• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Fleischmann BR38 na Ok1

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#1
Ostatnio zdecydowałem się na kupno Fleischmanna 4160 aby przerobić go na PKP gdzie był eksploatowany jako seria Ok1
Teraz zabieram się za konwersje modele tego parowozu bo jest to spełnienie marzeń o posiadaniu polskiego parowozu
Jak wiadomo zaszły duże zmiany w modelu podczas napraw w ZNTK i zmieniano dosłownie wszystko - Tabliczki, Reflektory, Armaturę i Malowanie
Mam do was prośbę : czy ktoś mógłby mi pomóc zrobić listę zmian i działań bowiem jestem nowy w tym temacie a wiadomo że taka zabawa to sporo kosztuje
Który numer by pasował do wagonów z lat 70.XX wieku i DOKP Dolnoślaskie
Prosze o pomoc i zrozumienie
To są zdjecia podglądowe w sprawie armatury kotłowej , prosze mi wytłumacz co jest co
 

Załączniki

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#2
Przede wszystkim, zwróć uwagę na to, że Twój model ma "kwadratowy" dach nad budką jak 322. Były również półokrągłe jak 359. Zwróć uwagę na ilość dzwonów na kotle. Było kilka konfiguracji np. DK ( zbieralnik pary, piasek) DKD lub DKDK . Twój model ma układ DKD, jak np. 325. I to powinny być wytyczne do wyboru model - oryginał. Lampy, armatura, tabliczki, i malowanie to są w porównaniu z tym pierdoły, które nie powinny być bardziej problematyczne. Szukając oryginału, zwróć uwagę również na wózki tendra. Wiele Ok1 z Międzyrzecza np, posiadały wózki 2Xt z pełnymi tarczami kół. Twój model ma oryginalne Diamondy na szprychach. Poza tym warto też znaleźć maszynę która ma takie same drzwi dymniczne jak w Twoim modelu, chodzi o koło zamka centralnego i poręcz. Taki układ ma np. 325 . Więc trochę szukania przed Tobą aby jak najmniej się narobić.
 
Ostatnio edytowane:

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#4
Dziękuję za odpowiedź, wiec będę szukał dalej by było mało do przeróbki. Jaki numer będzie odpowiedni bo się na tym za bardzo nie znam
No właśnie mając powyższe wytyczne musisz sobie sam ten "właściwy" numer znaleźć. Wszystkiego za Ciebie nie zrobimy. Musisz sam przekopać wszelkie dostępne publikacje, i przy okazji internet.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#5
Biorę pod uwagę Ok1-325 lub Ok1-359
Teraz pozostaje zasadnicze pytanie jak ściągnąć armature kotła i gdzie kupić właściwą nową dla parowozu ?
Wiem że tabliczki i reflektory kluba
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#10
Szkoda, że nie mniejsze to zdjęcie. :( Czy Kolega Pawelec rzeczywiście sądzi, że coś z tego odczytamy? Skoro zdecydował się Kolega na konkretną sztukę, to zakładam, że ma więcej materiałów na temat tej konkretnej lokomotywy. Jeśli nie, to lepiej poszukać innej...
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#12
Tylko tyle bo w internecie tyle było
Pamiętajcie że to lata 70 i obowiązuje zakaz fotografowania... A po za tym to ma być
uniwersalny osprzęt czyli jaki występował na PKP a później znajdę numer bo nie daje rady
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#13
Pamiętajcie że to lata 70 i obowiązuje zakaz fotografowania
Dobrze pamiętamy, z własnego doświadczenia... ;)
to ma być
uniwersalny osprzęt czyli jaki występował na PKP
Nie było czegoś takiego, zwłaszcza w tej serii. Były pewne elementy, występujące w większości (ale nie we wszystkich) parowozów, ale i te bywały w różny sposób instalowane. Jedyne wyjście, to wybrać oryginał, którego zdjęć jest wystarczająco dużo, by z pewną dozą prawdopodobieństwa ustalić, jak ten konkretny parowóz wyglądał.
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#15
Mam do was prośbę : czy ktoś mógłby mi pomóc zrobić listę zmian i działań bowiem jestem nowy w tym temacie a wiadomo że taka zabawa to sporo kosztuje
Myślę, że na początku warto przestudiować dwa artykuły na ten temat, opublikowane w piśmie Świat Kolei. Jeden z 2002 roku jest dostępny tu http://www.pzmk.org.pl/?q=node/67 a drugi był publikowany w dwóch częściach 1 i 2 w 2007 roku.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#16
Wybrałem Ok1-310 Pomóżcie mi określić jaka to parowozownia i rewizja ? Pomóżcie mi określić listę zmian armatury kotłowej
Liczę na odzew
Warto podawać źródło fotki: https://www.wykop.pl/wpis/28364731/ok1-310-z-lokalnym-pociagiem-osobowym-w-poznaniu-c/

Trochę popracowałem nad tym zdjęciem i tyle udało mi się "wycisnąć"...

310.jpg


Niestety jakość nie powala, ale widać więcej niż na twoim.

Jest jeszcze jedna fotka (z drugiej strony), ale trzeba zapłacić :) https://thetransportlibrary.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=48890
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#17

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#18
Tylko, że to nadal nie jest prawidłowe źródło zdjęcia. Zdjęcie oryginalne, autorstwa Johna Pillipsa, jest opublikowane na galerii Flickr https://flic.kr/p/ZWNA43
...i jeszcze lepszej jakości jak widzę (y)(po kliknięciu powiększenia)
Biorąc pod uwagę zakupiony przez kolegę model Fleischmann'a 4160 to wygląda, że 310 to dobry wybór by był.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#20
To czekamy na zebranie dokumentacji i przekazanie koledze.:)
Proszę nie zapomnieć o kosztorysie.
Z tą "dokumentacją" to już nie popadajmy w skrajności. Pomijając na pierwszy rzut oka widoczne różnice takie jak ilość tych "dzwonów" na kotle, jak i dach budki, nie sądzę aby wyglądem armatury (rurki, i ten cały osprzęt wokół kotła) 310 znacząco różnił się choćby od wielu innych egzemplarzy znanych z licznych zdjęć w sieci internet. Do celów zabawy na makiecie wystarczy (co nie znaczy że to hop-siup) upodobnić go do jakiegokolwiek innego egzemplarza nadając mu numer 310 i będzie git. Pewnie nie wszystkim spodoba się to co piszę, ale skoro kolega uparł się na 310, to chyba innego wyjścia nie ma. Chyba że znajdzie numer boczny lepiej udokumentowany na zdjęciach.
 

Podobne wątki