Spotkaliśmy się w dniach 22.09 - 26.09. 2021 r. Spotkanie było zamknięte dla publiczności.
W środę mieliśmy salę dostępną po godzinie 17:00. W środę większość makiety również stała na nogach. Składnie makiet oraz podłączanie DCC i telefonów skończyliśmy we czwartek. We czwartek również zaczęliśmy pierwszą sesję rozkładową, która była poprzedzona krótkim wykładem na temat zasad organizacji zabawy według FREMO. Było to krótkie podsumowanie ponieważ od momentu zakończenia zgłoszeń do czasu imprezy odbyły się 3 spotkania na Teams, podczas których zasady te były prezentowane i omawiane dla osób, które wcześniej nie uczestniczyły w spotkaniach FREMO. Takich osób podczas tej imprezy było więcej jak członków FREMO.
Zespół organizacyjny:
1. Sala i jej logistyka oraz główny sprawca spotkania - Grzegorz Kita.
2. Układ Makiety – Krzysztof Fiałka , Artur Olesiński.
3. Rozkład jazdy i jazdy makietowe ZEGARY – Artur Olesiński, Rafał Hejmo, Krzysiek Rutkowski, Sebastian Sobowiec, Karol Ginter.
4. DCC + łączność Sebastian Masztalerz, Jacek Tomaka, Sebastian Sobowiec, Krzysiek Rutkowski.
5. Obieg towarów - Jarek Dworek i Artur Giller.
6. Catering i nocleg. Kontrola dostępu i uczestnicy - Krzysztof Fiałka i Grzegorz Kita.
Jako że było nas mniej do organizacji niż zakładaliśmy były pewne zmiany i mieszanie funkcji ale tak to wyglądało mniej więcej wyglądało.
Czas przygotowania spotkania sięga wielu tygodni wstecz.
Założenia spotkania:
Tematem przewodnim był Dolny Śląsk i rejony sąsiednie. Zatem linie 2 torowe wraz z liniami lokalnymi.
Dolny Śląsk to surowce mineralne, węgiel kamienny (lata 80-te), drewno, rolnictwo wielkoobszarowe. Zatem szerokie spektrum przemysłu i towarów. Porty także mile widziane.
Za oś makiety planowaliśmy przyjęliśmy 2 linie dwutorowe, zakończone stacjami technicznymi oraz odgałęzienia linii lokalnych.
Do dyspozycji mieliśmy około 280 mb makiety.
Makieta:
została ona podzielona na 3 części. Zarząd Wrocławski, Toruński i Łódzki. Nazwy powstały od miejsc pochodzenia stacji technicznych (rozrządowych), które znajdowały się na końcach każdej nitki.
Każda stacja techniczna obsługiwała punkty ruchy (stacje i bocznice), które znajdowały się w ich obszarach oddziaływania.
Ruch towarowy obsługiwały pociągi:
TKL - Zdawcze
TZ - Zbiorowe
TB - Towarowe bezpośrednie
TM - Towarowe masowe
O - Towarowo - Osobowe (TowOs)
Dodatkowo kursowały:
Pociąg ekspresowy "Odra", który kursował między Wrocławiem a Łodzią.
Pociąg pośpieszny "Kopernik", który kursował między Wrocławiem a Toruniem.
Pociąg pośpieszny "Egészségedre", który obsługiwał stację Zirc na nitce łódzkiej. Pociąg ten obsługiwały lokomotywy węgierskie.
Pociąg pośpieszny "Widzew", który kursował między Mazowszem Głównym a Łodzią.
Pociąg pośpieszny "Mazurek", który kursował między Mazowszem Głównym a Wrocławiem.
Ruch towarowy:
TKL zabierały ze stacji technicznych i dostarczały do obiorców w obszarach oddziaływania danej stacji technicznej. TZ w drodze powrotnej zabierały wagony, które wcześniej były przygotowane i oczekiwały na zebranie ich na stację techniczną.
TB kursowały między stacjami technicznymi i odpowiadały za transport wagonów i towarów między obszarami oddziaływania.
TM były to pociągi, które obsługiwały tutaj kopalnie i posiadały jeden typ wagonów.
TowOs kursował w obszarze Łódzkim - był to test użycia tego typu pociągu. Powstał on m.in dlatego że aby dostać się na nitkę Łódź Herbertów trzeba było przejechać przez wąskie gardło na stacji Szadek. Pociąg ten zwiększał obsługę towarową na tej nitce. Natomiast stacja Kitajce robiła za stację pośrednią między stacją techniczną Łódź oraz nitką Łódzką. Wszystko przez wspominane wąskie gardło na stacji Szadek.
Wydaje mi się że rozkład jazdy nawet działał. Oczywiście teraz wprowadziłbym pewne zmiany ale tak jest bardzo często jak coś już się odbędzie.
Ocenę ułożonego RJ pozostawiam uczestnikom spotkania.
Na koniec zdjęcie prawie wszystkich uczestników spotkania.
Ostatnio edytowane:
- 1
- 5
- Pokaż wszystkie