• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Galeria "Koleje wąskotorowe"

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#21
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#24
19971109CT008.jpg

Następna kolej cukrownicza na Kujawach, tym razem należąca do Cukrowni Tuczno. Była to najlepiej utrzymana wąskotorówka wśród kolei cukrowniczych. Eksploatowano tu trzy lokomotywy serii Lxd2, odkupione od PKP. Na zdjęciu Lxd2-331 (ex PKP) z pociągiem próżnym na odcinku Płonkowo – Wierzchosławice.
9.11.1997 Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#26
Michale, piękne zdjęcia o historycznej wartości. A masz coś z tej wiekopomnej imprezy na Kaliskiej KD w 1995 roku?
W roku 1995 próbowałem swoich sił z kamerą i nie robiłem zdjęć. Niestety, z perspektywy czasu to był błąd, gdyż kamera jaką dysponowałem, była kiepskiej jakości. Cóż, człowiek był młody, głupi, eksperymentował, a i kasy wtedy było mało i nie zawsze na dobre to wychodziło ;).


Pozostajemy na kolei Cukrowni Tuczno (750mm), obecnie zlikwidowanej. W ostatnich latach istnienia kolei wąskotorowej zakład eksploatował linię między Tucznem, a Przybranowem. Mniej więcej w połowie trasy, w miejscowości Wierzchosławice, znajdowała się stacja wraz z małą lokomotywownią, gdzie stacjonowała lokomotywa spalinowa Nr 5. Była wykorzystywana na przykład w pociągach roboczych.
9.11.1997 Foto: Michał Izydorczak

19971109CT011.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#29
Niezupełnie, po prostu to miejsce jest magiczne. Czy wówczas stał tam jeszcze MBd1-126? Bo wydaje mi się, że tam właśnie odbywał się jego remont lub stamtąd go pozyskano
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#30
Niezupełnie, po prostu to miejsce jest magiczne. Czy wówczas stał tam jeszcze MBd1-126? Bo wydaje mi się, że tam właśnie odbywał się jego remont lub stamtąd go pozyskano
Na pewno mam zdjęcia z Wierzchołków, nie wiem tylko, czy zeskanowane. W 1997 roku MBd1-126 w Wierzchosławicach na pewno już nie było, bo rok wcześniej widziałem go w Sochaczewie.
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#31
040626OS032.jpg

Jak informują koledzy z Czech, na kolej wąskotorową Třemešná ve Slezsku – Osoblaha wróciła już z remontu jedyna tamtejsza sprawna lokomotywa, która jest używana do prowadzenia codziennego ruchu osobowego. W związku z tym zastępcza komunikacja autobusowa została odwołana, a na szlaku znów jeżdżą pociągi
:). Co prawda nie z trzema wagonami, jak na zdjęciu. Od lat na tutejszej kolejce do prowadzenia codziennego ruchu wystarcza jeden wagon osobowy. W kadrze widzimy lokomotywę 705 917-3 z pociągiem specjalnym relacji Třemešná ve Slezsku – Osoblaha, uruchomionym z okazji Dnia Kolei, na odcinku Třemešná ve Slezsku - Liptaň.
26.06.2004 Foto: Michał Izydorczak
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#32
Po wizycie w Frydlantcie czas chyba na Osoblahe ;) Jedyne, co nie mieści mi się w głowie, to dwóch operatorów na jednej kolejce. Ale może mam.... za WĄSKIE horyzonty...
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#33
19981025SKD063.jpg

Stare Bojanowo. Px48-1902 przeciska się pod wiaduktem pod linią normalnotorową Leszno – Poznań. Niegdyś tędy jeździły pociągi do Zglińca i Krzywinia. W 1998 roku tory te były wykorzystywane jako dojazd do punktu załadunku wagonów normalnotorowych na transportery. Dziś żaden wąskotorowy pociąg już tędy nie pojedzie.
25.10.1998 Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#34
19971010KLA005.jpg

Wąskotorowa kolej należąca do Zakładów Przemysłu Drzewnego w Kłaju łączyła zakłady z bocznicą normalnotorową. W 1997 roku, z okazji VII Ogólnopolskiego Zlotu Miłośników Kolei, zorganizowano pociąg specjalny z lokomotywą Wls50- 2159/1971r, który przejechał całą przejezdną wówczas trasę.
10.10.1997 Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#35
Jeszcze w latach 90-tych w wielu polskich cegielniach można było spotkać koleje wąskotorowe, które używano do transportu gliny z wyrobiska do zakładu. Na zdjęciu dawno już zlikwidowana Cegielnia Zachowice koło Wrocławia. Lokomotywa Wls50 – 2104 / 1970r. manewruje przed cegielnią.
11.02.1998 Foto: Michał Izydorczak

19980211CZA004!R.jpg
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#36
19980212CLE010.jpg

Kolejna cegielnia i znowu Dolny Śląsk, tym razem Cegielnia Leszczyna w Kłodzku. W 1998 roku była to istna "weleeskowa" potęga, bowiem zakład posiadał aż pięć lokomotyw typu Wls40/Wls50. Zwykle cegielnie w Polsce posiadały tylko jedną lokomotywę, więc ilość tych w Leszczynie robiła wrażenie. W ciągu dnia pracy użytkowano dwie maszyny, a trzy kolejne stały przy lokomotywowni, stanowiąc zapas części. Jedna lokomotywa ciągnęła koleby od wyrobiska do mijanki w połowie trasy, zaś druga od mijanki do zakładu.
Wśród odstawionych maszyn stała lokomotywa zakupiona z tartaku w Szczytnej, którą jeszcze kilka lat wcześniej można było podziwiać z okien pociągów do Kudowy. Wls50 – 2128 / 1971r wjeżdża z pełnymi kolebami na mijankę. 12.02.1998.
Foto: Michał Izydorczak
 
OP
OP
Mafia

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#39
19980612LAS019_S.jpg

Koleje wąskotorowe sprawdzały się nie tylko w cegielniach, ale także w zakładach torfowych. Na zdjęciu lokomotywa nr 3 i nr 1 w drodze na torfowisko. Zakład torfowy Grądy.
12.06.1998 Foto: Michał Izydorczak
 

Podobne wątki