• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Frania" i inne cuda PRL-u w skali 1:87

OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
Kolejne wcielenie Suchedniowa.
Jeden z kolegów zamówił wózek w wersji wojskowej. Na szczęście nie kazał mi montować rakiet plot, ani pancerza reaktywnego;) Nigdy nie widziałem takiego malowania... ale podobno takie istniały. Pewnie w magazynach z uzbrojeniem czy jednostkach wojskowej logistyki, przy wojskowych rampach, mogło coś takiego jeździć. Patynę dałem bardzo delikatną, tyle żeby nieco podkreślić krawędzie, bo jak pamiętam, w LWP sprzęt miał być zawsze wymalowany na cacy:podstepny:

Zgodnie z zamówieniem sprzęt bojowy dostał kalkomanie, a z własnej inicjatywy dołożyłem na dole pasy. W ten sposób ciemna bryła zyskała na wyrazistości. Na żywo wózek wygląda naprawdę bojowo:cool:

IMG_5213.JPG
IMG_5214.JPG
IMG_5215.JPG
IMG_5216.JPG
IMG_5217.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Super to wygląda. Ale jak to ja, mam dwie uwagi:
1. Klapka wlewu paliwa była chyba trochę bardziej kwadratowa i powinna chyba być ciutkę niżej.
2. Kratka wywietrznika na tylnym słupku była w pierwszych egzemplarzach (mniej więcej do roku 1970) bardziej płaskie, natomiast później była wyższa (od modelu 1975 była w ogóle zupełnie inna). Ta w modelu wydaje się taka pośrednia, jakiej w realu nie było.
Ale to oczywiście jest tylko moje wybrzydzanie... ;)
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
196 9 0
,,Płaskość" tych wywietrzników była taka sama do roku 1975. Pierwsze MR-y miały ,,średnią" kratkę. Ta u Adama odpowiada tym z perwszych lat produkcji jeśli chodzi o wysokość. Natomiast że trochę bardziej wystaje... Natomiast wlew (klapka) według mnie jes na właściwej wysokości. A że trochę mniej kańciasta... no nie dajmy się zwariować. Piękny model!
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.938 386 20
Kapitalnie odwzorowałeś te szczegóły pierwszych Fiatów. Nie zmniejszaj wystawania tej kratki, bo zaraz zginie i nie będzie jej widać. Zdjęcia makro są miażdżące dla modeli, a w rzeczywistości wygląda to rewelacyjnie i odpowiada zmniejszeniu oryginału. Jak komuś nie pasuje niech nie kupuje, ja tam (po oglądaniu na żywo Twoich miniatur) biorę tego Fiata w ciemno.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
,,Płaskość" tych wywietrzników była taka sama do roku 1975.
No niestety, nie. Pierwsze serie do ok. 1970 roku wyglądały tak.
Najpóźniej od roku 1971 (być może nieco wcześniej) kratkę powiększono i wyglądała tak. A o wystawaniu nic nie pisałem.
A przy okazji widać klapkę wlewu paliwa, choć pod takim kątem trudno jest stwierdzić stopień jej "kwadratowości". ;) Moi rodzice mieli dokładnie takiego samego, w tym kolorze, rok produkcji 1971 i miał właśnie już te większe kratki, choć ciągle jeszcze wystające klamki drzwi. Od 1972 roku zmieniono klamki drzwi na tzw. kasetowe (wgłębione w płaszczyznę drzwi, a w roku 1975 wprowadzono znacznie dalej idące zmiany. Wtedy też zaczęto używać określenia MR (model-rok), pierwszy był właśnie MR75. Zmienione zostały zarówno przednie, jak i tylne światła, kratkę (atrapę) wlotu powietrza z przodu, zderzaki (bez kłów, za to z gumową listwą), boczne listwy z gumą i właśnie pionowe kratki wywietrzników na tylnych słupkach. Dużo zmian było też we wnętrzu, przede wszystkim na desce rozdzielczej. Zdjęcie PF 125p MR75 jest np. tu.

Ale model kolegi Adama jest piękny, chętnie bym taki kupił w kolorze kości słoniowej, bo taki właśnie mieliśmy i na nim uczyłem się prowadzić, a potem przez wiele lat go używałem.
 

Podobne wątki