• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gablota z Pleksi

#1
Witam
Chciałbym zaprezentować gablotę z pleksi ekstrudowanej (tej słabszej narażonej na pęknięcia) Wymiary 44x16x18 . Ponieważ od jakiegoś czasu prowadzę walkę z jakością z jakością i estetyką elementów połączonych za pomocą klejów z pleksi. Przerobiłem kilka klejów mniej i więcej agresywnych jednakże efekt zawsze był podobny pęknięcia wewnątrz materiałowe . Wpadłem na pomysł aby użyć jako kleju żywicy bezbarwnej. Jak już wspominałem pacjent to pleksi ekstrudowana cięta piłą.
Etap pierwszy polerowanie krawędzi papierem ściernym 1000, następnie 2000 i na koniec pasta lekko ścierna znanej marki.
Etap drugi klejenie istotne jest aby elementy były dobrze ściśnięte , przygotowaną wcześniej żywicę aplikujemy za pomocą strzykawki i igły. Dawkujemy tyle aby wypełnić spoinę między elementami. W przypadku mojej żywicy mankamentem był czas zastygania, ponieważ całkowite zastygnięcie otrzymywałem po 3 dniach pomimo prawidłowych proporcji.
Etap trzeci polerowanie połączeń gdyż takowe mogą się zdarzyć. I tutaj przychodzi z pomocą pasta do zębów i ściereczka z mikrofibry.
 

Załączniki

OP
OP
Arturos

Arturos

Użytkownik
#4
Z nitro jest pewien problem , mianowicie trzeba idealnie trafić z konsystencją gdyż jak da się za dużo rozpuszczalnika , podczas odparowywania pojawia się na pleksi biały osad. Jeszcze muszę spróbować opcji z chloroformem ale tu już trzeba posiadać warunki aby nie usnąć ;)
 

Flotoma

Znany użytkownik
#6
Subtelniejsze efekty polerowania plexi można uzyskać przez użycie past polerskich do lakierów samochodowych. Pasty do lakierów są dostępne w różnych wariantach (lakier nowy, lakier średnio porysowany, lakier mocno zużyty).
 
OP
OP
Arturos

Arturos

Użytkownik
#8
Zdjęcie z jakimś tłem wydaje mi się iż efekt przezroczystości krawędzi jest ok. ale proszę o opinie. Ciekawostką jak dla mnie jest fakt iż krawędzie które będą klejone nie muszą być super wypolerowane gdyż wpływająca żywica sama powoduje iż powierzchnia klejona staje się szklista.
 

Załączniki

SP45-166

Aktywny użytkownik
#13
i co do kleju... nie muszę mieć tego ładnie sklejone bez śladu bo łączenie płyt i tak będzie niewidoczne, ale chciałbym by było wytrzymałe a klej nie jakiś kosmicznie śmierdzący i trujący. Co byś polecił? zwykły modelarski? kropelkę? butapren?
 
OP
OP
Arturos
#15
Przy tej wielkości płyt jeżeli ma być sztywno to na pewno najmniej 3mm co do kleju z tych które wymieniłeś żaden się nie nadaje może być Acrifix 116 , Artcofix
 
#17
Pytanie na ile głębokie te rysy?
Jeśli wyczuwalne pod palcem to nie wiem czy coś z tym zrobi. Na pewno papier ścierny i zbieranie materiału kolejnymi gradacjami aż powierzchnia będzie gładka a następnie polerka gąbkami najpierw twarde potem miękkie. Tylko może sie okazać ze taniej będzie zanieść do kogoś kto się na tym zna lub kupienie nowego.
 
#18
Nowa rura o długości 2500mm i średnicy 200mm kosztuje 1000zł, tą mam za darmo. To ma być rura do prezentacji taboru, tak to teraz wygląda. Chcę popróbować usunąć te rysy samodzielnie.
Zdjęcie0001.jpg
Zdjęcie0002.jpg
 

Adam Kobyliński

Aktywny użytkownik
Donator forum
GGM
#19
Dawno się nie bawiłem takimi robótkami ale polerowałem kiedyś plexi pastą lekkościerną Automax. Elegancko ścierało rysy z plastikowych obudów zegarków a nawet ze szkła.