To tylko zabawa i tak się nigdy w skali nie odwzoruje rzeczywistości...
Dla każdego coś miłego:D

Jestem całkowicie zdziwiony brakiem informacji o rynku.
Dlaczego???
Przecież w epIVa nie ma jeszcze Y-ków, generalnie oprócz ryflaków ROBO i paru wagonów małoseryjnych nie ma żadnych modeli w tej epoce...

Zainwestowali kasę w formę to teraz chcą ją odzyskać po najniższych kosztach...
Dziwić może słaba dystrybucja w Polsce...
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
Piko postawiło wymóg realności składu złożonego z Y-ków w epoce IVb który sukcesywnie zaczął się ukazywać . To ma być realny historycznie udokumentowany skład relacji GDYNIA - Poznań - Wrocław - SZKLARSKA PRĘBA/ KUDOWA !
Lokomotywy do niej to m.in poznańska SU46 i wrocławska EU07-161 + np. TKt2 ...
Czy Kolega ma na myśli te wagony?
58389: 1 kl; 2 kl.
58390: 2 kl.; 2 kl.
58391: restauracyjny; 1/2 kl.
97611: barowy
Wszystkie ze st. Szczecin

To wszystko razem jechało w składzie? W jakiej kolejności? I akurat na w/w trasie, pomimo szczecińskiego przydziału?

Pytam, bo próbuję odtworzyć z tego jakiś realistyczny skład i wychodzi mi, że mogłaby to być część pociągu Szczecin-Poznań-Zakopane/Przemyśl. Ale dopiero na odcinku od Krakowa Płaszowa do Zakopanego - bo tam bodajże 4 wagony jechały i kuszetka (pasowałaby Robo).

Na odcinku przed Krakowem był to bardzo długi skład i takiej liczby wagonów z pasującą rewizją nie ma na rynku.

Co do loka, nie mam pomysłu - chociaż w/w SU46 i EU07 pasują rewizją, to niekoniecznie przydziałem. Poza tym, SU na tej trasie, całej zelektryfikowanej? Na odcinku Kraków Pł. - Zakopane był to bodajże pierwszy rok po zmianie trakcji z parowej na elektryczną - ale lok musiałby chyba być krakowski, a takich modeli nie kojarzę?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.492 167 22
58391: restauracyjny; 1/2 kl.
97611: barowy
Wszystkie ze st. Szczecin

To wszystko razem jechało w składzie?
Nie, wszystko nie jechało w jednym składzie. W zestawie 58391 jest wagon barowy, taki sam, jak osobno pod numerem 97611 (być może z innym numerem), a nie restauracyjny. W IV epoce nie było restauracyjnych wagonów typu Y polskiej budowy. W składzie jechał najwyżej jeden wagon barowy. Nie mówiąc już o tym, że w Polsce nigdy w jednym składzie nie jechał i wagon restauracyjny, i barowy. W nocnych pociągach bywały wagony barowe, ale nie zawsze. Nie mam pewności, czy akurat w tym składzie bar był.

A tak w ogóle, to jest wątek o modelach Heris, nie Piko.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 244 104
Czy Kolega ma na myśli te wagony?
58389: 1 kl; 2 kl.
58390: 2 kl.; 2 kl.
58391: restauracyjny; 1/2 kl.
97611: barowy
Wszystkie ze st. Szczecin

To wszystko razem jechało w składzie? W jakiej kolejności? I akurat na w/w trasie, pomimo szczecińskiego przydziału?

Pytam, bo próbuję odtworzyć z tego jakiś realistyczny skład i wychodzi mi, że mogłaby to być część pociągu Szczecin-Poznań-Zakopane/Przemyśl. Ale dopiero na odcinku od Krakowa Płaszowa do Zakopanego - bo tam bodajże 4 wagony jechały i kuszetka (pasowałaby Robo).

Na odcinku przed Krakowem był to bardzo długi skład i takiej liczby wagonów z pasującą rewizją nie ma na rynku.

Co do loka, nie mam pomysłu - chociaż w/w SU46 i EU07 pasują rewizją, to niekoniecznie przydziałem. Poza tym, SU na tej trasie, całej zelektryfikowanej? Na odcinku Kraków Pł. - Zakopane był to bodajże pierwszy rok po zmianie trakcji z parowej na elektryczną - ale lok musiałby chyba być krakowski, a takich modeli nie kojarzę?

Przecież już było, że ta edycja umożliwia "złożenie" pociągu "Włókniarz".
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
A tak w ogóle, to jest wątek o modelach Heris, nie Piko.
Tak, widzę... czy jest możliwość przeniesienia tej dyskusji do właściwego wątku? Odpisałem na post @DRACULA n.t. składu Gdynia-Kudowa, podobno do zrobienia z wagonów PIKO (tylko chyba nie z tych szczecińskich).

Ale okazuje się, że nie mamy nawet jasności, co w ogóle będzie w tych zestawach (WARS - nie; kolejny barowy - po co; może jednak kuszetka - nie mamy zgodności co do tego).

Herisy z IVa oczywiście nie pasują do tego składu. Nie tylko odcieniem dachu, ale nawet przydziałem i rewizją. One w ogóle do niczego nie pasują. Jeżeli Heris lub ktokolwiek nie wypuści przynajmniej 1 wagonu 1 kl., to te 5 wagonów 2 kl. z różnymi przydziałami nie nadaje się do niczego. W roku 1970 tak nowoczesne wagony nie były przeznaczane do pociągów lokalnych. A w dalekobieżnych musi być jedynka, knajpa, ew. kuszetka.

Faktycznie, to wznowienie, które mnie w ogóle szokuje, może się skończyć tanią wyprzedażą.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
Mam pytanie o Heris 17031-5. Czy istnieje wersja bez łaty? Posiadam wagon z nr 51 51 20-80 486-6 Bwxz, przydział poznański, z łatą.

Pozostałe tj. 17031-1, 17031-2, 17031-3, 17031-4 są w wersji z łatami (poznańskie) i bez łat (te same nr inwentarzowe, ale różne przydziały).
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 2 2
Ale okazuje się, że nie mamy nawet jasności, co w ogóle będzie w tych zestawach (WARS - nie; kolejny barowy - po co; może jednak kuszetka - nie mamy zgodności co do tego).
Jak kolega DieselPower napisał nastąpiła pomyłka i ma być kuszetka zamiast barowego. Część sklepów podaje kuszetka i łamaniec w swojej ofercie.

Herisy z IVa oczywiście nie pasują do tego składu. Nie tylko odcieniem dachu, ale nawet przydziałem i rewizją. One w ogóle do niczego nie pasują. Jeżeli Heris lub ktokolwiek nie wypuści przynajmniej 1 wagonu 1 kl., to te 5 wagonów 2 kl. z różnymi przydziałami nie nadaje się do niczego. W roku 1970 tak nowoczesne wagony nie były przeznaczane do pociągów lokalnych. A w dalekobieżnych musi być jedynka, knajpa, ew. kuszetka.

Faktycznie, to wznowienie, które mnie w ogóle szokuje, może się skończyć tanią wyprzedażą.
Heris 17031-4(nowe wydanie) ma stac.mac. Szczecin;-) zostaje tylko kwestia rewizji której i tak nie widać jest...
Heris wypuścił też dwie kuszetki 17141-1 i 17141-2 z Warszawy. "Dwójka" 17031-2 też jest z Warszawy...
Parowozik na Fleischmannie zrobił wagon bag-pocztowy (PwPost4ü-28) DPhx z rewizją z 1972r z Białegostoku można podpiąć do tych wagonów.

Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja z Harisem.....
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
Heris 17031-4(nowe wydanie) ma stac.mac. Szczecin;-) zostaje tylko kwestia rewizji której i tak nie widać jest...
Tak. Oraz piktogramy papierosów, oraz odcienie farby... jak ktoś nie jest purystą, to oczywiście można połączyć prawie cały komplet Herisów (oprócz 17031-3 Gdańsk) ze szczecińskimi PIKO IVb. Oba poznańskie i warszawski jak najbardziej mogły tam jeździć.

Heris wypuścił też dwie kuszetki 17141-1 i 17141-2 z Warszawy
To są wagony 2 kl. z napisami na pudle skopiowanymi z kuszetek.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.492 167 22
To są wagony 2 kl. z napisami na pudle skopiowanymi z kuszetek.
Przyznam, że nie rozumiem. Kuszetki są wagonami 2 klasy, a od normalnych dwójek różnią się napisami nad oknami. Modele zwykłych dwójek były wcześniej, więc może koledze PP1970 chodzi o to, że na kuszetkach powtórzono napisy ze zwykłych dwójek, uzupełnione napisami nad oknami?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
Przyznam, że nie rozumiem. Kuszetki są wagonami 2 klasy, a od normalnych dwójek różnią się napisami nad oknami.
Powtórzono wnętrze. Są siedzenia 2 kl. w środku. Nie ma leżanek - ani złożonych, ani rozłożonych.

Widać to na aukcjach Michasa: 17141-1 i 17141-2.

Można spróbować usunąć podłokietniki, posadzić pasażerów i będzie dzienna kuszetka a wnętrzem lepszym, niż żadne. Albo zbudować samemu całe wnętrze. Albo posłużyć się dodatkowymi siedzeniami sprzedawanymi z modelami Robo.

W każdym razie, w stanie wg zdjęć Michasa, to nie są kuszetki.
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 2 2
Tak. Oraz piktogramy papierosów, oraz odcienie farby... jak ktoś nie jest purystą, to oczywiście można połączyć prawie cały komplet Herisów (oprócz 17031-3 Gdańsk) ze szczecińskimi PIKO IVb. Oba poznańskie i warszawski jak najbardziej mogły tam jeździć.
W okresie przejściowym mogły się spotkać wagony z piktogramami papierosów i z napisami. Jednego dnia przecież na wszystkich wagonach nie pozmieniali tego(pomijam rewizję na modelach...)... Odcień farby też mógł się różnić... W tamtych czasach nie było pojęcia RAL itp.... Malowali tym co dostali. W dzisiejszych czasach ile wagonów ma różne odcienie(szczególnie towarowe)...
Z drugiej strony każdy producent modeli ma "swój odcień" RAL6008 czy szarego(nie pamiętam nr RAL) i się różnią subtelnie między sobą...

To są wagony 2 kl. z napisami na pudle skopiowanymi z kuszetek.
Nic nie jest idealne...:D Wnętrz aż tak bardzo jest nie widać z metra, czy więcej...

Fakt Heris przespał trochę temat naszych Y i ta ich dystrybucja w Polsce...
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.004 30 0
@eddy masz rację, że nie zmienili na raz malowania wszystkich wagonów, różne odcienie zawsze bywały łączone w składach, a drobnych napisów nie widać.

U mnie w tej chwili wszystkie 5 Herisów 2kl. jest połączonych z zestawem 2 kl + 1 kl. PIKO i na końcu tego jedzie szczecińska kuszetka Robo. Nikt tego z lupą nie ogląda, a cały skład wygląda już imponująco.

Pytania zadawałem pod kątem "jak powinno być", a niekoniecznie "jak zrobić na makiecie" ;)

Co do re-edycji Herisów, może firma po prostu potrzebuje zastrzyku gotówki, zanim zainwestuje w nową formę. Wiadomo, nie jest łatwo prowadzić taki biznes pod nosem PIKO.

Ale właśnie. Cena Czyni Cuda :) czyli jak Heris będzie tańszy od PIKO, to z pewnością ludzie kupią. I dobrze - bo chyba chcemy, żeby firma istniała.

Nawet te nie-kuszetki mogą znaleźć nabywców. Mi osobiście łatwiej byłoby zrobić ręcznie wnętrze, niż pomalować pudło. Gdybym nie miał kuszetek Robo, kupiłbym te Herisy i zacząłbym w nich dłubać.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 2 2
... nie zmienili na raz malowania wszystkich wagonów, różne odcienie zawsze bywały łączone w składach, a drobnych napisów nie widać.

Pytania zadawałem pod kątem "jak powinno być", a niekoniecznie "jak zrobić na makiecie" ;)
Poniekąd sam sobie odpowiedziałeś na pytanie "jak powinno być";) W okresie przejściowym składy były zestawiane z tego co było. Pamiętam jak przez pewien czas jeździły wagony w jednym składzie oliwkowe z kremowo-czerwonymi i kremowo-zielonymi.
Każdy z nas sobie odwzorowuje jakiś tam okres z dziejów PKP....
Ja wolę ep IIIb/c. Mam trochę czwartej z sentymentu - wiem, że typowo polskich wagonów nie będzie/nie było w epIII i mam po jednym typie wagonu do składu.

Ale właśnie. Cena Czyni Cuda :) czyli jak Heris będzie tańszy od PIKO, to z pewnością ludzie kupią. I dobrze - bo chyba chcemy, żeby firma istniała.
Klient zweryfikuje... Wszystko zależy jakie mają podejście do naszego rynku... i czy będą nam wciskać niedoróbki i "malowanki"...
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki