• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fikcyjna stacja - moduły

tkarkady

Aktywny użytkownik
#41
No chyba, że masz tam jakąś sprężynę.
A no właśnie , miałem 3 różne i wszystkie wracały do neutrum więc podejrzewam że jakąś tam sprężynkę miały .
Żeby je utrzymać w wychyleniu musiały być pod prądem . Ale to były starocie z rozebranej aparatury Webraprop czy jakoś tak , chciałem ich użyć do rozjazdów i w końcu zrezygnowałem .
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#42
Ostatnio zacząłem się poważnie przymierzać do kolejnej części makiety i w związku z tym testowałem różne patenty do sterowania rozjazdami.
Testowałem i napęd conrada,i sewo od modeli lotniczych,i napedy BTTB i siowniki od centralnego zamka,z tych testów wyszło mi że najprościej i najtaniej
jest użyć tych ostatnich.Zalety proste sterowanie ,łatwo dopasować do rozjazdu czy semafora ,wytrzymałość jak ruski czołg no i koszt niewielki.Jedyną wadą,która jednocześnie może być zaletą,jaką zauwazyłem są ich gabaryty.Nikogo nie namawiam ale warto przemyśleć taką opcję.
 

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#43
A no właśnie , miałem 3 różne i wszystkie wracały do neutrum więc podejrzewam że jakąś tam sprężynkę miały .
Żeby je utrzymać w wychyleniu musiały być pod prądem . Ale to były starocie z rozebranej aparatury Webraprop czy jakoś tak , chciałem ich użyć do rozjazdów i w końcu zrezygnowałem .
A to sorry :) Zwracam honor :) Te stare serwa od aparatur nieproporcjonalnych tak miały :) Tylko teraz w sklepie takich nie kupisz :)
W ogóle to trzymaj je i dbaj o nie, bo to zabytek techniki!
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#44
Witam.

Czasu dużo upłynęło a w temacie cisza, co nie oznacza, że nic się nie dzieje. Semafory kształtowe działają wyśmienicie w połączeniu z serwami modelarskimi i sterownikami forumowego kolegi. Plan stacji nie uległ zmianie dołożyłem tylko jeden moduł w obrębie stacji w celu wydłużenia torów przy peronach oraz doszła rampa i tor dzięki któremu można do niej podjechać z obu stron. Foto z wczorajszych prac siewnych (sadzarka z łapki). Przepraszam za jakość ale oświetlenie marne no i telefon w roli aparatu. Z działania sadzarki jestem bardzo zadowolony (dość ciekawe uczucie jak się zapomni i dotknie np. sitka), trawka staje bez problemu sadzona na lakier do włosów. Dam aktualne zdjęcia modułów jak tylko aparat naładuję. Most na module wsadzony tylko do foto.

Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#46
Witam.

Mały Up. Foto z dalszych prac przy module z mostem. Cały czas sadzarka + trawki (Polak, Faller, Noch), posypki i siateczki, lakier i tak w kółko oraz foto aktualnego wyglądu stacji z nowym modułem i bocznicą. Aktualnie wszystkie trzy semki działają z przełączników oraz zwrotnice (też przełączniki + napędy Conrad). Piasek między torami w skrajni wygląda na biały ale taki nie jest a i tak w chwili obecnej używam innego dzięki koledze leczo1980 (wiele lepsza frakcja oraz barwa). Na module z mostem w dalszym planie zieleń niska oraz drzewka (sosny i brzozy chłopaków z MBR).

Pozdrawiam
 

Załączniki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#47
Heloł :). Strasznie stetryczałem i bardzo przepraszam, że do tak pięknej pracy mam uwagi lekko krytyczne. Jako miłośnik urządzeń srk i człowiek, który wychowywał się przy sygnalizacji kształtowej (w Białymstoku po dziś dzień taka sygnalizacja dominuje) muszę wyrazić żal, że nie poprowadziłeś "kluczowych dla semaforów kształtowych smaczków" czyli pędni i tras pędniowych. Nie wiem jak będą dorastały dzieci mieszkające w Twojej miejscowości w pobliżu Twojej stacji. Odbierasz im absolutnie najważniejszy element zapowiedzi nadjeżdżającego pociągu - charaktersytyczne brzęczenie stalowych linek podczas podawania sygnału na semaforze :( . Przez co nie zdążą wybiec na podwórko, pociąg przejedzie, nikt go nie zauważy i kto wtedy zakocha się w kolei? Kto będzie wzruszał się na widok samotnych słupków pędniowych - wspomnień po dawnej kolei gdy już swoją stację zmodernizujesz?
Ech, sam się popłakałem, przepraszam. Już dobrze :)
Mam też jeszcze jedno pytanie. Czy roślinność pod tak nisko zawieszonym mostem nie jest zbyt bujna? Czy nie powinno być więcej "łysinek"? Ja w ogóle nie potrafię tworzyć tak ładnej zieleni, więc pewnie nie powinienem się wypowiadać ale mam taki lekki dyskomfort. Gdyby most był wyżej - ok, ale gdy jest tak nisko... no nie wiem.
Pozdrawiam Michał
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#48
Michał, pocieszę Cię - spokojnie koryta z linkami do semów będą tak jak u mnie na stacji, natomiast skrzynki przy zwrotkach won i będą z ręki tak jak u mnie na stacji. Tam jeszcze nie ma nastawni przy semaforach i dlatego nie ma jeszcze elementów sterujących (linek) do wykonawczych (semki).

Pozdrawiam
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#49
Po pierwsze semafor jednoramienny z środkowego toru powinien być na maszcie wąskim a nie na kratowym i coś mi się wydaje, że stoi już za ukresem lub tuż przy nim czyli źle (min 15m w realu), a po drugie co to są "semki" i "zwrotki"???!!!
 
P

Paweł Piotr

Gość
#50
Przy takiej konstrukcji głowicy zwrotnicowej semafor jednoramienny powinien znaleźć się w miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem. Będzie "po kolejowemu" i Tomek K będzie zadowolony (jeśli zmienisz jego maszt na wąski)..
 

Załączniki

OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#52
Po pierwsze semafor jednoramienny z środkowego toru powinien być na maszcie wąskim a nie na kratowym i coś mi się wydaje, że stoi już za ukresem lub tuż przy nim czyli źle (min 15m w realu), a po drugie co to są "semki" i "zwrotki"???!!!
Przy takiej konstrukcji głowicy zwrotnicowej semafor jednoramienny powinien znaleźć się w miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem. Będzie "po kolejowemu" i Tomek K będzie zadowolony (jeśli zmienisz jego maszt na wąski)..
Mam świadomość, że maszt jest nie ten ale przy zakupie poszedłem na ten kompromis bo nie było tych semaforów w Conradzie do montażu. Co do jego ustawienia poruszaliśmy ten temat już wcześniej i jest on przed ukresem ale niewiele (bardzo niewiele) co było podyktowane chęcią posiadania jak najdłuższych torów stacyjnych. Teraz gdy dołożyłęm jeszcze jeden moduł stacyjny to może faktycznie pokuszę się o jego przestawienie (a w ogóle to chciałbym wszystkie trzy w jednej linii).

Mam pytanie odnośnie budynku stacyjnego -czyja to produkcja i ewentualnie jeżeli można numer katalogowy?
Oczywiście tylko muszę odnaleźć pudełko.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
#53
Fajnie technicznie wykonana praca (y) Co prawda żaden ze mnie znawca tematu, ale czy na pewno nad takim suchym rowem ktoś wznosiłby most takiej konstrukcji? Nie chciałeś się pokusić o rzekę?
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#55
Fajnie technicznie wykonana praca (y) Co prawda żaden ze mnie znawca tematu, ale czy na pewno nad takim suchym rowem ktoś wznosiłby most takiej konstrukcji? Nie chciałeś się pokusić o rzekę?
No widzisz miała być rzeka ale że ja początkujący to zrezygnowałem bo nie chciałem nić na siłę. Zieleń to moje pierwsze podejście do tego tematu i tu mi bardzo Paweł (leczo1980) pomógł (za co dziękuję) no i jestem w szoku jak to wyszło a jeszcze nie skończone.

Co do dworca, to wygląda mi na:
Dworzec Tonbach, skala H0, VOLLMER 3524
Sam taki posiadam :)
Potwierdzam :)
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#56
A dlaczego ten most jest niepoprawnie usadowiony? Po pierwsze na taką konstrukcje przyczółki są za delikatne i za małe, a po drugie most leży częściowo na gruncie a częściowo na przyczółku czego w realu nigdzie nie ma a po trzecie brak mu jest stołeczków ....
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#57
Tak się poprzyglądałem temu osadzeniu mostu i wziąłem dremel w rękę. Oto co wyszło (most skrócony, osadzony na pylonach). Od razu zacząłem kanały pędniowe do semaforów na razie takie surowe nawet dobrze nie zaszutrowane i nie ukryte w piasku (inspirowałem się takimi jakie są u nas na stacji).
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#58
No i niestety nie popatrzyłeś dobrze. Pędnia do semafora może dochodzić z przodu, z tyłu lub od dołu w przypadku pędni prowadzonej w kanałach, a ponieważ są to semafory kratowe to jak widać napędy są z boku i pędnia powinna przejść po torem, "minąć" maszt i przy pomocy krążka załomowego "skręcić" do semafora tak aby podeszła pod napęd i potem przy pomocy specjalnych krążków "do góry" do napędu. Tak ja jest zrobione jest źle! Po za tym te "załomy" w kanale idącym wzdłuż toru są duuuużo za duże.
 
OP
OP
Lipaa

Lipaa

Aktywny użytkownik
#60
Mała aktualizacja. Na module z mostem ciągła walka z zielenią. Doszły drzewa z MBR oraz dużo trawy wszelkiej maści. Brakuje teraz zieleni niskiej i paru pierdół (semafor wjazdowy, sygnalizacja przejazdowa z lampami, znaki, barierki, itp., itd.). Most osadzony na stałe z jednej strony (schnie), potem druga strona do utwardzenia. W między czasie robimy chodniki, mury, budynki na resztę modułów.
 

Załączniki

Podobne wątki