• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Fleischmann Br38 na Ok1

J1974H0

Ostrzeżony
#62
Łatwo pisać o ofercie firmy Weinert, ale gdzie można w Polsce kupić jej wyroby? Sam bym chętnie sobie coś tam kupił.
http://www.makieciarz.pl/ też sprowadza. W tym przypadku polecam jednak płacić przy odbiorze bo różne opinie słyszałem. Co prawda dawno to było gdy kupowałem tam lokomotywę i tory i za każdym razem termin się wydłużał, ale towar dochodził. Kontakt telefoniczny też (po wykonaniu przelewu) był - powiedzmy - "taki sobie".... Może teraz się poprawiło.
 

Andrzo

Użytkownik
#63
Łatwo pisać o ofercie firmy Weinert, ale gdzie można w Polsce kupić jej wyroby? Sam bym chętnie sobie coś tam kupił.
Ktoś już wyżej podał adres sklepu https://www.modellbahnshop-lippe.com/, w którym można te rzeczy kupić. Jest to niemiecki sklep, ale można ustawić język na polski. Myślę, że większość rzeczy w tej chwili trzeba zamawiać przez internet, a tu już nie ma znaczenia czy sklep jest w Polsce czy Niemczech. Koszty przesyłki trzeba w każdym przypadku ponieść, skoro producent jest niemiecki.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
#64
W Niemczech to ja wiem, że można kupić wszystko... Pytałem o Polsce... Tu tego się nie kupi... niestety. A sprowadzanie to zabawa, na która chyba nie chce się porywać... Ostatnio w naszej rodzimej Modelmanii zamówiłem sobie ponad 1,5 miesiąca temu nowość roku od Roco - szynobusa BR 628/928. Nadal go nie mam, a jak zadzwoniłem 2 tygodnie temu, to usłyszałem że w wyniku pomyłki jeszcze tego nie zamówili... A kasę wpłaciłem...
 
#65
A sprowadzanie to zabawa, na która chyba nie chce się porywać...
Ależ zakup w DE niczym się nie różni od zakupu w sklepie internetowym w PL - wrzucasz do koszyka, podajesz adres, płacisz kartą albo paypalem i za trzy dni kurier przychodzi do domu z paczką. Nawet konta czy karty walutowej nie trzeba mieć, bo bank jak i paypal przeliczają transakcje na PLN i obciążają rachunek w naszej walucie.
Przy zakupie w ramach EU nie ma żadnych odpraw celnych, doliczania VAT-u itp. - zwyczajne zakupy.

W rzeczonym sklepie zamawiałem wiele razy, a nawet realizowałem zwroty i reklamacje - wszystko szybko, sprawnie i bez najmniejszego problemu. Dlatego jak cena jest dobra i asortyment dostępny, można brać bez obaw :)
 

Flotoma

Znany użytkownik
#69
Aby zobrazować co można zmienić w BR38 Fleischmann-a aby upodobnić ją do polskiej Ok1 załączam zdjęcia swojego egzemplarza z numerem 37 stylizowanym na epokę IV. Model zbudowałem w 2006 roku. Bazowałem w głównej mierze na artykułach Zbyszka Molendy plus własna inwencja twórcza.
IMG_3306_.jpg
IMG_3301_.jpg
IMG_4296_.jpg
IMG_4309_.jpg
 
#73
Już tu podawano link do artykułu ze "Świata Kolei"
Kolega sobie pobierze te materiały :
http://www.pzmk.org.pl/?q=node/67
Jest to artykuł o przebudowie Br38 na Ok1 autorstwa p.Molendy.
Są tam rysunki z wymiarami na zbudowanie takiego napędu prasy smarnej. Tomek (@Flotoma ) w swoim artykule pisał ,że wzorował się na powyższym opracowaniu i na tej podstawie zbudował napęd w swoim modelu.
Pozdrawiam serdecznie
 

daromaro

Aktywny użytkownik
#74
A ja sie chcialem zapytac o czern - jakiego producenta i jaki rodzaj pojemnika (aeroraf z puszki, czy aerozol z puszki).

Szkoda, ze juz sie nie pojawiaja takie artykuly na inne parowozy np. TKt 3(BR86).
 
#75
Był jeszcze artykuł o przebudowie BR 91 na TKi3 , oraz BR52 na Ty2 :)
Darku zawsze tu na forum możesz zamieścić swoją relację z przebudowy BR86 - wówczas będzie to pewnego rodzaju pomocą dla następnych modelarzy;)
Pozdrawiam serdecznie
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
#79
Dzięki za pomoc. Na pewno się przyda artykuł. Tylko jeszcze jedno pytanie, czy sam zrobiłeś/trawiłeś poszczególne elementy tej prasy, czy wykorzystałeś jakieś blaszki od czegoś innego, które można by było wykorzystać?
 
#80
Pozwolę sobie odpowiedzieć na powyższe pytanie.
Może Tomek nie wyłapał ,że kolega Tigerek chciałby się dowiedzieć szczegółów.
W swoim artykule Tomek opisał , że napęd smarotłoczni wykonał z pasków blaszki miedzianej i spiłowanych szpilek.
 

Podobne wątki