• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gumki przyczepnościowe

Reakcje
421 3 0
#21
On jeździ powoli bo jeździ z podniesionym pantografem i była to jazda próbna, bez tego jeździć może ile bozia dała(y). Łuki to 600 mm i nie ma najmniejszych zatrzymań przez to, że lokomotywa ma gumki. Podjazd jest dosyć spory, bo na połówce okręgu wjeżdża na wysokość 11 cm. Najsłabiej dają sobie radę obydwie Pt31 Brawy.
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
611 30 7
#26
czyli zakładam na koło i zaginam do tego rowka i one same już tak przylegną?
[DOUBLEPOST=1485245709][/DOUBLEPOST]Już wszystko wiem, dziękuje Wam za pomoc
 

MarGe

Aktywny użytkownik
Reakcje
10 1 0
#28
Czy ktoś z Was ma instrukcję lub potrafi opisać jak sprawnie wymienić te gumeczki przyczepnościowe w modelu ST44? Starsznie badziewną gumę stosują. U mnie w 3 modelach po 3 latach gumki te zesztywniały i popękały jakby były z plastiku...
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
#29
Na moim modelu zauważyłem, że gumki zesztywniały i popękały. Skojarzyłem to z czyszczeniem kół. Otóż przetarłem wszystkie koła spirytusem. Następnego dnia było po gumkach. Od tamtej pory wymieniam wszystkie zestawy kołowe na bez gumek, jeśli są w ofercie producenta. Nic nie pęka, nie brudzi i dwa koła więcej do przewodzenia prądu.
Jeśli chodzi o właściwości trakcyjne, nigdy nie było z tym problemu, a tabor jeździ między innymi na imprezach Fremo. A gagarin to pociągnie wszystko, bez gumek.
A jeśli chodzi o brudzenie się szyn, pytanie czy przewodzenie prądu nie przyciąga kurzu, zauważyłem, że przewodzące koła do Bipy Rivarossi robią za "odkurzacz", ściągają strasznie brud i po kilku kółkach przestają przewodzić.
 

szprync3

Aktywny użytkownik
Reakcje
95 21 5
#30
Czy w każdym to nie wiem, ale ja nie widzę problemu, aby wymienić koła na wersję bez opasek (gumek).
Może napisz konkretniej co się stało?
Wymiana samych kół może być mało opłacalna, w przypadku ST44 przykładowo do wymiany byłyby dwie sztuki, czyli pewnie ~50 zł.
W ST44 wymieniłem na koła bez gumek - koszt jak podany przez kolegę. Ciekawostka taka, że teraz głośniej stukają koła, ale jeździ i nie brudzi torów. Inaczej mam w przypadku wymiany kół w EU07-171 i EP08-006 PIKO. Lokomotywki jeżdżą cicho i nie migają światła reflektorów. Co miało miejsce przy używaniu kół z gumkami. Reflektory po wymianie, bo tym pikowskim gumiki nie przeszkadzają.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#31
Na moim modelu zauważyłem, że gumki zesztywniały i popękały. Skojarzyłem to z czyszczeniem kół. Otóż przetarłem wszystkie koła spirytusem. Następnego dnia było po gumkach. Od tamtej pory wymieniam wszystkie zestawy kołowe na bez gumek, jeśli są w ofercie producenta. Nic nie pęka, nie brudzi i dwa koła więcej do przewodzenia prądu.
Jeśli chodzi o właściwości trakcyjne, nigdy nie było z tym problemu, a tabor jeździ między innymi na imprezach Fremo. A gagarin to pociągnie wszystko, bez gumek.
A jeśli chodzi o brudzenie się szyn, pytanie czy przewodzenie prądu nie przyciąga kurzu, zauważyłem, że przewodzące koła do Bipy Rivarossi robią za "odkurzacz", ściągają strasznie brud i po kilku kółkach przestają przewodzić.
Używaj gumek silikonowych.
Są trwalsze i nie brudzą torów.
 

szprync3

Aktywny użytkownik
Reakcje
95 21 5
#32
Proszę podpowiedzieć jakiej firmy są te silikonowe gumki, lub gdzie takie można nabyć ? Byłoby chyba taniej niż kolejne koła kupować.
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 9 2
#33
Kola i tory nie brudza sie od gumek na lokomotywach. Szyny brudza sie ze wzgledu reakcji styku kola z szyna wczasie jazdy gdzie po jakims czasie zostaje osad na szynie.Cos w rodzaju utleniania sie.Lokomotywy bez gumek tez brudza z czasem szyny,a im wiecej odbiornikow na torach tym wiecej szyny sie brudza.Kola stykajac sie z szynami w czasie jazdy robia cos w rodzaju zwarcia,po ktorym to zostaje nalot na szynach i kolach. Prosty sposob by sobie sprawdzic, wziac kabelek i dotknac do szyny tak aby nastapilo zwarcie i zostanie taki sam osad w miejscu styku.Zreszta jak sobie puscimy lokomotywy po ciemku to widac jak iskrzy sie miedzy kolami a szyna od czasu do czasu.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#36
Pytanie padło publicznie, zatem bylibyśmy zobowiązani za ujawnienie tej informacji. Przyda się innym użytkownikom też.
Wysłałem koledze tylko adres gdzie gumki silikonowe można kupić.
Na "publicznej"części forum nazwy sklepów nie przechodzą."Niedozwolona reklama".:(
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: