• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

FREMO -spotkanie w St. Valentin lipiec 2009

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#21
Teraz będzie o drutach :roll:
W zasadzie mnie to bardzo nie interesuje, oglądałem bardziej pod kątem technicznego wykonania. Muszę jednak przyznać, że poza nielicznymi... zonkami, sieć sprawowała się doskonale, jeździłem kilkakrotnie na tej trasie i raczej nie było problemów. W jednym punkcie, gdzie krzyżowały się dolne druty, były one na różnych wysokościach i węższe pantografy niektórych lokomotywek lubiły zahaczać o jeden z drutów.

Z tego co widziałem, słupy i akcesoria były produkcji Sommerfeldt'a, przynajmniej na stoliku leżał jeden słup w zapieczętowanym pudełku z takim napisem. Drut miedziany z rolki, 0,3 mm. Słupy mocowane do płyty na śrubkę, dość solidnie, sprawdziłem paluszkiem.

Dolne druty pomiędzy wysięgnikami lutowane, górne chyba były luzem, na obrazkach coś tam widać. Na połączeniach segmentów zastosował chyba najprostszy z możliwych sposobów: na drutach oczka, połączone "C"-kształtnym uszkiem z grubszego drucika. Całość, po obu stronach stacji obciążona ciężarkami. Na szlaku też w kilku miejscach były ciężarki. Na stacji St. Rudolf, technicznej, wjazd pod druty znajdował się pod wyprofilowaną (w takie rozjechane, poziome "S") płytką z pleksy, pod którą był koniec drutu. W rezultacie pantografy lokomotywy płynnie uginały się pod płytką do właściwego położenia, wjeżdżając i wyjeżdżając spod drutów bez skoków i szarpnięć.

Jak zauważyłem, drut był dość dokładnie wypoziomowany i umieszczony na praaawie jednakowej długości na trasie. Z kilkoma wyjątkami ;)
Pionowe poprzeczki, czy jak się to tam nazywa, na przęsłach pomiędzy słupami lutowane.

Zdaje się, że po rozłączeniu segmentów, końce drutów nie były zawijane tylko wkładane tymi oczkami do uchwytów w dechach "transportowych" tzn. przykręcanych do czół segmentów.

Reszta na obrazkach :D
 

Załączniki

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#22
Cd...
 

Załączniki

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#29
Nie mam specjalnie takich zdjęć :( niezbyt mnie to interesowało więc nie robiłem :p
Ale ZTCP, połączenia jak były, bo na stacji raczej na zdjęciach nie widać połączeń drutów, to były zwyczajnie lutowane tak... drut do druta lub za uszka do blaszki :D
 

Podobne wątki