• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Halotron w informacji zwrotnej

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
196 10 2
#1
Mam zamiar zastosować halotrony celem wykrycia obecności pojazdu dla modułu informacji zwrotnej opartym na S88, aktualnie cena nie jest zaporowa elementy są małe łatwe do ukrycia w torze. Ale mam pytanie o niezawodność w przypadku makiety, czy odległość około 10 mm między magnesem (zainstalowanym do podwozia lokomotywy) a halotronem nie jest zbyt duża ( na stole działa ok). Może ktoś ma już jakieś doświadczenie. Druga sprawa to zasilanie nie wiem na co się zdecydować +5 czy +12 DC, skłaniam się do +12 można gdzieś to wykorzystać jeszcze na makiecie.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
317 1 0
#2
Hallotrony - nazwa od nazwiska Hall.
Raczej nie wykrycia obecności a chyba zliczenia pojazdów albo stwierdzania zajętości toru ? Pomysł dobry jak inne (np opornik SMD na osi + detektor poboru prądu z torów), dużym minusem obu jest konieczność modyfikacji taboru. A przy magnesie dodatkowo zbieranie śmieci ferromagnetycznych z torów. Ale jeśli dotyczy makiety po której nie jeździ obcy tabor to OK. Choć ja wolałbym patent z opornikiem.
Czy 10 mm jest OK? Jeśli zadziała niezawodnie to będzie OK, wszystko zależy od mocy / wielkości magnesu.
5 V czy 12 V - ja bym użył 12 V - będzie bardziej odporne na zakłócenia elektromagnetyczne. Ale głównie zależy to od reszty elektroniki. która może wymusić np 5 V.
Dwóch znajomych krakusów walczy z tematem licznika osi z użyciem światłowodów i mikrokontrolerów w automatyzacji sterowania makiety. Tak jest w realu ale w H0 nie wiem czy się uda.
 

Podobne wątki