• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Geneza parowozu Tx3-391

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#1
Dzisiaj po tx-owemu. ;)
Wszystkie zdjęcia pochodzą z serwisu eBay.
Autorzy mi nieznani.

Tx2-355 | Białośliwie | 1971
Tx2-355 Białośliwie 1971.jpg


Tx3-391 | 1961
Tx3-391 1961.jpg


Tx4-1315 | Sochaczew | 1971
Tx4-1315 1971.jpg


Tx6-503 | Nakło nad Notecią
Tx6 503Naklo.JPG


Tx6
Tx6.jpg

Tx6-501 | Nakło nad Notecią | 1977
Tx6-501 Nakło 1977.jpg


Tx6-503 | 1978
Tx6-503 1978.jpg


Tx7 | Stargard Szczeciński Wąskotorowy
Tx7 Stargard Szczeciński Wąskotorowy.jpg


Tx7 | Kolej Stargardzka
Tx7 Stargardzka Kolej Dojazdowa, 1000 mm.jpg


Tx7-3583 | Gryfice
Tx7-3583 Gryfice (1).jpg

Tx7-3583 Gryfice (2).jpg


Tx26
Tx26.JPG
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#2
Piękny też Tx3-391. Ktoś coś więcej o nim? I może ktoś wie co stoi za nim? Niestety nie przeprowadziłem jeszcze całej biblioteki, nie mam jak sprawdzić
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#3

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#6
Przypomina mi on Henschel-a CK-3
Przypomina ? - ale czym ?
Jeśli już, to na Cukrowni Kruszwica Nr 3, to był to parowóz firmy Hanomag.
Henschel to był np. Nr 6, ale ten miał układ osi DT.

Hanomag miał układ osi C1T, le był konstrukcyjnie całkowicie inny pod każdym względem.
Jedyne co było podobne, to to że też miął komin ;) - ale o całkowicie innym kształcie. :(
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#8
Rzecz w tym, że w Kruszwicy numery zmieniano dość często. Ja podobieństwo widzę.
Zgadza się, ja myślami byłem jeszcze w latach 70-tych :rolleyes:
Na końcowe lata kolejki tej cukrowni, numer 3 nosił faktycznie jeden z DT produkcji Henschel i Syn.
Ale podobieństw z Hagansem Tyb3-253 osobiście żadnych nie widzę :(
Kolega chyba mocno świętuje ! ;)
Poproszę po Nowym Roku o przytoczenie kilku podobieństw, jeśli można.
Pozdrawiam Świątecznie i Nowo Rocznie !
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#9
Dysputa odnośnie podobieństwa CK-3 toczy się odnośnie Tx3-391 a nie Tyb3-253. Przynajmniej dla mnie. Ale ja się tylko tak wysławiam...
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#10
Dysputa odnośnie podobieństwa CK-3 toczy się odnośnie Tx3-391 a nie Tyb3-253.
A no ... tak, przepraszam :oops:, ale jakoś wydawało mi się, że chodzi o tego Hagansa :(

Niemniej jednak, nawet ten Tx3-391, to też konstrukcyjnie zupełnie inna maszyna.
A podobieństwo ... dużo parowozów jest do siebie podobnych, lecz z tego nic nie wynika :(
Pozdrawiam
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#12
Piękny też Tx3-391. Ktoś coś więcej o nim?
Może ... :)

Rok stary się kończy, trzeba też zakończyć tegoroczne sprawy. :)
Mała składanka, która powinna w dość łatwy sposób wyjaśnić pochodzenie tego parowozu. Jak łatwo zauważycie jest to składanka z co najmniej czterech parowozów, jeżeli chodzi o podstawowe elementy. Zaczynamy:
- podwozie pochodzi z popularnych HF-ek,
- kocioł z parowozu WKD - 800 mm,
- budka z jakiegoś parowozu f-my Henschel&Sohn - niestety, do chwili obecnej nie udało mi się dokładnie dopasować,
- tender - jest to rosyjski tender produkcji francuskiej od parowozu serii M z Rosyjskich Kolei Polowych.
Do tego jeszcze dochodzą dorabiane skrzynie wodne ( mam pewne przypuszczenia) i cylindry - najprawdopodobniej f-my H&S.
Parowóz wcześniej był zaliczony do serii Tx2 z numerem 385, następnie zmieniono na Tx3-391.

A teraz popatrzcie sami i Szczęśliwego Nowego Roku 2017 aby nie wąsko obdarzył nas "wąskimi" nowinkami. :)

Tx3-391 Składanka-Życzenia.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#14
Może ... :)

Rok stary się kończy, trzeba też zakończyć tegoroczne sprawy. :)
Mała składanka, która powinna w dość łatwy sposób wyjaśnić pochodzenie tego parowozu. Jak łatwo zauważycie jest to składanka z co najmniej czterech parowozów, jeżeli chodzi o podstawowe elementy. Zaczynamy:
- podwozie pochodzi z popularnych HF-ek,
- kocioł z parowozu WKD - 800 mm,
- budka z jakiegoś parowozu f-my Henschel&Sohn - niestety, do chwili obecnej nie udało mi się dokładnie dopasować,
- tender - jest to rosyjski tender produkcji francuskiej od parowozu serii M z Rosyjskich Kolei Polowych.
Do tego jeszcze dochodzą dorabiane skrzynie wodne ( mam pewne przypuszczenia) i cylindry - najprawdopodobniej f-my H&S.
Parowóz wcześniej był zaliczony do serii Tx2 z numerem 385, następnie zmieniono na Tx3-391.

A teraz popatrzcie sami i Szczęśliwego Nowego Roku 2017 aby nie wąsko obdarzył nas "wąskimi" nowinkami. :)

Zobacz załącznik 443592
Szanowny Jarząbku. Z podziękowaniem za tak szczegółowy rozbiór na czynniki pierwsze. Faktycznie wszystko pasuje tak jak opisałeś. Wszelkiej pomyślności w Nowym Roku! I dla Kolegów również!