Witajcie
Chciałbym zaprezentować kartonowy model parowozu Od2, wydawnictwo Modelik, skala 1:25.
Dziesięć miesięcy temu zwracałem się do koegów modelarzy z forum kolejowo-modelarskiego z prośbą o pomoc przy gromadzeniu dokumentacji do tego parowozu. Tyle trwała jego budowa. Od samego początku zdawałem sobie sprawę z tego, że będę musiał zaakceptować pewne kompromisy ... czyli brak zgodności z "archiwalną" rzeczywistością. Moja skromna wiedza kolejowa i brak dokumentacji rysunkowo-fotograficznej raczej nie sprzyjały budowie tego modelu. Do dyspozycji miałem opracowanie Kierownika, rysunki z KMiD oraz to co wspaniałomyślnie wysłali mi życzliwi modelarze.
Szczegółową relację z budowy tego modelu prowadziłem tutaj
Krótkie podsumowanie:
- cały układ jezdny, napędowy z rozrządem włącznie jest ruchomy,
- wykonałem ruchome i działające zderzaki w parowozie i tendrze,
- otwieraną klapę dymnicy, w której wykonałem imitację płomieniówek, dmuchawki, odiskiernika i rur doprowadzających parę do cylindrów parowych,
- przeprojektowałem i przerobiłem w znacznym stopniu wnętrze budki, a dokładniej główną odbiornicę pary, przepustnicę, elementy układu hamulcowego oraz nawrotnicy i wodowskaz,
- wykonałem otwieraną klapę w budce oraz właz wlewowy w tendrze,
- przerobiłem układ hamulcowy tendra, dodając hamulec rzutowy, wał hamulca rzutowego i potrzebne dźwignie,
- tender wzbogaciłem o śruby i nity, przerobiłem tez mocowania resorów piórowych,
- wykonałem działające odsprężynowanie haka cięgnowego w parowozie,
- wykonałem ruchome drzwi i okno w budce,
- dorobiłem zbiornik na gaz świetlny, co w sumie i w połączeniu z malowaniem tabliczek okazało się historyczną porażką,
- przerobiłem skrzynię sprzęgową parowozu z tendrem oraz dorobiłem stosowne cięgna.
I jeszcze trochę takich, które oddają klimat tego parowozu.
Pozdrawiam serdecznie
Chciałbym zaprezentować kartonowy model parowozu Od2, wydawnictwo Modelik, skala 1:25.
Dziesięć miesięcy temu zwracałem się do koegów modelarzy z forum kolejowo-modelarskiego z prośbą o pomoc przy gromadzeniu dokumentacji do tego parowozu. Tyle trwała jego budowa. Od samego początku zdawałem sobie sprawę z tego, że będę musiał zaakceptować pewne kompromisy ... czyli brak zgodności z "archiwalną" rzeczywistością. Moja skromna wiedza kolejowa i brak dokumentacji rysunkowo-fotograficznej raczej nie sprzyjały budowie tego modelu. Do dyspozycji miałem opracowanie Kierownika, rysunki z KMiD oraz to co wspaniałomyślnie wysłali mi życzliwi modelarze.
Szczegółową relację z budowy tego modelu prowadziłem tutaj
Krótkie podsumowanie:
- cały układ jezdny, napędowy z rozrządem włącznie jest ruchomy,
- wykonałem ruchome i działające zderzaki w parowozie i tendrze,
- otwieraną klapę dymnicy, w której wykonałem imitację płomieniówek, dmuchawki, odiskiernika i rur doprowadzających parę do cylindrów parowych,
- przeprojektowałem i przerobiłem w znacznym stopniu wnętrze budki, a dokładniej główną odbiornicę pary, przepustnicę, elementy układu hamulcowego oraz nawrotnicy i wodowskaz,
- wykonałem otwieraną klapę w budce oraz właz wlewowy w tendrze,
- przerobiłem układ hamulcowy tendra, dodając hamulec rzutowy, wał hamulca rzutowego i potrzebne dźwignie,
- tender wzbogaciłem o śruby i nity, przerobiłem tez mocowania resorów piórowych,
- wykonałem działające odsprężynowanie haka cięgnowego w parowozie,
- wykonałem ruchome drzwi i okno w budce,
- dorobiłem zbiornik na gaz świetlny, co w sumie i w połączeniu z malowaniem tabliczek okazało się historyczną porażką,
- przerobiłem skrzynię sprzęgową parowozu z tendrem oraz dorobiłem stosowne cięgna.
I jeszcze trochę takich, które oddają klimat tego parowozu.
Pozdrawiam serdecznie
Załączniki
-
33,8 KB Wyświetleń: 14