• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

Darek1957

Aktywny użytkownik
#4
Ja nadal nie wierzę w te obietnice Herisa. Wagony miały się ukazać prawie 3 lata temu...
Zapowiedzi niewiarygodne, nie zgodne z rzeczywistością. " Te Wagony"
 

Michał_P

Znany użytkownik
#5
Czekam na informacje dotyczące przydziałów oraz dat rewizji poszczególnych modeli. Nie lubię zamawiać w ciemno.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#7
Pożyjemy - zobaczymy.
Na takie "sądy" jest dużo za wcześnie - bo dobrze pamiętam oceny naprawdę fachowców w tym temacie...
Model jak każdy będzie miał swoje uproszczenia i błędy, ale nie zmieni to w niczym że to będzie model "Tych Wagonów" upragnionych wyczekiwanych od lat Stojedenastek i Stodwunastek. Nie wiem jak Ty ale "Te Wagony" to ja biorę w ciemno i w każdej ilości.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#10
Też czekam z niecierpliwością na te wagony, ale tu akurat mam podobne podejście, jak kolega psob. Kupię, jeżeli będą odpowiadające mi wersje, podobnie jak EU07 (zarówno SM, jak i Piko), z których żadnej jeszcze nie mam. Sam dopasowywać ani nie umiem, ani nie mam możliwości. Mogę tylko pozazdrościć, tym, którzy to potrafią.
 

robertkroma

Znany użytkownik
#11
Witam Państwa, jak widzicie Państwo jeszcze nikt nie zauważył błędów w opisach modeli. Ale i też dyskusja co do dziwnych ram okiennych wynika stąd, że modele mają tylko pomalowaną część okna tj ramę zewnętrzną. Nie wiem jaka będzie technologia ich malowania czy pokrywania folią aluminiową. Ale i napisy jeszcze są do poprawy. Kolory modeli są właściwe. Co do poręczy też trudno się teraz wypowiadać, bo to były modele szykowane na targi. Sami Państwo wiecie, że droga od pomysłu do modelu jest długa i może przed wakacjami te wagony się ukażą.
 
P

ps

Gość
#14
jak widzicie Państwo jeszcze nikt nie zauważył błędów w opisach modeli
Jeśli tak Pan sądzi .. :)
Heris na targi zawsze wystawia "handmustery" - i dobrze wiemy że takie błędy są najprostsze do poprawy w seryjnym modelu.
Mnie tylko interesuje czy Pan pojmuje co to znaczy "podwinięte pudło" i "krawędź podziału" i czy Heris to zrobił.....
Ja chcę "prawdziwy" model 113A.... (bo jak już coś robią od podstaw to trzeba dobrze, czyż nie?)
 

robertkroma

Znany użytkownik
#15
Witam, a jak Pan myśli, że nie pojmuję? A co ma Pan na myśli pisząc takie coś? A Pan zna konstrukcję takiego wagonu i skąd się wzięło to podwinięcie ściany bocznej? Jeżeli ma Pan na to wpływ to może Pan im to wytłumaczyć, bo jak ktoś się upiera i 0,57 mm promienia stanowi podstawowy problem to jak się mają okna w modelach wagonów 136/139A w modelach ACME? Te są odwzorowane wg okien z wagonów Cegielskiego czy raczej wyglądają na Schichta lat 60-tych? Rozumiem, że te 0,57 mm będzie tak widoczne w modelu jak nie wiem co, szczególnie patrząc na niego z odległości 1,5 metra. Łuk taki będzie rzeczywiście powalał.
 

robertkroma

Znany użytkownik
#17
Czyli rozumiem, że nie zrobił....
Dziękuję za odpowiedź.

Witam.
1. Nie umiem powiedzieć jak wyglądać będzie model przeznaczony do sprzedaży, bo na razie był tylko prototyp. Niektórzy chcieliby aby te 50 mm promienia z oryginału było przeskalowane, ale inni tego przeskalowania nie chcą. Zdania uczonych są podzielone. Nie idzie zadowolić niestety wszystkich. A patrząc na inne firmy też zdarzają się błędy wręcz takie, że numery na modelu nie odpowiadają oryginałowi bo był on inny. Te 0,57 mm promienia a więc troszkę więcej niż pół milimetra aż takiej różnicy nie robi. My weszliśmy w rozmowy jak formy mieli już przygotowane i mimo wszystko Heris miał na to zwróconą uwagę. Co zrobią nie wiem. W każdym razie propozycja numerów była z początku epoki IV.
2. Co będzie z wag 113A też nie wiem bo widziałem rysunki modelu ale z epoki V/VI kiedy Warsy miały przebudowane wnętrze tj. wydłużoną część konsumpcyjną. A to związane jest z wywietrznikami na dachu i drzwiami w boku pudła. Co będzie w ep IV nie mam wiedzy, nawet co do wagonowni.
3. A co z wag 110A też na razie nic nie wiemy.
4. Czy wejdą w wagony późniejsze, nie wiem, bo tam jest przebudowana ostoja, zmienia się od pewnego momentu dach na ryflowany i zmienia się bok wagonu i podłoga metalowa związana z zabudową ogrzewania nawiewnego i ostatnie wagony są ze zmienionymi oknami.
5. A niestety dach jest całością wraz ze ścianami bocznymi. Nie tak jak w Roco, gdzie dach był osobnym elementem. Czyli pod wag 111Ag, 111Aw i 140A muszą robić nowe formy. Ale to są decyzje w firmie i jej polityka.
Cieszmy się że mimo wszystko będzie przyzwoity model wagonu 111A w wersji epoki 4 i 6, a nie tak jak podróbka 120A z wagonu Bmh gdzie i długość i ilość okien są inne.
Pozdrawiam.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
#18
Hmmm... no i wagoniki fajne. Szkoda tylko że ten bagażowy ma elementy malowane. Byłby ładny składzik lokalny. Niby jeden drobiazg a tak psuje wszystko...
Cóż, szkoda, nie szkoda. Prezentuje się zacnie. Lepiej niż pokazany wyżej Cv-32 (2 kl. z Krzyża), którego forma pamięta jeszcze czasy PREFO, wygląda dość topornie. Poza tym ostoję pod drzwiami do przedsionka powinien mieć czarną, a pomalowana jest na kolor pudła. Nadruk drzwiczek na ścianie wagonu bagażowego nie dotyczy tylko wersji PKP, więc nie ma się co obruszać, że nam zrobili źle. Kompromis myślę do zaakceptowania, nie takie rzeczy przechodziły.

...
5. A niestety dach jest całością wraz ze ścianami bocznymi. Nie tak jak w Roco, gdzie dach był osobnym elementem. Czyli pod wag 111Ag, 111Aw i 140A muszą robić nowe formy. Ale to są decyzje w firmie i jej polityka.
Cieszmy się że mimo wszystko będzie przyzwoity model wagonu 111A w wersji epoki 4 i 6, a nie tak jak podróbka 120A z wagonu Bmh gdzie i długość i ilość okien są inne.
Pozdrawiam.
Szkoda, że dach nie jest osobną formą, umożliwiłoby to wykonanie wagonów z późniejszych partii produkcyjnych. Zresztą wchodząc w ten temat można było zrobić to kompleksowo. Wagony typu Y polskiej produkcji to wdzięczny temat rozpostarty na przestrzeni wielu lat. Od połowy lat 60-tych do czasów obecnych. I nikt nie wie jak długo jeszcze. Przecież najmłodsze wagony mają dopiero 23 lata ;). W zasadzie za jednym zamachem można było zmonopolizować rynek w tym segmencie.

A w epoce V nie będzie przyzwoitego modelu :ROFL:? I co to znaczy, że będzie przyzwoity? Jedna forma dla wagonów z ostoją wewnętrzną i zewnętrzną będzie chyba do przełknięcia dla większości. Ale przy takim podejściu dla wagonów 111Ag nie ma potrzeby robić nowej formy. Dla 140A(b) też nie, przecież to jedynka.

A tak w ogóle, to której konkretnej mutacji 111A ma odpowiadać (najbliżej) model Heris'a? Pachnie to 111Ah lub 111Ap.
 

robertkroma

Znany użytkownik
#19
Cóż, szkoda, nie szkoda. Prezentuje się zacnie. Lepiej niż pokazany wyżej Cv-32 (2 kl. z Krzyża), którego forma pamięta jeszcze czasy PREFO, wygląda dość topornie. Poza tym ostoję pod drzwiami do przedsionka powinien mieć czarną, a pomalowana jest na kolor pudła. Nadruk drzwiczek na ścianie wagonu bagażowego nie dotyczy tylko wersji PKP, więc nie ma się co obruszać, że nam zrobili źle. Kompromis myślę do zaakceptowania, nie takie rzeczy przechodziły.


Szkoda, że dach nie jest osobną formą, umożliwiłoby to wykonanie wagonów z późniejszych partii produkcyjnych. Zresztą wchodząc w ten temat można było zrobić to kompleksowo. Wagony typu Y polskiej produkcji to wdzięczny temat rozpostarty na przestrzeni wielu lat. Od połowy lat 60-tych do czasów obecnych. I nikt nie wie jak długo jeszcze. Przecież najmłodsze wagony mają dopiero 23 lata ;). W zasadzie za jednym zamachem można było zmonopolizować rynek w tym segmencie.

A w epoce V nie będzie przyzwoitego modelu :ROFL:? I co to znaczy, że będzie przyzwoity? Jedna forma dla wagonów z ostoją wewnętrzną i zewnętrzną będzie chyba do przełknięcia dla większości. Ale przy takim podejściu dla wagonów 111Ag nie ma potrzeby robić nowej formy. Dla 140A(b) też nie, przecież to jedynka.

A tak w ogóle, to której konkretnej mutacji 111A ma odpowiadać (najbliżej) model Heris'a? Pachnie to 111Ah lub 111Ap.


Witam, oczywiście literówka nie 141 tylko 140 A, bo chodzi o 2 klasę. A wagon Herisa ma być wagonem 111A i ewentualnie 111Ab. Tak jak pisałem, nie znam planów późniejszych, bo czym się różniły wagony 111A od 111Ag czy 111Aw to im zostało przedstawione. Przede wszystkim tą ostoją. Wag 111Ag ma już ostoję wysuniętą bez tego zaokrąglenia na pudle i widać nakładkę pasa poszycia pudła nałożonego na podłużnice ostojnicy.
Pozdrawiam
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
#20
Dziękuję za informację w sprawie typu. Wagony 111Ag były pierwszą serią bez "podwinięcia pudła".

A jeśli HERIS ma wypuścić 111A(b), to ciężko widzę malowanie TLK 2 kl. W malowaniu IC jakieś rodzynki się znajdą.
 

Podobne wątki