Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Stargardzka Kolej Dojazdowa (1000 mm). Stacja Dobra Nowogardzkie w czasach funkcjonowania kolei. MBxd2-308 przyjechał właśnie z pociągiem osobowym ze Stargardu. 9.08.1996. Foto: Michał Izydorczak
Px48-3912. Był wówczas sprawny, używany do pociągów specjalnych i turystycznych na części stargardzkiej. Rok wcześniej jechałem z nim aż do Gryfic, w pociągu specjalnym organizowanym przez Poznański KMK. Niestety w roku 1995 porzuciłem na rok fotografie na rzecz kamery VHS, która nie była najwyższych lotów, i nie mam zdjęć z tego przejazdu.
Czas na jakąś zimową scenerię . Średzka Kolej Dojazdowa (750mm). Px48-1920 z pociągiem relacji Zaniemyśl - Środa Wlkp., między Śnieciskami, a Annopolem. 31.12.1999. Foto: Michał Izydorczak
Drogi Michale, puszczaj po kilka fotek jednorazowo, bo tymi pojedynczymi tylko podnosisz ciśnienie, a niektórzy są już w wieku, w którym na te rzeczy powinni uważać.
Dziś zdjęcie z cyklu "Gdzie kiedyś były tory, a już ich nie ma". Stacja kolei wąskotorowej Brześć Kujawski. Lyd1-209 z pociągiem specjalnym relacji Cukrownia Brześć Kujawski – Krośniewice. Aktualnie na linii z Brześcia w stronę Pikutkowa ma powstać ścieżka rowerowa.
4.06.2005. Foto: Michał Izydorczak
Nałęczowska Kolej Dojazdowa (750mm). Lxd2-297 z pociągiem transporterowym relacji Nałęczów Wąsk – Opole Wąsk. w miejscowości Wąwolnica.
16.08.2000 Foto: Michał Izydorczak
Dziś motyw cegielniany - w końcu budowa cegielni na makiecie modułowej zobowiązuje . Klimat ciut inny niż na modelu Swojczyc.
Cegielni Górna Wrończa we Wrzącej Śląskiej (obecnie nie istnieje). Wls50-2268/1973r jedzie z wagonami załadowanymi gliną z wyrobiska do zakładu.
06.04.1999
Smutne i irytujące zarazem info z Nałęczowskiej KD: https://www.lublin112.pl/kolejka-wa...CLmVC7DxSW1LLLUdLEl3hqOIBo#close_info_content
Kiedyś marzyliśmy, aby ktoś na jakąkolwiek kolejkę dał chociaż parę groszy na kilka podkładów. Dziś są gotowi dać miliony, ale niestety okazuje się, że to za mało . Szkoda. A tym czasem wspomnienie z linii do Nałęczowa:
Most w Rogalowie na linii Karczmiska - Nałęczów, na Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej (dziś Nadwiślańska Kolei Wąskotorowa). Zdjęcie wykonano w 2000 roku. Widać na nim Lxd2-297 z brankardem jadącą po wagony towarowe do Nałęczowa.
FOTO: Michał Izydorczak
Dziś coś z dedykacją dla @Kempol, który dzielnie walczy z budową modułu kopalni. Ja tym działaniom bardzo kibicuję ze względu na moją słabość do kolejek w górnośląskich kopalniach. Obecnie już zaorana Kopalnia Węgla Kamiennego Gliwice. Zakład użytkował kolej wąskotorową o prześwicie 550mm. Na zdjęciu lokomotywa nr 2 (3Wls50-2252/1973r) na terenie placu drzewnego szybu MM II.
Gliwice. 5.08.1999 Foto: Michał Izydorczak
Kolej Cukrowni Kruszwica (750mm). Likwidacja linii do Zakrzewa. Lokomotywa nr 3 (Wls150 – 6843) z pociągiem rozbiórkowym wjeżdża na ładownię Pieranie. Za lokomotywą widoczny wagon służbowy, wykorzystywany w pociągach roboczych, a za nim wagony załadowane podkładami i szynami z rozbieranej linii. Wagon służbowy to dawny wagon motorowy, który służył kiedyś na PKP jako MBd1-138. Pojazd ten zostanie odczepiony od składu właśnie na ładowni Pieranie, a dalej do cukrowni wróci lokomotywa wraz z wagonami załadowanymi podkładami i szynami. Wagon służbowy będzie tu czekał do następnego dnia. Rankiem z Kruszwicy przyjedzie kolejny pociąg rozbiórkowy z pustymi wagonami na szyny i podkłady, zabierze odstawiony dzień wcześniej wagon z Pierani i całym składem pojedzie na miejsce rozbiórki toru.
Kolej Cukrowni Kruszwica, 12.04.1999. Foto: Michał Izydorczak