W sumie, to chyba nikt nie wie, który konkretnie typ ma odwzorowywać "model" HERIS'a. Zapewne miał być uniwersalny, chociaż ciężko przy takim rozstrzale typów o uniwersalność.
50 51 20-08 638-2 - krawędź prosta, 3 stopnie, dach ryflowany, kratka wlotu powietrza i urządzenia ogrzewania nawiewnego (111Ay z 1989) - totalna fikcja;
50 51 20-08 289-4 - krawędź prosta, 2 stopnie, dach gładki (111Ag z 1977);
50 51 20-08 429-6 - krawędź podwinięta, 2 stopnie, dach gładki (bodajże 111Ab, max z 1974).
Chciałbym zapytać kolegów czy oryginały tych wagonów posiadały podwinięte pudło czy proste; czy posiadały dach gładki czy ryflowany; jaka powinna być ilość stopni wejściowych w tych wagonach? Który z modeli najwierniej odwzorowuje oryginał? Z góry dziękuję za pomoc.
50 51 20-08 289-4 - krawędź prosta, 2 stopnie, dach gładki (111Ag z 1977);
50 51 20-08 429-6 - krawędź podwinięta, 2 stopnie, dach gładki (bodajże 111Ab, max z 1974).