• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fleischmann z zasilaniem na ostoi

sun71

Nowy użytkownik
#1
Dzień dobry,

Jakiś czas temu pojąłem dość spontaniczną decyzję całkowitego przejścia na dcc i konsekwentnie ją realizuję. Z większością lokomotyw jest łatwo, ale mam całkiem ładną BR111 Fleischmann'a, która niestety ma jedną z linii zasilających na ostoi i co już najgorsze na jednym z podłączeń silnika. zastanawiałem się nad usunięciem blaszki pobierającej prąd z osi w wózku napędowym, ale to pewnie i tak nie będzie skuteczne, bo metalowa obudowa wózka i tak będzie przewodzić prąd na zacisk silnika na styku osie wózek, zwiększając tylko oporność tego połączenia. Czy znane są jakieś metody w miarę prostego odizolowania tego typu silnika?
 
OP
OP
S

sun71

Nowy użytkownik
#3
Dziękuje za odpowiedź. Problemem jest jednak to, że na styku silnika, nawet po odłączeniu czarnego przewodu (połączony normalnie z ostoją) ciągle jest bezpośrednie połączenie z kołami. Czyli jest jakieś wenętrzne połaczenie, którego nie widać, a zanim rozbirę silnik chciałbym wiedzieć jak to z grubsza wygląda i czy jest sens całą tę robote robić, czy raczej zachować lokomotywę w analogu. Z góry dziękuję za każdą sugestię.
IMG_20181011_215855_HHT.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 4
DCC 6
DCC 6
DCC 1
DCC 1

Podobne wątki