• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Freelance 009 w H0e

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#1
W watku tym postaram sie podzielic mozliwosciami zbudowania modeli freelance 009 czyli dla nas frilansiarskie H0e - wykorzystujacych zmotoryzowane podwozia KATO 11-103 i KATO 11-105. Generalnie skupie sie na tych podwoziach bo sa u nas dostepne od reki.
[DOUBLEPOST=1464558812,1464557230][/DOUBLEPOST]Na poczatek KATO 11-103 czyli Lc1-299
Kiedys w rece wpadlo mi zmotoryzowane podwozie KATO11-103. Wlasciwie do niczego to nie pasuje. Skala N. Dla potrzeb H0e tojedynie roztaw kol: 9mm, jest zgodny. Lezalo sobie spokojnie chyba z rok albo i dwa lata w szufladzie. Zupelnie przez przypadek natknalem sie na lokomotywy freelans 009. To jest to! Pomyslalem :) . I tak oto powstala Lc1-299. Lokomotywa, ktora nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistosci - wzorowana na lokomotywach tramwajowych. Czysty freelance 009. Na zdjeciach jest drugi prototyp Lc1-300. Ale zapewne Lc1-299 tez sie pojawi...
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#2
A co to jest to "freelance 009"? Bo kilka razy wymieniasz to w swoim wpisie, ale nie wiem o co chodzi.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
989 23 0
#7
Zrobimy OT ;) ja poszukałem na ebay. Sprzedawca z Japonii oferuje po 12,30 $ plus 6,80 $ za wysyłkę :)
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#8
Panowie. Napisalem, ze sa u nas dostepne od reki. Czyli trzeba sprawdzic na All... i/lub Conr... w domenie .pl (nie chce tu wyjsc za jakiegos reklamodawce wymienionych sklepow internetowych). Cena odpowiednio za KATO11105 - 109zl a za KATO11103/11104 - 99zł (oczywiscie bez przesylki). Cena jak za naped jest naprawde rewelacyjna. Pozostaje jeszcze do tego dorobic reszte. No i tu jeszcze uwaga. Nie jest to przygotowane pod dekoder. Trzeba sie z tym tez troche pobawic. Ale w analogu dziala bezblednie.
 
J

Jurek ST44

Gość
#9
Dzieki Daro zaoszczędziłeś mi kilometrów, toż to cała Azja i pół Europy bliżej :D
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
#10
Nie jest to przygotowane pod dekoder.
Zasadniczo przylutowanie kabelków zajmuje 2 minuty. Tylko jak testowałem (dawno temu) z dekoderem Lenz to coś kapryśne było. Nie wiem czy to kwestia spasowania silnik + rodzaj dekodera, czy też po prostu za lekkie i kiepsko zbiera "prąd z szyn".
Ale w analogu dziala bezblednie.
I to było dziwne, że w analogu super, a w DCC nie.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#11
KATO11105 ze wzgledu na 4 osie w tym 7 kol pod napieciem (jedno kolo ma gumke) to zdecydowanie lepiej sie porusza. Na razie skoncentruje sie na KATO11103/11104. Testy trwaja.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#13
Freestyle, freelance - generalnie chodzi o projektowanie z 'wolnej reki' - jak ja to nazywam. Wujek Gugle zdecydowanie bardziej podpowiada wynikami przy ' freelance 009'.
[DOUBLEPOST=1464620851,1464619255][/DOUBLEPOST]Jazda przód tył i naprzemienne oświetlenie białe i czerwone (białe jazda w przód - czerwone tył) a dokładnie - jedno czerwone światło i jedno białe (górne). Trochę wzorowane na rozwiązaniach skandynawskich (Dania, Norwegia). Oczywiście zmienne w zależności od kierunku jazdy. Jak dobrze pójdzie, tak jak już pisałem wyżej będzie z dekoderem :) Na zdjęciach jeszcze bez wycieraczek, szyb, światłowodów - no i bez, oczywiście dekodera.

Jeżeli chodzi o oświetlenie - to jest oczywiście prototyp - wiec można zmienić na normalne - trzy punktowe.
 

Załączniki

OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#14
  • Ze wzgledu, ze nigdzie nie moglem znalezc rysunku KATO11103 - sam go na predce zrobilem. Zaznaczylem na nim wszystkie niezbedne wymiary. Jak widac srednica kola wychodzi okolo 550-600mm w realu. Czyli tak jak Wls40/50 na przyklad. Rozstaw osi wbrew wszyskim opisom jest blizej 28mm niz 27mm.
 

Załączniki

OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#15
Montaz jest banalny - wystarczy nalozyc bude (bez dachu) na podwozie i lekko docisnac z wyczuciem. Po uslyszeniu charakterystcznego klikniecia mamy pewosc, ze wszystko jest na swoim miejscu. Proces demontazu jest nieco bardziej skomplikowany. Trzeba delikatnie w miejscu drabinki (na podwoziu) podwazyc cienka szpatulka / ostrzem noza i delikatnie wypchnac podwozie palcem (wszystko widac na zalaczonych zdjeciach - jeszcze w kolorach podkladu ale nie mam innych). Z powodu tego palca dach jest zdejmowany - ale trzyma sie wystarczajaco mocno. Z projektu wycisnalem mozliwie wszystko co sie dalo. Nawet drzwi sa ustawione niesymetrycznie - tak zeby nieskalowne podwoziowe drabinki nie byly widoczne. Zaznaczam, ze nie ingerowalem w samo podwozie. Jest takie jak przyszlo z fabryki. Ale byc moze pokusze sie o projekt 'hard freelance 009' :) Vi vil si :)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 3

Podobne wątki