Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Właśnie chcąc dodać do spisu kolekcji modele lokomotywek wąskotorowych od Pana Fity, wykryłem pewien chyba błąd.
Otóż Pan Fita sprzedaje modele lokomotywek GLs40. Tak też było kiedyś podane w internecie, oraz w artykule w piśmie "Koleje małe i duże". Jednakże teraz po wniknięciu lekkim, zauważyłem, na podstawie książki "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" Bogdana Pokropińskiego, że takich lokomotyw w ogóle nie było. Były GLs20, GLs25, GLs30 i GLs70E. Model wygląda jak GLs30, zresztą zgadza się to również z fotkami zachowanych oryginałów lokomotyw GLs30. Pozostałe lokomotywy różnią się, i to w znaczny sposób wyglądem.
Wygląda więc na to, że Panu Ficie się coś pomyliło i że faktycznie to sprzedaje modele lokomotyw GLs30.
Witam wszystkich. Mam takie pytanko mianowicie słyszałem ,że można kupić wagony Eaosy do składania (odlewy blachy i kalka) bodajże od WKMK. Jednak od jakiegoś czasu ciężko znaleść jakąś informacje czy są jeszcze dostępne. temat pojawiał się już na forum ale to już było chyba z 5 lat temu... A wiec pytam Szanownych kolegów z forum czy ktoś coś wie....?
Pan Fita oferuje także blachy fototrawione + odlewy do laska na podwozie od Rocowskiego trzyosiowego parowozu w H0e. Istnieje możliwość zakupu gotowego wyrobu (preferowana opcja z dostawą własnego podwozia). Zdjęcia w dwóch wersjach wykonania, przepraszam za słabą jakość zdjęć - ale robione w terenie. Tel do p. Fity 606704644.
Pan Fita oferuje także atrapy wózków do H0e, niestety nie mogę zrobić dobrego zdjęcia bez statywu. Eaosy i kalki (we współpracy z Allegratką) też są stałym punktem programu.
Panowie podajcie jakiś numer tel. lub może jakiś link który działa by skontaktować się z Panem Witoldem Fitą. Niestety oba sznurki z pierwszej strony nie działają.
I druga sprawa czy nadal są w ofercie Eaosy-w, gdyż ostatnio kolega ZBIN1964 pokazał inną wersję z zestawu do składania od Pana Fity.
Eaos-w jest wersją odlewaną podstawowo - szlifując drzwi i kupując blaszki z drzwiami można zrobić zwykłego Eaosa. Co do cen i dostępności to dzwońcie do pana Fity - on ma najświeższe wiadomości.
Eaos-w jest wersją odlewaną podstawowo - szlifując drzwi i kupując blaszki z drzwiami można zrobić zwykłego Eaosa. Co do cen i dostępności to dzwońcie do pana Fity - on ma najświeższe wiadomości.
Panowie podajcie jakiś numer tel. lub może jakiś link który działa by skontaktować się z Panem Witoldem Fitą. Niestety oba sznurki z pierwszej strony nie działają.
I druga sprawa czy nadal są w ofercie Eaosy-w, gdyż ostatnio kolega ZBIN1964 pokazał inną wersję z zestawu do składania od Pana Fity.
Tak jak napisał kolega wyżej podstawowa wersja to Eaos-w dokupując blaszki zrobisz sobie Eaos , a można też zrobić wersję Eas. Ja zakupiłem 5 zestawów i chcę zrobić 2 Eaos,2 Eaos-w i jedną wersję Eas ,ale to już będzie trochę "zagrychy",bo trzeba wyciąć ściany czołowe i dorobić nowe.Efekty swoich dokonań pokaże w moim temacie -zapraszam.
Panowie tu apel potrzebuję zdjęc ścian czołowych węglarki Eas :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Pomoże ktoś :?: :?:
Pozdrówka
Czas odświeżyć wątek, w związku z faktem, iż Pan Fita ma nowe ciekawe rzeczy w ofercie. A ponieważ część z tego nabyłem, to mogę zaprezentować.
Dokładnie chodzi o to, iż pojawiły się nowe pojazdy trakcyjne i wagony. Wszystkie modele zostały przygotowane w skali H0f, czyli na tory o rozstawie szyn 6,5 mm. Fakt ten jest interesujący, gdyż modele te pozwalają na odwzorowanie na makiecie czy module kawałka kolejki leśnej czy torfowej, gdzie na bardzo małej przestrzeni można ukazać całkiem sporo, zaś ciasne łuki nie będą niczym nienaturalnym.
Ja się skupię tylko na pojazdach trakcyjnych, bowiem tylko one mnie jak zawsze interesują.
lokomotywa spalinowa typu Ns1
Do dziś zachowało się sporo tych maszyn. Wygląd poszczególnych egzemplarzy może być bardzo odmienny od siebie, ze względu iż przewoźnicy przystosowywali maszyny wedle swoich potrzeb, zapewne niejednokrotnie służyły u niejednego przewoźnika, i pewnie nie jedna maszyna w eksploatacji była dziesiątki lat.
Model ze względu na swoją skalę jest malusieńki, mimo to detale stoją na wysokim poziomie, odwzorowano również skromne wyposażenie kabiny! Ze względu na wielkość, nie przewidziano możliwości zabudowania napędu.
lokomotywa spalinowa typu C XIV
Nie wiem, czy do dziś zachowała się choć jedna maszyna tego typu. Pierwotnie lokomotywy tego typu użytkowane były przez wojsko, następnie zaś trafiły jak mówił Pan Fita na kolejki leśne. Ponoć także na terenach polskich. Pochodzą z początków XX wieku. Były budowane w wielu odmianach, zachowane zdjęcia z początków ich eksploatacji wskazują że w zasadzie każda maszyna była wyposażona nieco odmiennie, mimo iż już i fabryczny wygląd był różny poszczególnych maszyn. Tak zwane "feldbahny". Chyba jedne z pierwszych lokomotyw spalinowych wąskotorowych, a nawet i w ogóle lokomotyw z napędem spalinowym. Również detale stoją na wysokim poziomie i również model posiada wyposażenie kabiny. Istnieje możliwość wykonania modelu z napędem.
drezyna motorowa z kolei wąskotorowej z Czarnej Białostockiej
Rzekomo zbudowano taką jedną drezynę. Nie udało mi się znaleźć informacji o tym, ale nie mam publikacji o kolejach wąskotorowych i szukałem tylko w internecie. Wewnątrz modelu odwzorowano siedzenia oraz także i ten model można zamówić w wersji z napędem.
Z informacji od Pana Fity wynika, iż technologia powstania powyższych modeli nie należy do najprostszych, za to zawiera w sobie nowoczesne rozwiązania. Zresztą widoczne jest to po detalach, które jak wspominałem są naprawdę niezłe. Także i napędy ponoć nie są już ręczną robotą, gdzie każdy model składał się z innych podzespołów zaś jazda pozostawiała wiele do życzenia. Modele te stanowić mogą bardzo dobrą konkurencję dla zagranicznych bardzo drogich wytwórców, gdzie jakość odwzorowania tych małych pojazdów nie zawsze stoi na wysokim poziomie, zaś cena tak.
I jeszcze coś. Informacja dla osób które ewentualnie chciałyby doszukiwać się czegoś nieprawidłowego w detalach. Modele na zdjęciach wydają się ogromne. W rzeczywistości najdłuższy z nich, czyli lokomotywa typu C XIV ma jedynie 37 mm długości. Już przy patrzeniu z odległości 40 cm większości detali po prostu nie widać. Poza tym, dziś było słabe światło do robienia fotek, więc detale nie wyszły niestety ostre.
Super! No to jest właśnie to. Sam nigdy tego chociażby na fotce nie widziałem, ale teraz już mam dowód że takie cudactwo istniało. Misiek, to może napisz gdzie to teraz stoi, oraz może masz więcej informacji o tym pojeździe? Na przykład, czy to miało jakieś oznaczenie? Wiesz cosik o tym?
Kurcze, chyba już tam "trochę" stoi, skoro mchem zarasta...
Ale jak tak porównuję to z modelem, to coś ciężko mi się przyczepić do czegoś, bo wygląda na to że w modelu uchwycono zarówno proporcje jak i detale.