• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fitomodele

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Chodzi o sklep Alegratka kalkomanie-tak to są te same zestawy. Na kalki -niebieskie Cargo dostarczyłem zdjęcia swoje i kolegi (za co bardzo jemu dziękuję). Rozkład kalek na powyższych dwóch wagonach PKP Cargo jest zgodny ze oryginałem. Do zestawu dołączone są kalki na Eaos (Eaos-w) z datą rewizji 86r.
 

Krzychu 126

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Chodzi o sklep Alegratka kalkomanie-tak to są te same zestawy. Na kalki -niebieskie Cargo dostarczyłem zdjęcia swoje i kolegi (za co bardzo jemu dziękuję). Rozkład kalek na powyższych dwóch wagonach PKP Cargo jest zgodny ze oryginałem. Do zestawu dołączone są kalki na Eaos (Eaos-w) z datą rewizji 86r.
Dokładnie, piszemy o tej kalkomanii: http://www.kalkomanie.com/kalkomanie-1/1-87-h0-6/wagony-towarowe-16/epoka-iv-55/eaos-w-h678

Próbowałem na podstawie Atlasu wagonów towarowych Pawła Terczyńskiego sprawdzić numery dostępne na kalkomanii i wyszło mi coś takiego:

532 9 713-1 był to 401Wj(Eaos) przenumerowany później na 5343(Eaos-w) tyle że 532 9 to numer sprzed zmiany numeracji a kalkomania ma przedstawiać wagony po zmianie numeracji(rev 84.11.06) produkowany do roku 1979

531 4 119-0 był to 409W(Eaos-w) produkowany do roku 1979

536 7 200-3 był to 412W(Eaos) produkowany od 1983 do 1986 tak więc czy ta rewizja może do niego pasować?

596 0 624-3 był to 401Wb jednak nie udało mi się ustalić typu ponieważ od początku produkcji tego typu (1966r) był to Eas a w roku 1974 zlikwidowano w nowych wagonach uchylne ściany czołowe i produkowano ten wagon jako Eaos do roku 1975. Może bardziej doświadczeni ustalą kiedy mógł zostać wyprodukowany ten egzemplarz i jednocześnie będzie wiadomo czy to Eas czy Eaos.

530 2 126-8 był to 408W(Eaos) zbudowany w 1979r, ale jaki miał numer po zmianie numeracji to nie wiem.


Jak widać kalkomania nie dotyczy jedynie wagonów typu 401Wj a ja osobiście mam wątpliwości jakoby rev 84.11.06 mogła pasować do wszystkich powyższych numerów.

To są tylko moje analizy i nie wiem czy są w pełni słuszne. Liczę na komentarze doświadczonych osób w tej sprawie
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Rewizja na pewno nie pasuje do wszystkich, tylko do jednego numeru, albo jest kompletnie przypadkowa.
Jak sprawdzałem bazę węglarek PKP w 2005 i 2006r to w tabelach panował chaos...ale udało mi się ustalić że napewno nie pasuje na numery sprzed zmiany numeracji.
Ustaliłem że rewizja może pasować na 536 7 200-3 .
596 0 624-3 to był Eas.
 

Krzychu 126

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Czyli żeby było w miarę sensownie to można wykonać węglarki z następującymi numerami:

531 4 119-0
536 7 200-3
530 2 126-8 (chociaż nie wiadomo czy zmienił mu się numer po zmianie numeracji czy pozostał taki sam)

596 0 624-3 to był Eas.
Tego również można wykonać pod warunkiem że ktoś sobie wyrzeźbi uchylne ściany czołowe.
 

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
490 20 1
Czy ma ktoś może bieżące informacje na temat dostępności kitów Fitowęglarek? Nie otrzymuję odpowiedzi na maile do Pana Fity.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Brak podwozi i wózków plastykowych - dostępne są same pudła. Możliwe że w kwietniu będą znów kompletne zestawy.
 
Reakcje
10 1 0
Witam koledzy z forum. Nie do końca zrozumiałem wasze posty odnośnie odnośnie kalkomanii do zestawów/kitów. Czy do zestawów jest dodawany tylko jeden typ kalkomanii, czy producent daje jakiś wybór? W sumie gdyby tak było to trochę lipa, jeśli kilka węglarek miałoby takie samo oznaczenie. Chyba , że się mylę...
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
Odgrzewam. Nic w sprawie dostępności się nie zmieniło? Może ma ktoś taki zestaw kompletny (blachy) i chciałby się go pozbyć?