• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Galeria "Koleje wąskotorowe"

OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#62
20070622DSC073M.JPG

Na wąskotorowych kolejach w Bułgarii eksploatowano wagony motorowe produkcji węgierskich zakładów Ganz. Jeden z nich, 82-01, został zachowany jako zabytek i od wielu lat stał na stacji kolei wąskotorowej Bansko jako pomnik techniki. Niestety, miejsce to nie gwarantowało pojazdowi bezpieczeństwa i często ulegał aktom wandalizmu. W dniu 22.06.2007 widać było, że malatura wagonu została niedawno odświeżona, jednak kilka szyb była już wybita. Jak informują miłośnicy kolei z Bułgarii, pojazd w ostatnich tygodniach został przetransportowany do lokomotywowni w Dobriniszte, gdzie planowany jest jego remont. Oby tym razem do stanu czynnego.
22.06.2007, Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#63
19981024KUJ062.jpg

Dziś dobry dzień na zdjęcie z Cukrowni "Dobre". W kadrze widzimy punkt zdawczo-odbiorczy na bocznicy. Należąca do cukrowni lokomotywa CD Lyd 2 – 01 napycha na teren fabryki wagony załadowane burakami cukrowymi. Wcześniej zostały one przyciągnięte z ładowni buraków Łówkowice, leżącej na sieci PKP.
24.10.1998 Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#65
Dzięki Piotrze za miłe słowa, które zawsze motywują do dalszego działania. U mnie aktualnie największym problemem jest czas. Sprawy zawodowe, prywatne, do tego jeszcze modelarstwo i inne zainteresowania. Jednak postanowiłem sobie, że jak poświęcę codziennie te 15 minut na publikacje nowego zdjęcia, to powinienem w miarę dać radę :). Tak by systematycznie dzielić się swoimi materiałami, zamiast kisić je w domu i na dysku, gdzie i tak ich nie oglądam, bo nie ma kiedy. I tak to idzie. W planach jest oczywiście zrobienie jakiejś obszernej strony www, ale to jak się ogarnę z innymi tematami.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#66
Warto dodać, że w ostatnim okresie funkcjonowania kolejki, lokomotywy Lyd2 służyły do manewrów na terenie zakładu i stacji Dobre. Pewnie dlatego miały pozakładane filtry na reflektorach (któraś miała czerwony) i nikomu to nie przeszkadzało
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#67
Warto dodać, że w ostatnim okresie funkcjonowania kolejki, lokomotywy Lyd2 służyły do manewrów na terenie zakładu i stacji Dobre. Pewnie dlatego miały pozakładane filtry na reflektorach (któraś miała czerwony) i nikomu to nie przeszkadzało
Podobno w ostatnich latach czasem "Donaldy" też wyjeżdżały na szlak do Stróżewa po buraki, ale ja niestety nie widziałem. Były to pewnie jakieś przypadki incydentalne, jednak ich istnienie potwierdził wówczas kierownik kolejki, znany wówczas w środowisku Pan Zawada. Jakoś koło 2000 roku spotkałem na stacji Dobre Kujawskie pociąg cukrowni, składający się Lyd2 i wagonu-kosiarki torowej. Skład ten wrócił właśnie z linii cukrowniczej do Stróżewa.
 

newermind

Łowca cech
ŁKMK
#68
Dzięki Piotrze za miłe słowa, które zawsze motywują do dalszego działania. U mnie aktualnie największym problemem jest czas. Sprawy zawodowe, prywatne, do tego jeszcze modelarstwo i inne zainteresowania. Jednak postanowiłem sobie, że jak poświęcę codziennie te 15 minut na publikacje nowego zdjęcia, to powinienem w miarę dać radę :). Tak by systematycznie dzielić się swoimi materiałami, zamiast kisić je w domu i na dysku, gdzie i tak ich nie oglądam, bo nie ma kiedy. I tak to idzie. W planach jest oczywiście zrobienie jakiejś obszernej strony www, ale to jak się ogarnę z innymi tematami.
Życzę powodzenia na wszystkich płaszczyznach życia codziennego i oczekuję na zwiększenie czasu na zdjęcia, do dwudziestu minut dziennie! ;)
Wiem coś o tym, gdyż właśnie jestem na etapie skanowania negatywów. :cool:
Pozdrowionka.
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#70
19980629BKL007!M.jpg

Dziś poniedziałek. A może by tak rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady? Na zdjęciu Bieszczadzka Kolej Leśna (750mm). LP Lyd2-05 z pociągiem turystycznym na mijance w Przysłupiu.
(PL) Przysłup, 29.06.1998. Foto: Michał Izydorczak
 

Pd5

Znany użytkownik
#71
Bardzo fajny wątek i zdjęcia, które pokazują ile uroku posiada kolej wąskotorowa. Dobrze, że jeszcze są zapaleńcy, którzy utrwalają na fotografiach oraz reaktywują te pociągi dając wiele frajdy innym. Pamiętam taką wycieczkę kolejką wigierską, która była super (y)
 

newermind

Łowca cech
ŁKMK
#72
Wówczas jeszcze było to odludzie! Dziś z pociągu wysypuje się wielokrotnie więcej osób, a okoliczne szlaki są zadeptane jak Piotrkowska.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
#73
Wówczas jeszcze było to odludzie!
odludzie, to ja tam widziałem, jak byłem w Bieszczadach po raz pierwszy :

Bieszczady,, Kp4-1257,  Wetlina b2.jpg

Kp4-1257, Wetlina 1964, fot. T.Suchorolski


Zdjęcie może nie najlepsze, ale dziasiaj nie wjedzie tam żaden pociąg.
Ten parowóz po wykonaniu pracy, stał sobie wygaszony na tej stacyjce do następnego dnia. Tak po prostu pozostawiany.

Byłem tam wówczas z rodzicami na wczasach i mieszkałem obok w bydynku placówki WOP.
Przed zmierzchem wszelki ruch na tzw. obwodnicy bieszczadzkiej zamierał, a wopiści posiadali jeszcze zaprzęg konny do dowozu zaopatrzenia.
Nieraz sie z nimi zabierałem na przejażdżkę.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#76
Mój kumpel z roboty, modelarz lotniczy, słucha przed zaśnięciem odgłosów gwiazdowych silników rotacyjnych samolotów z lat I wojny światowej. Ma płytę z tymi dźwiękami. Ja uwielbiam odgłosy Henschla lub Maybacha naszych spalinówek. Te Faury są stworzone do naszych klimatów. Można dostrzec w nich pewne zapożyczenia z lokomotyw niemieckich.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
#77
Dzisiaj w sezonie, to tę kolejką odwiedza nawet 2000 osób dziennie.
By się dostać na parking samochodowy, to czeka sie niekiedy w kolejce po 50 samochodów długiej.
Jest to najbardziej oblegana kolejka turystyczna w Polsce.

Ja powrócę jednak do mego pierwszego spotkania z nią i dołączę jeszcze jedno zdjęcie.
Tak dla porównania, umieściłem wtedy na tym Kp4 takiego chłopaczka od sąsiadów i wykonałem to zdjęcie :

Bieszczady,, Kp4-1257,  Wetlina 1964.jpg

Kp4-1257, Wetlina 1964, fot. T.Suchorolski

Parowozik był jeszcze ciepły, a ja wówczas byłem tylko dwa lata starszy od tego chłopaczka,
więc możecie sobie wyobrazić, jak mogłem wyglądać z aparatem w ręku.
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
#79
19980629BKL020!M.jpg

Na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej używano ciekawej drezyny motorowej, zbudowanej w ZNTK Wrocław. Wyróżniała się wyglądem na tle innych takich pojazdów, stosowanych na PKP, a budowanych w warsztatach w Koronowie. Na zdjęciu widzimy ją na odcinku Balnica - Solinka. Dziś wygląda inaczej, bowiem w ostatnich latach została przebudowana, a na czole pojazdu zamontowano elementy od ciężarówki Scania.
(PL) 29.06.1998. Foto: Michał Izydorczak
 

JSz

Nowy użytkownik
#80
Jednak dziesięć lat po wykonaniu zdjęcia przez Michała, w Balnicy wysiądzie już niezły tłumek! ;)
14. 06. 2008 r. Lyd2-05
Zobacz załącznik 651608
A za nastawnikiem siedzi maszynista Leszek Błasz , jeden z oryginalnych bieszczadzkich kolejarzy , z czasów gdy głównym bruttem było drewno a nie turyści. Leszek był bardzo fajnym człowiekiem , oprócz pracy na kolejce był jeszcze kierowcą karetki w pogotowiu ratunkowym i kierowcą wozu strażackiego OSP Cisna. Niestety parę lat temu odszedł na wieczną służbę. Skąd to wszytko wiem, ano przez dwa lata a właściwie dwa sezony 2004/2005 dane mi było pracować na BKL.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa Kolej wąskotorowa 48

Podobne wątki