Nie znam na tyle dobrze sygnalizacji DB, żeby prawidłowo zaprojektować ustawienie i rodzaj sygnalizatorów, ale spróbowałem naszkicować jak to by z grubsza wyglądało w Polsce. Myślę, że usytuowanie semaforów będzie podobne. Zwracam jednak uwagę na jeden szczegół, charakterystyczny dla przepisów polskich: na liniach wielotorowych i przy zbiegu linii jednotorowych semafory wjazdowe ustawia się na zewnątrz torów tak, że przy lewym torze (patrząc w kierunku wjazdu na stację) semafor stoi po lewej stronie tego toru. Dlatego też w Polsce dwa semafory (w lewej górnej części makiety) stałyby po lewej stronie torów, jak na rysunku. Nie mam pewności, jak to wygląda w Niemczech.
Semafory w czerwonych elipsach nie są konieczne, ale ich ustawienie pozwoli na zwiększenie "gęstości" ruchu. Zwracam też uwagę na fakt wystąpienia pętli w układzie torowym. Pętla ta spowoduje zwarcie zasilania (chyba, że to ma być 3 -szynowy system Märklina) i dlatego konieczne będzie zastosowanie tzw. modułu pętli - układu elektronicznego, odpowiednio sterującego zasilaniem tak, by nie wystąpiło zwarcie.
Zobacz załącznik 744660