• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fikcyjna stacja - moduły

OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#81
Trochę to w tym wypadku bez sensu - jakie byłoby uzasadnienie takiego rozwiązania? A pędnie i skrzynie są do przeróbki tak czy tak, pisał już o tym Tomek K. Proponuję albo wywalić wszystko i założyć, że są tam tylko urządzenia kluczowe (wtedy potrzebne są zwrotniki z dźwigniami), albo przerobić pędnie i napędy tak, by przypominało to normalne urządzenia pędniowe.
Zwrotniki z dźwigniami mam więc mogę założyć takowe i będzie po problemie ale muszę wtedy wywalić pędnie do zwrotnic tak??
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#82
Trochę to w tym wypadku bez sensu - jakie byłoby uzasadnienie takiego rozwiązania? A pędnie i skrzynie są do przeróbki tak czy tak, pisał już o tym Tomek K. Proponuję albo wywalić wszystko i założyć, że są tam tylko urządzenia kluczowe (wtedy potrzebne są zwrotniki z dźwigniami), albo przerobić pędnie i napędy tak, by przypominało to normalne urządzenia pędniowe.
W sumie to fakt. Duża, piętrowa nastawnia i takie dziwaczne połowiczne rozwiązanie. W dodatku rozjazdy praktycznie tuż przed nastawnią.
Zwrotniki z dźwigniami mam więc mogę założyć takowe i będzie po problemie ale muszę wtedy wywalić pędnie do zwrotnic tak??
Dokładnie tak. Będą potrzenme jedynie pędnie do semaforów.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
#84
Ja nic na to, już się wypowiedziałem:
Trochę to w tym wypadku bez sensu - jakie byłoby uzasadnienie takiego rozwiązania? A pędnie i skrzynie są do przeróbki tak czy tak, pisał już o tym Tomek K. Proponuję albo wywalić wszystko i założyć, że są tam tylko urządzenia kluczowe (wtedy potrzebne są zwrotniki z dźwigniami), albo przerobić pędnie i napędy tak, by przypominało to normalne urządzenia pędniowe.
Jako uczeń (potajemny) Kolegów AH, PP, ToK ośmielę się dopisać jeszcze jedną uwagę (mam nadzieję, że Nauczyciele będą dumni). Przy ręcznym przestawianiu zwrotnic przy gruncie, buduje się nastawnie parterowe, a ta chyba należy do piętrowych, gdzie na parterze są naprężacze. Jeżeli założymy, że z racji wyglądu jest to jakiś wariant nastawni parterowej, to trzeba dostawić naprężacze zewnętrzne do semaforów. Czyli albo trzeba poprawić dojście pędni do pokryw napędów i zostawić nastawnię taką, jaka jest i nie dostawiać naprężaczy zewnętrznych albo zmienić nastawnię, dostawić naprężacze zewnętrzne i zastosować ustawianie przebiegów przy gruncie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#85
Michał (bstok70) ma oczywiście rację. Kluczowe urządzenia przy takiej piętrowej nastawni wyglądają trochę na prowizorkę. Przy urządzeniach kluczowych stosuje się nastawnie parterowe, bo 1) niepotrzebne jest dolne pomieszczenie na naprężacze (do semaforów stosuje się zewnętrzne) i 2) obsługa nie musi latać w kółko po schodach. Więc ja bym raczej zrobił pędnie - albo wymienił nastawnię na mniejszą. I oczywiście proszę nie zapomnieć o drugiej nastawni na drugim końcu stacji.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#86
Nastawnie dam parterową bo mam taką na drugi koniec stacji. Dam ją z tej strony i będzie wszystko ok. Tą piętrową dam z drugiej strony i tam dam zwrotniki bez dźwigni dam pędnie do zwrotnic i oczywiście wtedy skrzynki przy zwrotnicach przerobię. I wtedy będzie to miało "ręce i nogi".

EDIT:

Zrobię foto u siebie na stacji i dam tu bo nie widzę zewnętrznych naprężaczy u nas a nastawnia jest parterowa.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#87
I to dopiero będzie prowizorka!:p Na jednym końcu urządzenia ręczne, na drugim pędniowe - ale takie rzeczy zdarzają się w naturze. Żeby to miało ręce i nogi, to klucze trzeba zastosować tam, gdzie jest mniej zwrotnic do obsługi (nastawnia wykonawcza), a tam, gdzie więcej zwrotnic i manewrów zrobić nastawnię dysponującą z urządzeniami pędniowymi.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#88
I to dopiero będzie prowizorka!:p Na jednym końcu urządzenia ręczne, na drugim pędniowe - ale takie rzeczy zdarzają się w naturze. Żeby to miało ręce i nogi, to klucze trzeba zastosować tam, gdzie jest mniej zwrotnic do obsługi (nastawnia wykonawcza), a tam, gdzie więcej zwrotnic i manewrów zrobić nastawnię dysponującą z urządzeniami pędniowymi.
No to taka prowizorka jest w Gubinie właśnie w realu :) Jedna nastawnia parterowa: semafory sterowane poprzez pędnie, zwrotnice ręcznie z kluczami - druga nastawnia piętrowa i wszystko sterowane poprzez cięgna. Byłem sobie wszystko pooglądałem i wreszcie rozumiem co i jak jest sterowane. W załączniku zdjęcie semafora wjazdowego (od Wałowic) nazwanego przeze mnie terminatorem bo połączenie kształtowego z tarczą świetlną i Sz (z drugiej strony stacji wjazdowy semafor jest świetlny). Tak więc nasz stacja to niezła hybryda jeśli chodzi o urządzenia srk.
 

Załączniki

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
190 2 0
#89
Sygnalizator niczego sobie. Bardzo falnie rozwiązano problem umieszczenia tarczy przelotowej. Taki oszczędny mocno.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#90
Po urlopie czas na pracę. Wziąłem się za przerobienie pędni do semaforów zgodnie z wytycznymi kolegów. Pędnie do zwrotnic zostały usunięte (zostało wkleić dźwignie). Zdjęcia na świeżo - schnie wszystko.
 

Załączniki

OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#91
Dzisiaj powstała nastawnia (wycinanka GPM). Brakuje kawałka komina, drabinki na kominie i rynien. Bardzo miło się skleja, bez patyny wygląd nieakceptowalny. Postawiona tylko do zdjęcia aczkolwiek docelowo będzie stała właśnie tam. Udało się także wkleić dźwignie do ręcznego przestawiania zwrotnic (lepszego foto nie mogę zrobić).
 

Załączniki

OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#92
Robota się pali w rękach, więc na gorąco fotki. Szafa koło budy dróżnika wklejona oraz dodane barierki na schodach.
 

Załączniki

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.398 28 0
#95
Pytam bo też montuje identyczne szlabany, a nie wiem gdzie mogę dostać ładnie wyglądające korbki. Umiejscowić sterowanie szlabanami w środku to też jakiś pomysł.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#96
Ja to nie wiem czy tego przejazdu nie zaminuje i nie wysadzę w powietrze. Po głowie chodzi mi inny pomysł a i tak planuje własny mechanizm zdalnego otwierania i zamykania.
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.398 28 0
#97
I jedno i drugie mnie osobiście zainteresowało, wobec tego czekam na relacje z wielkiego wybuchu i zdalnego sterowania rogatkami.:)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Dawno nie zaglądałem.... Jak już poprawiałeś pędnie do semaforów (teraz jest dobrze) to trzeba było jeszcze poprawić usytuowanie semaforów. Ten środkowy jest ustawiony tragicznie! Ze zdjęcia wynika, że stoi praktycznie w miejscu ukresu, albo nawet w ukresie. Semafory ustawia się w stosunku do ukresu w odległości drogi ochronnej jeśli zakłada się jednoczesność przebiegów lub min 15m przed ukresem jeśli jednoczesności nie ma. Tak jak stoi jest źle.
 

Podobne wątki