• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gdańska klubowa makieta modułowo-stacjonarna

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#1
Witam, rozpoczynam relację z powstawania w Gdańsku klubowej makiety modułowo-stacjonarnej. Z założenia makieta ta ma mieć część ruchomą, spełniającą założenia makiet modułowych z możliwością demontażu w celu udziału w imprezach, oraz część nieruchomą. Część ruchoma będzie możliwie najbardziej odpowiadać realiom, natomiast na części stacjonarnej będą pewne uproszczenia jeśli chodzi o promień zakrętów czy długość stacji. Na całej makiecie (w części modułowej jak i stacjonarnej) zaplanowane są rozjazdy co najmniej 10-stopniowe, torowisko Roco. Będziemy otwarci na wizyty innych hobbystów-modelarzy.

W chwili obecnej główną część makiety stanowi stacja Padowo wraz z bocznicą, oraz 4 metry szlaku dwutorowego. Trwają intensywne prace przy zaplanowaniu pozostałych części makiety. Uwagi i sugestie będą mile widziane.

W załącznikach - plan pomieszczenia i pomieszczenie na makietę ze stacją Padowo wraz z bocznicą

Pozdrowienia, Piotr
 

Załączniki

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#2
W Gdańsku i okolicach jest zbyt wielu znawców i nikt nie chce się narażać pisząc.
Tak naprawdę musicie zdecydować czy realizm czy ruch. Jak realizm to tradycyjnie jeden tor naokoło i jeden skład raz na godzinę.
Jak ruch to makieta wielopoziomowa bo to staje się standardem , i to rozbudowana , min 3 poziomowa z car fallerem jako uzupełnieniem. Oczywiście poziom techniczny jeszcze niżej , niewidoczny. I do tego wyjście na moduły pozwalające wypełznąć składom dalej.
W takim pomieszczeniu to albo makieta w kształcie u albo coś czego jeszcze w Polsce nikt nie robił czyli pętle podnoszące ruch ponad głowy nad przejściem.
Tak naprawdę to tylko ładny wielopoziomowy tort po likwidacji Padowa. Nikomu nie będzie się chciało co miesiąc robić rewolucje i demontować wszystko po to żeby po miesiącu montować znowu. To już przerabiały inne grupy i efekt jest taki , że istnieje makieta klubowa i skrzynki wyjazdowe.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
 

pantaleymon

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#3
W Gdańsku i okolicach jest zbyt wielu znawców i nikt nie chce się narażać pisząc.
Tak naprawdę musicie zdecydować czy realizm czy ruch. Jak realizm to tradycyjnie jeden tor naokoło i jeden skład raz na godzinę.
Jak ruch to makieta wielopoziomowa bo to staje się standardem , i to rozbudowana , min 3 poziomowa z car fallerem jako uzupełnieniem. Oczywiście poziom techniczny jeszcze niżej , niewidoczny. I do tego wyjście na moduły pozwalające wypełznąć składom dalej.
W takim pomieszczeniu to albo makieta w kształcie u albo coś czego jeszcze w Polsce nikt nie robił czyli pętle podnoszące ruch ponad głowy nad przejściem.
Tak naprawdę to tylko ładny wielopoziomowy tort po likwidacji Padowa. Nikomu nie będzie się chciało co miesiąc robić rewolucje i demontować wszystko po to żeby po miesiącu montować znowu. To już przerabiały inne grupy i efekt jest taki , że istnieje makieta klubowa i skrzynki wyjazdowe.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
na manewry i prezentację taboru w zupełności wystarcza; autorowi nie chodzi o ruch w sensie jaki można zobaczyć w miniatur wunderlandzie a raczej o eksponowanie na użytek własny piękna taboru. A do tego ładna aranżacja i niezłe wykonanie da całkiem sympatyczną mieszankę jakiej na torcie nie spotka się (ograniczenie przestrzeni). Co do realizmu: dobrze zrobione moduły to połowa sukcesu. A co do realizmu rozkładu jazdy - nie sądzę, że to jest tu najważniejsze :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 49

Podobne wątki