• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
Oczywiście że jeździły. Także w składach zestawionych z polskich wagonów - np. posp. "Gedania" Berlin Licht. - Gdynia Gł. Osobowa:

Zobacz załącznik 413723
Autor: J. Neu - źródło: railpictures.net

Jeździły także w składach z polskimi lokomotywami - np. do Berlina (prawdopodobnie to Ex. Berolina z SP45-146):

Zobacz załącznik 413722
Autor: Joachim Buegel, źródło: (niestety nie zapisałem).

Nasze wagony - głównie sypialne i kuszetki, ale także siedzące 2 klasy docierały m.in. do Paryża, Hoek van Holland, Monachium, Splitu, Balgradu, Amsterdamu, Lipska, Eisenach, Wiednia i Bóg wie gdzie jeszcze ;) - w każdym razie długo można by wymieniać.
Do Splitu?! Paryż etc. to wiem, ale nie przypuszczałbym Chorwacji. Ile bym dał, żeby zobaczyć ujęcie polskich Y-ków w Splicie z tamtych lat. Kojarzysz jaki to był pociąg?
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
Były ulotki Herisa z wagonami PKP IC czy TLK. A tak na szybko to ze strony Herisa:
17071 Sitzwagen 2. Klasse der TLK, Epoche 6
17072 Sitzwagen 2. Klasse der PKP IC, Epoche 5/6, grau
17073 Barwagen der PKP IC, Epoche 5/6, grau
I Heris planował po 4 numery każdego.
Znalazłem, z katalogu "Nowości 2015":
03.gif
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Do Splitu?! Paryż etc. to wiem, ale nie przypuszczałbym Chorwacji. Ile bym dał, żeby zobaczyć ujęcie polskich Y-ków w Splicie z tamtych lat. Kojarzysz jaki to był pociąg?
No całego pociągu nie kojarzę (trzeba by pogrzebać w dodatkach 2B (zestawienia składów pociągów) z tamtych lat, ale pamiętam, że w pociągu posp. Varsovia relacji Gdynia - Budapeszt w sezonie letnim kursowała kuszetka relacji Gdynia - Split.
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się także, iż w jakimś okresie kursowała w tym pociągu kuszetka relacji Gdynia - Thessaloniki.
 
Reakcje
56 3 0
Były ulotki Herisa z wagonami PKP IC czy TLK. A tak na szybko to ze strony Herisa:
17071 Sitzwagen 2. Klasse der TLK, Epoche 6
17072 Sitzwagen 2. Klasse der PKP IC, Epoche 5/6, grau
17073 Barwagen der PKP IC, Epoche 5/6, grau
I Heris planował po 4 numery każdego.
Znalazłem, z katalogu "Nowości 2015":
Zobacz załącznik 413804
Dziękuję, myślałem że są jakieś nowe informacje w związku z tymi wagonami... Ale mam wrażenie że Herisowi się nie śpieszy...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
To jest akurat 01.5 Reko, ale kto powiedział, że jeździł aż do Gdyni? Zdjęcie jest zrobione w NRD, a niemieckie lokomotywy prowadziły pociągi między Berlinem a Szczecinem. Nie słyszałem o tym, żeby jeździły do Gdyni.
 
Reakcje
47 0 0
Mocowania poręczy są zakrzywione, tak aby poręcz była skierowana w kierunku drzwi wejściowych do wagonu. Stąd na zdjęciu jedna z nich wygląda, jakby odstawała, a druga będąca w osi spojrzenia objektywu niby ładnie się komponuje.
Jak dla mnie te poręcze Herisa są wogóle za bardzo przeskalowane. Fajne jest to, że starali sie zachować oryginalny kształt - te lekkie wychylenie w kierunku drzwi, ale efekt końcowy mnie nie przekonuje. Widać wyraźnie na zdjęciach wagonów, że poręcz powinna w większości mieścić się we wnęce w pudle wagonu.

W moich wagonach zamontowałem poręcze najgłębiej jak sie dało, aby tylko minimalnie wystawały poza obrys pudła wagonu. Wieczorem wstawię fotkę jak to wygląda po modyfikacji.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Czy właściwe rozmieszczenie wyposażenia wózków (prądnica, drążki reakcyjne) jest efektem zmian wprowadzonych przez Herisa, czy to raczej inwencja własna posiadacza modelu?
[DOUBLEPOST=1472805072,1472804726][/DOUBLEPOST]
Im dłużej patrzę na te wagony, tym bardziej mi się podobają :)
A ja ciągle dostrzegam różne niedociągnięcia i coraz bardziej mi żal, że historia modeli Robo zakończyła się w zasadzie jeszcze zanim na dobre się rozkręciła.
Wózki w tych Herisach są na poziomie co najwyżej Tilliga - do Piko im daleko, o Robo nie wspominając. Okna także jakieś takie niedopasowane do otworów w ścianach się wydają. Dach nienaturalnie gładki, poręcze o średnicy wału napędowego prądnicy...
Wiem, maruda ze mnie, ale tak to już jest z upływem lat, że oczekujemy czegoś ciągle więcej i więcej.
 
B

bobby74

Gość
Czy właściwe rozmieszczenie wyposażenia wózków (prądnica, drążki reakcyjne) jest efektem zmian wprowadzonych przez Herisa, czy to raczej inwencja własna posiadacza modelu?
Inwencja, Heris robi to dalej źle, choć lepiej niż przy pierwszym wypuście, bo dodaje drążki do samodzielnego montażu.
Ileś tam stron wcześniej wrzucałem trochę fotek porównawczych - również wózków - ale nie podejmę się oceny, że Heris gorszy od Piko. Pod paroma względami pewnie tak, ale ma też zalety. I kolor jaki ładny :p
 
Reakcje
47 0 0
Czy właściwe rozmieszczenie wyposażenia wózków (prądnica, drążki reakcyjne) jest efektem zmian wprowadzonych przez Herisa, czy to raczej inwencja własna posiadacza modelu?
Dokładnie jak pisali przedmówcy - konieczna jest interwencja, ale zabieg jest prosty i bezbolesny - prądnica odchodzi łatwo i bez śladu, odwrócenie wózka nie wymaga rozkładania wagonu.

A ja ciągle dostrzegam różne niedociągnięcia i coraz bardziej mi żal, że historia modeli Robo zakończyła się w zasadzie jeszcze zanim na dobre się rozkręciła
Zdecydowanie wagonom Herisa brak jest tej finezji i delikatności detali z wagonów Robo, również wnętrze jest mocno uproszczone, jak na standardy wyznaczone prze Robo/ACME.
Niemniej ogólnie wagon robi na mnie dobre wrażenie. Bliżej mu w solidnej prostocie do wagonów PIKO (120A), niemniej w gablocie skład z 111A Herisa prezentuje się moim zdaniem bardzo dobrze, nawet pomimo wskazywanych już niezgodności z orginałem.

poręcze o średnicy wału napędowego prądnicy...
Poręcze faktycznie wyglądają nienaturalnie, dlatego właśnie uznałem, że najlepiej wpuścić je we wnęki w pudle. Niestety nie są barwione "w masie" tylko malowane, więc żadne odchudzanie nie wchodzi w rachubę, ewentualnie całkowita wymiana.

A mnie się trafił taki oto brak
U mnie w dwóch wagonach były odłamane stopnie, na szczęście zostały w pudełku i dało się je zamontować.
Do tego dodam jeden brakujący drążek reakcyjny - brak w pudełku - widocznie odpadł jeszcze na produkcji.

Mam też zastrzeżenia do złotej farby na ramach okien - w zasadzie jedno nieostrożne dotknięcie okna palcem może zetrzeć całą farbę z ramy - przy pierwszym poprawianym wagonie "załatwiłem" tak dwa okna. Trzeba pracować przy nich bardzo ostrożnie :)
 

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 10 0
Witam,
Z tego co wiem to Heris w tej chwili nad nim pracuje. Ale wizualizacji nie mogę przedstawić. NA pewno powinien być z 4 epoki, z czasów opuszczenia Cegielskiego, ale jaki przydział to jeszcze się nie pytali. Na razie jest pudło wnętrze i chyba podwozie.

A ma ktoś zdjęcia wagonu Warsu 113Ad z modernizacji w Cegielskim z 1990 roku?
Co do modelu 17032 to ja nie mam żadnych informacji aby takowy był planowany. Do Herisa szły wersje te po myślnikach. Może to ich konwersja, nie wiem. LAbo tylko była kiedyś zapowiedź jak zaczynali myślenie o nim i na tym się skończyło, tylko ktoś to nadal powiela.
Pozdrawiam Robert Kroma
To nienajlepsza wiadomość z tymi 17032, bo nie ukrywam że czekałem na te modele. Całe szczęście że kupiłem w takim razie serię 17031.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Zdecydowanie wagonom Herisa brak jest tej finezji i delikatności detali z wagonów Robo, również wnętrze jest mocno uproszczone, jak na standardy wyznaczone prze Robo/ACME.
Niemniej ogólnie wagon robi na mnie dobre wrażenie. Bliżej mu w solidnej prostocie do wagonów PIKO (120A), niemniej w gablocie skład z 111A Herisa prezentuje się moim zdaniem bardzo dobrze, nawet pomimo wskazywanych już niezgodności z orginałem.
Myślę, że biorąc cenę pod uwagę, gdzie wagony ROBO są o 50% droższe od wagonów Herisa to można zaakceptować te uproszczenia, a tak jak napisałeś w gablocie wyglądają bardzo dobrze. Myślę, że na torach też będą wyglądały bardzo dobrze. :)
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
Zgadzam sie, ale z drugiej strony warto było zapłacić za wagony robo o 50% wiecej. Szczególnie w herisah denerwujący jest złażący lakier okien.
 

Podobne wątki