• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Hartmannsdorf 2014

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#1
Wybraliśmy się z ekipą na spotkanie w Hartmannsdorf. Tematem spotkania było odwzorowanie dziejów DB AG od 1994 do 2014 w czasie 8 sesji rozkładowych. W każdej sesji odpowiadającej konkretnemu przedziałowi czasu jeździły pojazdy z tego okresu.
 

Załączniki

OP
OP
zuk

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#2
.
 

Załączniki

OP
OP
zuk

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#3
..
 

Załączniki

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#5
Super zdjęcia! Spodobały mi się najbardziej: fabryka samochodów i ten najazd dla wąskotorówki na kolej normalnotorową... Jakie to ma zastosowanie?
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#8
Te zdjęcia powinny się znaleźć w dziale PLANUJE, dla tych wszystkich, co planują budować stacje na 17 torów i 15m długości. Nie ilość Ale jakość i nie wielkość, ale styl :)
 

Gerson

Znany użytkownik
#9
Super!! Szczególnie spodobały mi się moduły z kajakarzami płynącymi po rwącym potoku.
Te zdjęcia można oglądać w kółko, są rewelacyjne.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#10
A teraz porcyjka zdjęć zrobionych moją "małpką".
Najpierw szynobus na torze wąskotorowym.
IMG_0878.JPG

I spichlerz przy porcie nadrzecznym
IMG_0879.JPG

Magazyn gdzieś na bocznicy portowej.
IMG_0880.JPG

Duży terminal kontenerowy z dwoma zdalnie sterowanymi dźwigami Heljan'a
IMG_0881.JPG

A tutaj duża decha, czyli zapowiedź potężnej stacji towarowej.
IMG_0883.JPG

Działeczki obok torów.
IMG_0884.JPG

Jak widać działkowcy lubią hodować gołębie
IMG_0885.JPG

linia lokalna i skład pasażerski na przystanku pośród zabudowań wielorodzinnych. Ponieważ to V epoka, bocznica zamknięta na głucho.
IMG_0886.JPG

Jedna z bocznic
IMG_0887.JPG IMG_0888.JPG
 

Załączniki

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#11
Ciekawy element układu makiety "Abzweig Lindau Delthin", czyli trójkąt torowy na normalnym szlaku.
IMG_0890.JPG IMG_0891.JPG

Baza paliw
IMG_0892.JPG

Tymczasowe zabezpieczenie taboru przed upadkiem zrobione z pieluszki tetrowej.
IMG_0893.JPG

i kolejna bocznica
IMG_0895.JPG

skład austriacki "pod drutem" na malowniczym wiadukcie
IMG_0896.JPG

wąskotorówka w akcji, czyli królestwo transporterów.
IMG_0897.JPG IMG_0898.JPG IMG_0899.JPG IMG_0900.JPG

Stacja czołowa na linii kolejki wąskotorowej
IMG_0901.JPG


Pociąg z ładunkiem świeżych aut.
IMG_0902.JPG
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#12
Na dole kajakarze w kajach, a na górze kajakarze w pociągu ;P IMG_0903.JPG

Krówki
IMG_0904.JPG

Stary zakład przemysłowy
IMG_0906.JPG

Fabryka aut.
IMG_0907.JPG

Transporter
IMG_0912.JPG

Bo do manewrów manewrowy jest potrzebny
IMG_0913.JPG IMG_0915.JPG

Klimaty agrotechniczne
IMG_0916.JPG IMG_0917.JPG

A to prawdziwa ciekawostka. W Hartmannsdorf starano się stosować sygnały końca pociągu. Rozwiązanie praktyczne proste - kawałek wygiętego drutu z doklejonymi sygnałami. Drut zakłada się na bufory i non problemo.
IMG_0919.JPG
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#13
Bardzo zazdroszczę uczestnictwa w takiej imprezie. Pewnie dzięki temu, że była zamknięta dołożono wszelkich starań aby realistycznemu wyglądowi modułów towarzyszyła adekwatna prędkość pociągów. I pewnie - jak to we Fremo - pociągi woziły coś i gdzieś?
Widzę, że jest też jednotorowa linia zelektryfikowana - czyli dopuszcza się taki wariant?
Mam też pytanie - czy masz może jakieś zdjęcia sieci trakcyjnej nad rozjazdami?
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#14
Nie skupiałem się na robieniu zdjęć sieci trakcyjnej. Po prostu sobie jeździłem. A co do jednotorowej linii pod drutem, to czemu ma się nie dopuszczać? Nie ma takich linii w realu?
Pociągi woziły coś i gdzieś. Ruch pasażerski, towarowy wahadłowy, intermodale, szczątkowy całowagonowy. Raz trafił mi się zbiorowy na nitce austriackiej, manewry pod drutem - czad.
 
#15
A co do jednotorowej linii pod drutem, to czemu ma się nie dopuszczać?
W rodzimych warunkach, to racjonalne uproszczenie, a nie zasada. Potencjał makiet jest na tyle ubogi, że zdecydowanie lepiej skupić się na elektryfikacji modułów dwutorowych, dzięki temu powstanie realna szansa na połączenie dużej ilości makiet z drutem i zachowaniu spójności. Gadka o sieci w szczerym polu jest zbyt oklepana.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
FREMO 18
FREMO 11
FREMO 14
FREMO 29

Podobne wątki