• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Fleischmann Br38 na Ok1

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#41
Zrób tak, żeby Tobie się podobało. Robisz to dla siebie, a nie innych

ma się Tobie podobać i zrobisz go w takich kolorach jak lubisz

Coś mi się wydaje że huk z tej konwersji będzie bo widzę, że pytasz o to, co wiedzieć powinieneś zanim tu napisałeś. Pytania więc wskazują na totalną niewiedzę, wręcz nieporadność w zbieraniu danych (w dobie dostępu do netu), a tu trza wykazać jeszcze umiejętności manualne na wyższym poziomie.

Dowód na to że i modelarstwo kończy się w tym kraju, jego miejsce zajmują pobożne życzenia i niczym nie zmącona wiara w swoje umiejętności, przeplatające się z nieporadnością i infantylizmem.

Wmawiając koledze że robi to dla siebie i jemu ma się podobać przyczyniacie się do tego upadku, wypaczając pojęcie i zasady modelarstwa.

On nie chce porad, on potrzebuje gotowej recepty, przepisu, a najlepiej cudu.
Ciekawe ile ma lat.
 

daromaro

Aktywny użytkownik
#42
Hmmmm... na trzy strony pisaniny 90% to porady gdzie ma szukac pytajacy i tylko 10% konkretow na temat. Panowie zapominacie, ze forum jest dla wszystkich. Kazdy ma z tego czerpac jakas wiedze. Wiec podczepienie kilku zdjec z ogolnym opisem konkretnego numeru chyba nie bylo by zbyt problematyczne. Chyba, ze sie myle?
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#43
Lepiej nauczyć łowić ryby niż je rozdawać, nie sądzisz.
"Modelarze" internetowi, a co byłoby gdyby internet ktoś wyłączył, zgroza.
Ja w początkach mojej "kariery" modelarskiej po wiedzę jeździłem do W-wy na giełdę, rozmawiałem z ludźmi, podglądałem i uczyłem się, potem działałem.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#44
Ja od 13 roku życia należę do Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych - uczyłem się elektorniki jeszcze analogowej, na tzw starej makiecie, przywracając ją do życia, przebudowywaliśmy tzw dużą makietę ucząc się pracy z torami, plastikiem, wreszcie budowa makiety Międzychód główny - na której tworzyłem od podstaw budynki, zieleń. To właśnie w takich organizacjach masz szansę się dużo dowiedzieć, nauczyć - przynajmniej podstaw. Podczas wspólych prac z bardziej doświadczonymi.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#45
Wmawiając koledze że robi to dla siebie i jemu ma się podobać przyczyniacie się do tego upadku, wypaczając pojęcie i zasady modelarstwa.
Nie do końca masz rację Pawle. Jeśli kolega @Pawelec PKP nie ma małpio-zręcznych dłoni, nie ma wiedzy i doświadczenia modelarskiego, nie ma dostępnych zdjęć i planów tej lokomotywy to chyba lepiej, żeby zrobił pierwszy model tak jak jemu się podoba. Będzie miał satysfakcję i dzięki takiej pracy zacznie nabierać doświadczenia. Może dzięki temu załapie bakcyla modelarstwa i kolejne budowane modele będą coraz lepsze i coraz bardziej zbliżone do oryginału. Każdy z nas kiedyś zaczynał i przecież nasze pierwsze zbudowane modele nie za bardzo przypominały oryginał... (przynajmniej w moim przypadku tak było). Dajmy szansę koledze.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Użytkownik
#46
Wiecie co ja mam ograniczony budżet i to wy mnie zniechecacie do Modelarstwa . Będąc i słysząc takie rzeczy, może się po prostu odechcieć kolei. Chciałem usłyszeć porady a nie kazania modelarskie. Tak więc przechodząc do sedna sprawy : zmiany w stosunku do pierwowzoru że zdjęcia będzie malowanie wózków na czerwono oraz inne drzwiczki dymnicy , takie jakie są w Fl. 4160
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#47
Wmawiając koledze że robi to dla siebie i jemu ma się podobać przyczyniacie się do tego upadku, wypaczając pojęcie i zasady modelarstwa.

.
To, czy wózki tendra będą czarne czy czerwone ma takie znaczenie, jak zeszłoroczny śnieg. Nie wiadomo, czy egzemplarz, który sie uchował albo ten ze zdjęcia był tak malowany "jak należy", czy akurat taki kaprys mieli kolejarze, odnawiając malowanie maszyny.
Dam własny przykład dotyczący modelarstwa. Kilka lat temu odtworzyłem ze zdjęć i własnych pomiarów budynek stacji wąskotorowej w Nędzy. To taki sam budynek, który z dobudówką wykonał kolega Sebastian robiąc makietę wąskotorowej stacji Nieborowice. U niego, dach jest z dachówki, a u mnie z falistej tektury, udającej dachówkę. Niezależnie co kto na ten temat będzie myślał, mówił i pisał, mój budynek to też jest model. Nie widzę więc żadnego upadku modelarstwa w "tym kraju" ani jego wypaczania. Tak więc, jeśli Kolega Pawelec PKP zrobi tę konwersję BR38 na Ok1 i pomaluje wózki tendra tak, jak sobie postanowi, to będzie to MODEL Ok1 z tendrem, który ma czerwone wózki.
Ponieważ forum jest miejscem wymiany, myśli spojrzeń i poglądów, to chcę zwrócić uwagę, że Kolega Pawelec PKP zadał konkretne pytanie. Czytałem tę dyskusję kilkakrotnie i nie znalazłem nigdzie, aby Kolega pytał, co powinien mieć i wiedzieć przed napisaniem pierwszego postu i o czym to świadczy. Logicznym więc będzie wniosek, że oczekiwał odpowiedzi na to pytanie i pomocy osób z większym doświadczeniem, a nie uwag na ten temat.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#48
Jeżeli autor wątku nie ma odpowiedniego doświadczenia, i nie wiec co i jak, to wiesz... ten temat powinien znaleźć się raczej w dziale "dla początkujących". Zakładając go tutaj, wszyscy podeszli do niego z innej strony. I temu się nie należy dziwić. I proponuję moderatorom go jaknajszybciej tam przenieść.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#51
To jest modelarstwo i prosiłbym o chwilę uwagi : mam do speców konkretne pytania i oczekuje odpowiedzi : jakich rórek o jakiej średnicy mam użyć pod nowy osprzęt ?
Przejrzyj Forum. W tej części, w której teraz jesteśmy, ale i w innych znajdziesz sporo relacji z przeróbek - przepraszam, - konwersji sklepowych modeli na inne i nie tylko lokomotyw, ale i wagonów. Opisy te zawierają sporo informacji; co robiono, jak, jaką techniką, skąd wzięto nowe elementy itd. Na pewno znajdziesz tam sporo odpowiedzi na swoje pytania. Również, jakich "rurek" użyć. Porób sobie notatki. Jak czegoś tam nie znajdziesz, to pytaj na Forum.
 
#52
To jest modelarstwo i prosiłbym o chwilę uwagi : mam do speców konkretne pytania i oczekuje odpowiedzi : jakich rórek o jakiej średnicy mam użyć pod nowy osprzęt ?
A jakiego osprzętu ( producenta ) kolega chce użyć do tej konwersji ?
Pytam ,bo ja budując model swojej Ok1 używałem drutów ( nie rurek ) miedzianych o przekrojach od 0,5 do 1 mm.
Wykorzystanie rurek nie jest to dobry pomysł - ponieważ może być problem z odpowiednim ich wyginaniem.
Naprawdę warto przeczytać artykuł panów Molendy i Florczaka zamieszczonych kiedyś w Świecie Kolei.
Kolega @Andrzo podał na pierwszej stronie link do pobrania tych artykułów.
Pozdrawiam
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#53
Masz tu kolego namiary na rurki, cobyś nie płakał że Ci tylko kłody pod nogi rzucamy.

https://www.artol.sk/144-trubky-mosadzne

http://www.litomysky.cz/mat/albo.htm#velmimale

Wykorzystanie rurek nie jest to dobry pomysł - ponieważ może być problem z odpowiednim ich wyginaniem.
Naprawdę warto przeczytać artykuł panów Molendy i Florczaka zamieszczonych kiedyś w Świecie Kolei.
Właściwe pytanie Zbyszku to nie jak będzie te rurki kolega wyginał, tylko czemu chce zastosować rurki, ja znajduję jedyną odpowiedź, chce dojść do nieomal stuprocentowej wierności modelu w stosunku do oryginału, inaczej nie potrafię sobie tego wytłumaczyć.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Użytkownik
#54
A jakiego osprzętu ( producenta ) kolega chce użyć do tej konwersji ?
Pytam ,bo ja budując model swojej Ok1 używałem drutów ( nie rurek ) miedzianych o przekrojach od 0,5 do 1 mm.
Wykorzystanie rurek nie jest to dobry pomysł - ponieważ może być problem z odpowiednim ich wyginaniem.
Naprawdę warto przeczytać artykuł panów Molendy i Florczaka zamieszczonych kiedyś w Świecie Kolei.
Kolega @Andrzo podał na pierwszej stronie link do pobrania tych artykułów.
Pozdrawiam
Odpowiadam na pytania - Chcę model szczegółowy i taki co miał mniej więcej odzwierciedlenie w rzeczywistości. Moim marzeniem modelarskim jest wprowadzenie do ,,ruchu planowego" na makiecie trakcji parowej i chcę by ten model był na tyle szczegółowy, żeby mógł pociągnąć pociąg z lat
70. 80. i 90. XX wieku. Oto są wyniki badań ze zdjęcia i co planuje kupić by zrobić całkowicie nową od początku armaturę kotła ;
Prądnica H0
Wlew do sodafosu
zawór na rurę
zawór ogrzewania parowego
mocowanie rur i poręczy
sprężarka 3 cylindrowa Hoffmana
zawór do sprężarki 3 cylindrowej Hoffnana
Wszystko to zamierzam kupić i pytanie czy czegoś zapomniałem ?
Osprzęt kupię w UMF
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#55
Z tego co czytam widzę że pojawił się kolejny co ma motykę i chce przekopać słońce ale ma bardzo małe pojęcie
jak to zrobić.Masz małe doświadczenie w modelarstwie,gdybyś miał duże nie zadawałbyś takich pytań jakie zadajesz.
Moja propozycja kup sobie na początek"staropikową" BR80 i spróbuj na niej zrobić pierwsze kroki w konwersje.
I wystarczy że przerobisz ja na fikcyjny ale prawdopodobny parowóz,jak coś nie wyjdzie to bez żalu wyślesz
"toto"w stronę śmietnika,a jak wyjdzie to wtedy weź się za przeróbkę kolejnego bardziej skomplikowanego
parowozu itd.Dopiero po jakimś czasie,jak dojdziesz do wprawy,masz szanse na zrobienie Ok1 z BR38.
 
#56
Odpowiadam na pytania - Chcę model szczegółowy i taki co miał mniej więcej odzwierciedlenie w rzeczywistości. Moim marzeniem modelarskim jest wprowadzenie do ,,ruchu planowego" na makiecie trakcji parowej i chcę by ten model był na tyle szczegółowy, żeby mógł pociągnąć pociąg z lat
70. 80. i 90. XX wieku. Oto są wyniki badań ze zdjęcia i co planuje kupić by zrobić całkowicie nową od początku armaturę kotła ;
Prądnica H0
Wlew do sodafosu
zawór na rurę
zawór ogrzewania parowego
mocowanie rur i poręczy
sprężarka 3 cylindrowa Hoffmana
zawór do sprężarki 3 cylindrowej Hoffnana
Wszystko to zamierzam kupić i pytanie czy czegoś zapomniałem ?
Osprzęt kupię w UMF
Jeżeli będą to mosiężne odlewy to po zakupie zobacz kolego jakie są wyjścia z tych elementów wówczas dobierzesz sobie odpowiedniej średnicy druciki imitujące rury. Jeżeli model ma być osadzony w latach 70-80 tych to proponuję jeszcze elektromagnes SHP , a przede wszystkim zawory kotłowe , bo ich nie wymieniłeś , gwizdek . Fajnie pasują zawory z oferty firmy Weinert.
Tu na forum jest mój temat w którym starałem się dość dokładnie pokazać swoją konwersję. Możesz tam zajrzeć. Link widziałem podał kolega Andrzej na pierwszej stronie Twojego tematu.
Pozdrawiam
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
#58
Łatwo pisać o ofercie firmy Weinert, ale gdzie można w Polsce kupić jej wyroby? Sam bym chętnie sobie coś tam kupił.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
#60
Mnie interesują dodatki do taboru, do niemieckich parowozów głównie, takie jak np. latarnie/lampy. Tam tzn. w shopie24 nie ma takich dodatków niestety Weinerta...
 

Podobne wątki