• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0f H0f - wąskotorówka przemysłowa 600mm

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#1
Po Buschu oraz Panu Witoldzie Fita kolejny producent wypuszcza na rynek akcesoria do kolejki cegielnianej. Tym razem jest to Auhagen . W katalogu nowości na ten rok mamy akcesoria dla kolei cegielnianej. Są to plastikowe torowisko oraz tabor - lokomotywa Jung oraz wózki kolebowe i platformy do transportu cegieł wewnątrz zakładu. Modele nie będą jeździć i mają być tylko nieruchomym dodatkiem do makiety, ale i tak się przydadzą ;).
 

CoCu

Znany użytkownik
#2
Lokomotywy produkcji Pana Witolda Fity oraz Auhagena są do siebie bardzo podobne.
1.jpg
lewe zdjęcie pochodzi z katalogu reklamowego firmy Auhagen (link podany powyżej przez kolegę Mafia), zaś prawe zdjęcie pochodzi ze strony internetowej Pana Witolda Fity: www.modelarnia.waw.pl/

W obu powyższych przypadkach mamy do czynienia z modelami statycznymi, czyli bez napędu.

Tak jeszcze w celach porównawczych, fotka lokomotywy kopalnianej (dołowej) produkcji firmy Busch.
2.jpg
zdjęcie pochodzi ze strony internetowej firmy Busch: http://www.busch-model.com

W tym przypadku model posiada napęd oraz jedno światło czołowe, jednak zasilanie jest nietypowe, bo na 3V.
 

CoCu

Znany użytkownik
#4
Faktycznie, ale wcześniej działały.
Mafia, jak masz ten katalog na dysku, to dodaj go jako załącznik do postu, bo jak widać linki potrafią się sypać, i to bardzo szybko.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#5
Jeeeeeeeee!!! Będzie można fajny tort zrobić albo jakiś ciekawy moduł... przerobić takiego loka żeby jeździł... ale by było zabawy... ino zmajstrować jakaś "gruba" co by takie wagoniki szola na zol zwoziła...
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#7
Tak jeszcze w celach porównawczych, fotka lokomotywy kopalnianej (dołowej) produkcji firmy Busch.
W tym przypadku model posiada napęd oraz jedno światło czołowe, jednak zasilanie jest nietypowe, bo na 3V.
Dodajmy jeszcze info o lokomotywach Gmeinder oferowanych przez Buscha w różnych wersjach, np:


Lokomotywy te można było spotkać na polskich kolejach przemysłowych, choć oczywiście nie tak często jak nasze "wueleski". Jeden egzemplarz jest zachowany i stoi w skansenie w Rudach.

Model ten nie ma oświetlenia i jeździ, tak jak lokomotywa dołowa Buscha, na napięcie 3V.
 

CoCu

Znany użytkownik
#8
przerobić takiego loka żeby jeździł
Nie piszę że to niemożliwe, bo jak się chce to można prawie wszystko zrobić. Ale mam model lokomotywki Ns1 produkcji Pana Witolda Fity i naprawdę jest tam tak mało miejsca, że raczej mało możliwe jest wsadzenie tam czegoś sensownego co stanowiłoby napęd. Nawet sam Pan Fita powiedział mi osobiście, że w innych swoich modelach pojazdów wąskotorowych jest w stanie wykonać napęd (tym razem profesjonalny, oczywiście to odpowiednio by kosztowało), ale nie w tym modelu.
Mam również model nieco większej gabarytowo lokomotywy GLs30 produkcji także Pana Witolda Fity, czy też drezynki Doc produkcji Pani Erwiny Papp, gdzie modele te posiadają napędy ręcznie robione, ale są to napędy na tyle niedoskonałe, że w zasadzie trudno byłoby takie modele eksploatować na makiecie. No bo bawi kogoś popychanie co chwilę modelu paluchem, albo jazda z prędkością pociągu pospiesznego (bo wolniejsza powoduje że model się zatrzymuje)? Poza tym, w przypadku GLs30, mimo wszystko jednak napęd wchodzi trochę w kabinę, co w przypadku wyżej wspomnianych lokomotywek Ns1 i Jung byłoby kłopotliwe, gdyż psułoby efekt wizualny.
 

Gethvar

Znany użytkownik
#9
Nie piszę że to niemożliwe, bo jak się chce to można prawie wszystko zrobić. Ale mam model lokomotywki Ns1 produkcji Pana Witolda Fity i naprawdę jest tam tak mało miejsca, że raczej mało możliwe jest wsadzenie tam czegoś sensownego co stanowiłoby napęd. Nawet sam Pan Fita powiedział mi osobiście, że w innych swoich modelach pojazdów wąskotorowych jest w stanie wykonać napęd (tym razem profesjonalny, oczywiście to odpowiednio by kosztowało), ale nie w tym modelu.
Mam również model nieco większej gabarytowo lokomotywy GLs30 produkcji także Pana Witolda Fity, czy też drezynki Doc produkcji Pani Erwiny Papp, gdzie modele te posiadają napędy ręcznie robione, ale są to napędy na tyle niedoskonałe, że w zasadzie trudno byłoby takie modele eksploatować na makiecie. No bo bawi kogoś popychanie co chwilę modelu paluchem, albo jazda z prędkością pociągu pospiesznego (bo wolniejsza powoduje że model się zatrzymuje)? Poza tym, w przypadku GLs30, mimo wszystko jednak napęd wchodzi trochę w kabinę, co w przypadku wyżej wspomnianych lokomotywek Ns1 i Jung byłoby kłopotliwe, gdyż psułoby efekt wizualny.
W zasadzie zapewne trzeba by zastosować coś takiego możliwe nawet że osobny, odrębny system zasilania, co do "jeżdżenia ledwoco" to patrząc jak jeżdżą owe kolejki "na żywo" to dodało by to tylko realizmu modelom :p
 
#10
Akurat Busch zastosował fajny patent. Tam jest jakiś magnes w torach lub taborze, dzięki temu nie ma problemu z zasilaniem mimo bardzo wolnej jazdy. Na tych filmikach można zobaczyć. Piękny motyw na małą makietę.
 

rurka

Aktywny użytkownik
H0e
#11
fajny pomysł . znika problem masy modelu, metal pod torami a magnes neodymowy w modelu .
teraz moduły z paskiem blachy pod torami i nawet nie będzie wykolejeń.

Można pójść dalej parowóz bez silniczka ,a pod torami elektromagnesy .
 
#12
Magnes jest w taborze, w torze stalowy pasek. Ale problemy nie znikną, bo to jednak powoduje spore opory ruchu a trzywoltowy silnik za wiele nie może. Z trzeciej strony nie ma tańszej alternatywy.
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#17
Są przecieki na temat nowości Buscha w skali H0f na rok 2015. Będzie nowa lokomotywa przemysłowa, tym razem to Deutz OMZ 122, oczywiście w wersji na tor 600mm.
 

Podobne wątki