• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fleischmann 4075 na OKo1-12

marcinwal

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witam
Mam pytanie, czy mogę prosić o pomoc w postaci dokumentacji zdjęciowej parowozu Oko-1 ,a dokłaniej szukam maszyny o numerze 12? wiem że gdzieś widziałem ten parowóz w okresie lat 50-60, nadmienię że znalazłem zdjęcie Oko-1-17 z lat pięćdziesiątych w Poznaniu. Będę wdzięczny za pomoc dodam, że szykuję się do konwersji modelu fleischmann 4075 i muszę podeprzeć się jakimś materiałem. Z góry dziękuję za pomoc.
 
OP
OP
marcinwal

marcinwal

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i cenne uwagi, sprecyzuję o co mi konkretnie chodzi ,a mianowicie o reflektory w latach 50-60, czy założono polskie małe, czy też zostały niemieckie zdjęcie które mam Oko1-17 przedstawiają niemieckie kiedy zdjęcie było zrobione nie wiem. Znalazłem je na włoskim ebay-u.
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#10
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i cenne uwagi, sprecyzuję o co mi konkretnie chodzi ,a mianowicie o reflektory w latach 50-60, czy założono polskie małe, czy też zostały niemieckie zdjęcie które mam Oko1-17 przedstawiają niemieckie kiedy zdjęcie było zrobione nie wiem. Znalazłem je na włoskim ebay-u.
Trudne pytanie, stawiam, że zostały niemieckie, ale polskie K-30 nie były wcale takie małe.;)
Oglądając kroniki PKF, można wywnioskować, że parowozy konstrukcji niemieckich montowane po wojnie otrzymywały oświetlenie typu niemieckiego, a Pt47 już K-30.
 
OP
OP
marcinwal

marcinwal

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#11
Na tej kolorowej fotce Karola, widac numer, tylko czy jest to egz. 11 czy 12, wiem że było ich w Polce ok.20 egz. wszystkie w poznańskiej dyrekcji, a czy wiadomo kiedy to zdjęcie zostało zrobione?
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#12
Na tej kolorowej fotce Karola, widac numer, tylko czy jest to egz. 11 czy 12, wiem że było ich w Polce ok.20 egz. wszystkie w poznańskiej dyrekcji, a czy wiadomo kiedy to zdjęcie zostało zrobione?
Opis ze zdjęcia:

PKP 4-6-4T No. OKo1 11 (ex-Prussian T18 class, DR & DB Class 78) in green livery ambles through the countryside. It is working a two coach passenger train along the secondary line from Czempin, south of Poznan, to Jarocin, exact location unknown but presumably near a wayside station as there are sidings in the foreground. Wednesday, 3rd July 1974.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#14
Swoją drogą aż mnie korci, żeby sobie tą 11-tkę w zielonym malowaniu zrobić, tym bardziej że fotka ma tyle lat, co ja ;)
 
OP
OP
marcinwal

marcinwal

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#15
Też o tym myślę, mam przygotowane wszystko pod 12 ale 11 jest udokumentowane i będzie jakiś punkt odniesienia, a zamówienie blachy z nr 11 to przecież żaden problem, o kalce nie wspomnę, od poniedziałku zaczynam rozbierać br78 Fl 4075 , więc będę umieszczał tutaj zdjęcia istotne do póżniejszego montażu, mam nadzieję że pomożecie mi zbudować poprawny model, i uzbroić go w dekodery.Model ma uszkodzone pomosty maszynisty i myślałem aby dorobić je z blaszek, bo te w maszynie niestety są trochę zalane klejem przez poprzedniego właściciela.
 

Załączniki

OP
OP
marcinwal

marcinwal

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#16
Tak więc czas zacząć, zdecydowałem się na relację, oto kilka zdjęć z rozbiórki, lokomotywy, zmieniam opcję, założę nowe reflektory i spróbuję zrobic Oko1-11 z początku IV epoki, zieloną, będę wdzięczny za każdą opinię bez względu na to czy będzie krytyczna czy nie.I tu piersze pytanie wie ktoś z Was jak wyciągnąć ten silnik?
 

Załączniki

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#17
I tu piersze pytanie wie ktoś z Was jak wyciągnąć ten silnik?
Powodzenia!
Samego silnika nie można wyjąć, bo stojan silnika jest zintegrowany z ramą modelu. Jedynie wirnik. Zamaskowałbym go i zostawił przy malowaniu. Jest też opcja zamontowania nowego silnika z zestawem adaptacyjnym od sb-modellbau, ale to już wydatek co najmniej 50E.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#18
To jest stary silnik i kiedyś kolega z forum-Flotoma Tomasz Florczak opisywał jego wymianę w Świecie kolei.
O wilku mowa.;)
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#19
Powodzenia, z chęcią będę się przyglądał, sporo problemu będzie z doprowadzeniem drzwi dymnicy do odpowiedniego stanu.
 

Podobne wątki