,,Płaskość" tych wywietrzników była taka sama do roku 1975.
No niestety, nie. Pierwsze serie do ok. 1970 roku wyglądały
tak.
Najpóźniej od roku 1971 (być może nieco wcześniej) kratkę powiększono i wyglądała
tak. A o wystawaniu nic nie pisałem.
A przy okazji widać klapkę wlewu paliwa, choć pod takim kątem trudno jest stwierdzić stopień jej "kwadratowości".
Moi rodzice mieli dokładnie takiego samego, w tym kolorze, rok produkcji 1971 i miał właśnie już te większe kratki, choć ciągle jeszcze wystające klamki drzwi. Od 1972 roku zmieniono klamki drzwi na tzw. kasetowe (wgłębione w płaszczyznę drzwi, a w roku 1975 wprowadzono znacznie dalej idące zmiany. Wtedy też zaczęto używać określenia MR (model-rok), pierwszy był właśnie MR75. Zmienione zostały zarówno przednie, jak i tylne światła, kratkę (atrapę) wlotu powietrza z przodu, zderzaki (bez kłów, za to z gumową listwą), boczne listwy z gumą i właśnie pionowe kratki wywietrzników na tylnych słupkach. Dużo zmian było też we wnętrzu, przede wszystkim na desce rozdzielczej. Zdjęcie PF 125p MR75 jest np.
tu.
Ale model kolegi Adama jest piękny, chętnie bym taki kupił w kolorze kości słoniowej, bo taki właśnie mieliśmy i na nim uczyłem się prowadzić, a potem przez wiele lat go używałem.